2015-06-03, 18:02
  #9805
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Varifrån kommer rykten att Strelkov är på väg tillbaka ?
Det var Gleb Bazov som hintade om såna rykten på twitter.
2015-06-03, 18:06
  #9806
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det var Gleb Bazov som hintade om såna rykten på twitter.
Gleb.
Strelkov flydde för sitt liv förra gången. Han kommer aldrig komma tillbaka. I alla fall inte som rollen som marionett. Han kan säkert få sätta på sig en rysk uniform och bli kanonmat men han är överårig och ej kvalificerad för avancerade uppgifter. "Historical war reenactments" är nog ingen kvalifikation. Som sagt var han rädd så han darrade innan han flydde så han lär inte åka tillbaka.
2015-06-03, 18:43
  #9807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det visade sig att min spaning igår angående de ryska militärkorrespondenterna (och Skillt...) stämde. Massiv offensiv idag. Där Semon Pegyov befinner sig - där händer det saker! Härligt! Inga halvmesyrer nu bara. Folket har lidit tillräckligt. Befria nu hela Donetsk och Lugansk!

Offensiv även från Gorlovka!

https://twitter.com/gbazov/status/606058837863374848

Maryinka redan befriat!!! Offensiven fortsätter mot Krasnogorovka och Kurakhovo!!!

https://twitter.com/gbazov/status/606046764643155968


Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
1. Maryinka har varit en central del för Ukrainas brott mot Minsk II under hela den här perioden. Därifrån beskjuts, mördas och lemlästas civilbefolkningen i Donetsk dagligen. Genom att ta över staden så gör faktiskt NAF Minskavtalet en tjänst, eftersom man nu förhindrar alla brott mot avtalet att ske därifrån.

2. En part som är utsatt för folkmord kan inte bry sig för mycket om avtal, ännu mindre eftersom motparten aldrig någonsin har brytt sig. Om du fortsätter att bli folkmördad trots ett avtal så måste ditt liv betyda mer än pappret med bokstäver på.

DU skrev ju nyss att hela DNR och LNR ska erövras, det innebär att du inte har någon som helst respekt för avtalet. Det visste vi redan men det blir allt för tydligt när du försäger dig i varje inlägg.

Du är en krigshetsande, krigsälskande ryss-sympatisör och det visar sig inte minst i dina inlägg ovan. Där du i ren och skär extas skriver den ena lögnen efter den andra. Ukraina höll sina positioner, ni har inte befriat ett skit.

Säg mig, när ni har tagit över DNR och LNR, stannar offensiven upp då?

Ska ni fortsätta till Kiev? Rumänien? Polen?

Bara en stolle som dig tror att kriget helt plötsligt upphör när ni har nått landskapsgränsen.
2015-06-03, 18:47
  #9808
Medlem
bernad_laws avatar
Lägg ner tramsandet, varningar utdelade. /Mod
2015-06-03, 19:19
  #9809
Medlem
baggebo1s avatar
Den brittiske journalisten Graham Phillips rapporterar från Donetsk, där DNR idag säger att 15 civila dödats och 60 skadats av den urskiljningslösa ukrainska beskjutningen:

https://www.youtube.com/watch?v=TbDBuoMJ7SA
2015-06-03, 19:24
  #9810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
http://www.unian.ua/war/1085090-ukrajina-rosiya-ta-obse-domovlyayutsya-pro-pripinennya-vognyu-u-marjintsi-novogo-shturmu-nem ae-zmi.html

Ukraina och OSCE har nu förhandlat med Ryssland om vapenvila. Vi får se om det håller.

