2015-01-15, 14:33
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Jag ser att de nyttiga idioterna fortfarande aktivt försöker förneka rysk inblandning. Det blir dock allt svårare när Ryssland (idiotiskt nog) skickar in system som inte ens Ukraina har i sin arsenal.

Köper man en Buratino på ICA?

http://cornucopia.cornubot.se/2015/01/ryssland-har-satt-in-termobariska.html

Nu är det som så att jag råkar vara ryss och spenderade därför sedvanligt nyåret i Ryssland.

(Till skillnad från de nyttiga idioterna i tråden som inte ens satt sin fot i Ryssland men ändå tror att de vet något).

När jag frågade min ryska släkt om man tror på det Kreml säger skrattade de bara. De sa att ryska reguljära förband med all säkerhet agerade i Ukraina och man tyckte att de befann sig där med all rätt genom att skydda den ryska befolkningen.

De sa att Putin bara leker med omvärlden när han förnekar det.

Så hur känns det alla nyttiga idioter att ni går på det skitsnack som inte ens ryssarna gör?

För övrigt kan jag säga att sanktionerna biter bra, allmänheten är ritktigt förbannad och har det jävligt kärvt just nu ekonomiskt i Ryssland. Jag ger Putin ett par år till vid makten sedan kommer han bli störtad.

Väldigt intressanta iaktagelser!

Kanske är det så att Donbass bör överlämnas till Ryssland så konflikten tar slut, Ukraina kan närma sig Europa i lugn och ro medans Ryssland får sin puffert och sitt Donbass-folk.

Dock tror jag inte det är så lätt även om Ukraina skulle gå med på en sån sak. För det är ju inte de Putin vill... han vill ju ha orolighet i Ukraina och ett instabilt väst.
2015-01-15, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume

Det hjärntvättade ryska folket lär sig genom intensiv propaganda

De snor också idéer från Hollywoodfilmer när de ska sprida sin propaganda, allt för att göra det extra dramatiskt

http://www.liveleak.com/view?i=90e_1421004058
2015-01-15, 15:43
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
De snor också idéer från Hollywoodfilmer när de ska sprida sin propaganda, allt för att göra det extra dramatiskt

http://www.liveleak.com/view?i=90e_1421004058
Haha ja, vi har ett annat gammalt exempel på hur de i början försökte ljuga appropå hollywood:
http://www.stopfake.org/en/a-fake-photo-of-burning-donetsk-is-spreading-across-the-web/

Så fruktansvärt dåligt!

Citat:
Ursprungligen postat av pobedarov
För övrigt kan jag säga att sanktionerna biter bra, allmänheten är ritktigt förbannad och har det jävligt kärvt just nu ekonomiskt i Ryssland. Jag ger Putin ett par år till vid makten sedan kommer han bli störtad.

Hur rapporteras det om den finansiella krisen i Ryssland? vi kan läsa vad ryska "regeringens" ekonomer säger om hur illa det ser ut men ljuger de till folket? Hittade den här från slaverna i Serbien som så klart försöker stödja sin idol:
http://www.stopfake.org/en/fake-putin-used-rouble-collapse-to-trick-financial-sharks-of-the-west/
Citat:
He allegedly bought oil assets dirt cheap and therefore returned all Russian oil industry money back to Russia.
Att Putin ska ha lurat väst och att Ryssland på något skumt vis skulle tjäna på lågt oljepris och svag rubel.
2015-01-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Väldigt intressanta iaktagelser!

Kanske är det så att Donbass bör överlämnas till Ryssland så konflikten tar slut, Ukraina kan närma sig Europa i lugn och ro medans Ryssland får sin puffert och sitt Donbass-folk.

