Citat:
Ursprungligen postat av
Pobedarov
Sen var det ju det där med Minsk II, vem är det nu som bryter mot den?
1. Maryinka har varit en central del för Ukrainas brott mot Minsk II under hela den här perioden. Därifrån beskjuts, mördas och lemlästas civilbefolkningen i Donetsk dagligen. Genom att ta över staden så gör faktiskt NAF Minskavtalet en tjänst, eftersom man nu förhindrar alla brott mot avtalet att ske därifrån.
2. En part som är utsatt för folkmord kan inte bry sig för mycket om avtal, ännu mindre eftersom motparten aldrig någonsin har brytt sig. Om du fortsätter att bli folkmördad trots ett avtal så måste ditt liv betyda mer än pappret med bokstäver på.