2014-12-15, 16:45
Medlem
Jag kan inte i mina vildaste fantasier förstå en människa som frivilligt köper Bregotts dåliga ursäkt till smör. Smöret är för hårt vilket leder till att det inte går att bre, vilket i sin tur leder till att bröd går sönder i en betydligt större utsträckning i svenska familjer. (slöseri på mat). Inte nog med det utan om man nu mot all förmodan lyckas bre på den förstenade sörjan på sin macka via nåt mirakel så smakar det fortfarande sämre än Flora.

Under veckan så blev jag tvingad att köpa Bregotts smör då min lokala ICA endast hade Bregott i sitt smörsortiment. (Hur fan tänkte dom där?) Har Bregott maffiakontakter som tvingar Ica-ägare och andra oskyldiga företagare att ha monopol på deras produkter? Är min lokala ica-handlare bara efterbliven? Jag vet inte, men det här måste ta ett slut. Alla kan hjälpa till genom att sluta köpa deras produkter och sätta ett stopp för den här scammen.

Köper du Bregott?
Isåfall, hur motiverar du ditt köp?
Senast redigerad av AkkA-IjD 2014-12-15 kl. 17:43.
Citera
2014-12-15, 16:50
Bannlyst
Testat att tina smöret?
Citera
2014-12-15, 16:51
Medlem
Scraps avatar
Håller med dig. Min familj tycker alla bregott är så himla underbart. När man argumenterar för att det är hårt och jävligt att bre så kontrar de med att det bara är att låta smöret stå framme innan man brer. Inte ska man behöva ställa ut smöret 10 minuter innan man ska göra sina mackor. Nä, då kan man lika gärna köpa Milda eller vad som helst.
Citera
2014-12-15, 16:52
Medlem
krippemans avatar
Lättsaltat is the shit!
Förövrigt aldrig haft problem att smöret varit för "hårt"
Citera
2014-12-15, 16:54
Medlem
rumpgass avatar
Hehe nä jag köper flora eller riktigt smör som jag hyvlar av med osthyveln, bregott är bara en dålig imitation av smör..
Citera
2014-12-15, 16:54
Medlem
BigIvars avatar
Testa Bregott med havssalt. Saltet gör det lättare att bre på mackan och det är jättegott.
Citera
2014-12-15, 16:55
Medlem
salxars avatar
Vad föreslår du istället TS? Jag håller med dig om att Bregott är rätt vidrigt, men vad är alternativen? Flora? Milda? Milbona?
Citera
2014-12-15, 16:56
Medlem
Strychnos avatar
Bregott är inte smör, Det är ett bordsmargarin och skall vara så hårt.
Man ställer fram det en stund innan man skall äta för att det skall bli mjukt.

Själv hatar jag bordsmargarin, Vem fan orkar/hinner/kommer ihåg att ställa fram det.
Jag föredrar Lätt & Lagom.
Citera
2014-12-15, 16:57
Medlem
Vill man äta riktigt smör får man göra uppoffringen med lite framförhållning, ställ fram det en stund innan du ska äta.

Annars låter du det bli rumstempererat någon gång, blandar i valfri olja och förvarar i lämpligt kärl.
Citera
2014-12-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokneger
Testat att tina smöret?

Det är snart år 2015, ingen ska behöva tina smör. Vi är bättre än så!
Citera
2014-12-15, 17:00
Medlem
Diamondgrits avatar
Ja det största problemet med Bregott (förutom smaken då) är just att det antingen är stenhårt, eller, om det stått framme, så sjukt flytande att det är svårt att få upp på smörkniven, samt kommer att rinna av mackan när den är ungefär halväten.

Jag köper Lätta eller Becel, bägge smakar visserligen ännu värre och innehåller diverse ohälsosamt skit, men man kan åtminstone alltid bre det på en jävla macka utan att antingen ha sönder den eller tvingas äta bröd med flytande smör på.
Citera
2014-12-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Vad föreslår du istället TS? Jag håller med dig om att Bregott är rätt vidrigt, men vad är alternativen? Flora? Milda? Milbona?

Jag tycker att både Flora och Milda är två oändligt gånger bättre alternativ jämfört med Bregott. (Kör oftast på Milda själv). Dock så har jag inte haft äran att testa Milbona, men jag tar för givet att det är bättre än Bregott så det är väl också ett bra alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in