Man tror att dagens ryska attack utfördes i syfte att provocera ukrainska styrkor inför G7-toppmötet att bryta mot Minsk II. Detta har ju uppenbarligen misslyckats.
Ja man kan inte annat än beundra Ukrainska regimen för dess suveräna skuggboxning med losern Putin. Låt Putin slå sig trött och håll om möjligt egna ställningarna verkar vara en Ukrainsk strategi som ju verkar ha fungerat, med tanke på Ukrainas underläge, ovanligt bra. Misstänker att Putin börjat undra varför han engagerade sig så djupt i Ukraina när priset blev så högt och Ukraina ändå är förlorat för Ryssland.
2015-06-03, 19:58
  #9811
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja man kan inte annat än beundra Ukrainska regimen för dess suveräna skuggboxning med losern Putin. Låt Putin slå sig trött och håll om möjligt egna ställningarna verkar vara en Ukrainsk strategi som ju verkar ha fungerat, med tanke på Ukrainas underläge, ovanligt bra. Misstänker att Putin börjat undra varför han engagerade sig så djupt i Ukraina när priset blev så högt och Ukraina ändå är förlorat för Ryssland.
Det är mycket klok och otroligt svårt att komma runt för Kreml. Ska bli intressant att läsa rapporter från dagen då det verkar som om Ukraina har hållit mark i huvudsak, vilket skulle betyda att pro-ryssarna lidit betydande förluster. Samtidigt har en hel del spetsnäsor hamnat på fel sida fronten och den ryska armén har varit i "fält" i över ett år. Det har varit ett dåligt år för Putin och värre lär det bli vad än trollen fabulerar.
2015-06-03, 20:00
  #9812
Medlem
ForumApaches avatar
Uppgift i Twitter om att ryska terrorgruppen Ryazan (http://ukraineatwar.blogspot.fi/2014/09/russian-terrorist-group-ryazan.html?m=1)
har hamnat i bakhåll idag:

17:10 #Donetsk @pavlushkaserg "RUS "Ryazan" group was ambushed, it is known of 10 KIA, 12 WIA, 2 captured" [unconfirmed]
#donbasreports
__________________
Senast redigerad av ForumApache 2015-06-03 kl. 20:15.
2015-06-03, 20:10
  #9813
Medlem
Intervju med Piotr Biriukov i Prizrak :

http://redstaroverdonbass.blogspot.fi/2015/06/pyotr-biryukov-we-wont-let-anyone-make.html

Citat:
AK: Well, here's another question that many people, especially those living here, are very interested in -- what will happen to southern Ukraine in the long term? Will it be Russian, Novorossiyan, or return again to the Ukraine?

PB: I know, I believe, and I am convinced – it will be Novorossiya. Thousands of people have died for this, and their deaths cannot and will not be in vain. Novorossiya will be!

AK: And the last question -- do you agree with the opinion of those who say that Putin and his team will "merge" Novorossiya–LNR–DNR back into Ukraine?

PB: Anyone can understand: it is impossible to force people who made their choice and paid for it with their blood to merge with the enemy! Yes, there are different processes, but tales about betrayal, merging, and so on are not worth talking about. You can merge only those who allow themselves to be. The people in revolt cannot be merged. You cannot drive into a stall those who, arms in hand, have defended their right to freedom, to their opinion. That’s how it is …
2015-06-03, 20:12
  #9814
Medlem
ForumApaches avatar
Tunga ryska förluster:
Verified another 24 enemy KIA. A hospital in #Donetsk, crammed with wounded soldiers. Exploration reports 120-150 wounded. @UaForces
2015-06-03, 20:31
  #9815
Medlem
ForumApaches avatar
Rapporter om ryssförluster kommer tätt på Twitter:

Farewell to arms. #Donetsk Morgue of hospital 28 filled with Russians & militants,hospital 14 full of wounded civilians & terrorists.
2015-06-03, 21:10
  #9816
Avslutad
Det klaraste brottet hittills mot Minsk 2. Enkelt att bedöma vems felet är. Att skylla på att Ukraina skulle skjutit granater är bara trams. Det har inte skett i någon större omfattning.

Och även om det hade skett i större omfattning så bör man läsa igenom Minsk 2 innan man agerar. Det är därför man har ett avtal.

Jag tror heller inte att man bestämt sig på 1 timme att dra iväg med 1000 man, det funkar inte riktigt så.

Nu är det viktigt att båda sidor lugnar ner sig.

Betyg på hur anfallet genomfördes blir lågt, 2 av 10. Man saknade samordning och man hade låg moral och det verkar som att man saknade en plan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in