Dock tror jag inte det är så lätt även om Ukraina skulle gå med på en sån sak. För det är ju inte de Putin vill... han vill ju ha orolighet i Ukraina och ett instabilt väst.
Det är politiskt omöjligt för en ukrainsk politiker att överge Donbass och Krim. Det hade betraktats som förräderi. Ändå hade Ukraina förmodligen gynnats av det. I dess nuvarande form är landet en misslyckad statsbildning.
2015-01-15, 15:53
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Det är politiskt omöjligt för en ukrainsk politiker att överge Donbass och Krim. Det hade betraktats som förräderi. Ändå hade Ukraina förmodligen gynnats av det. I dess nuvarande form är landet en misslyckad statsbildning.
Ukraina bombar inte sin befolkning som om det vore ett Tjetjenien, om man skulle gjort det hade det varit en dålig regering och ledare som inte fått stöd av omvärlden. Nu är det som vi vet ryssarna som i Ukraina beter sig som i Tjetjenien (ni shit sherlock), ja många av Putins legosoldater och maffia från Tjetjenien finns i östra Ukraina för att mörda och våldta även i "broderfolkets" land.
2015-01-15, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ukraina bombar inte sin befolkning som om det vore ett Tjetjenien, om man skulle gjort det hade det varit en dålig regering och ledare som inte fått stöd av omvärlden. Nu är det som vi vet ryssarna som i Ukraina beter sig som i Tjetjenien (ni shit sherlock), ja många av Putins legosoldater och maffia från Tjetjenien finns i östra Ukraina för att mörda och våldta även i "broderfolkets" land.
5000 har dött p.g.a Ukrainas angrepp på Donbass. Berätta gärna för mig hur Moskva slutade betala ut pensioner och sociala förmåner till Tjetjenien. När Jeltsin hotade stackarna med att dom skulle spendera resen av sitt liv i sina källare. Nå?
2015-01-15, 17:01
Medlem
Per Plexs avatar
Citat:
5000 har dött p.g.a Ukrainas angrepp på Donbass. Berätta gärna för mig hur Moskva slutade betala ut pensioner och sociala förmåner till Tjetjenien. När Jeltsin hotade stackarna med att dom skulle spendera resen av sitt liv i sina källare. Nå?

När du ändå tar upp Tjetjenien, kan inte du istället berätta hur många civila som dog under konflikterna i Tjetjenien och ifall du anser att Ryssland inte är skyldiga till det sextiotal massgravar som påträffats.
2015-01-15, 17:27
Medlem
Tydligen har någon i Putins krets av köpta vänner fått kontrakt på ett brobygge till Krim. Att försöka ta sig fram landvägen vågar inte Kreml eftersom det skulle kosta alldeles för mycket blod och inhemsk kritik. Men bygga en bro när sanktionerna är i full kraft blir nog svårt och Kina har ju backat med hänsyn till pågående sanktioner. Krim kostar skjortan för Putin den saken är klar. Flertalet Krimbor drömmer säkert om den tid man var ett med Ukraina och relativt välstånd rådde. Och mig veterligen har ryssar aldrig betraktats som befriare av någon nation eller region genom historien så varför skulle Krim vara undantaget.
2015-01-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Plex
När du ändå tar upp Tjetjenien, kan inte du istället berätta hur många civila som dog under konflikterna i Tjetjenien och ifall du anser att Ryssland inte är skyldiga till det sextiotal massgravar som påträffats.
Vem förnekar att krigsbrott begåtts (från bägge sidorna dessutom)? Ser du Tjetjenien som en förebild eller vad?
2015-01-15, 18:55
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
De har dött på grund av Putin, mannen som verkar vilja förvandla Ukraina till en "reenactment" av Stalins dagar med massgravar, "NKVD" och dödande av civila. Som i Tjetjenien som både Jeltsin och fascisten Putin är ansvariga för. Putin har mycket blod på sina händer redan före han beordrade sina kreatur att invadera Ukraina. naturligtvis har Putin inga som helst moraliska skrupler vad gäller artilleri mot den ukrainska civilbefolkningen efter massmorden i Tjetjenien.
2015-01-15, 19:35
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Det är absolut ett alternativ och frågan var inte retoriskt menad. Har du någon undersökning som visar på eventuellt stöd eller är det bara en slutsats du drar av att rebellerna/separatisterna fortfarande håller igång?
Det finns opinionsundersökningar, men jag ser ingen anledningar ta dem på större allvar, då opinionsinstituten i Sverige fullständigt misslyckas med att förutspå valresultaten.
2015-01-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
De har dött på grund av Putin, mannen som verkar vilja förvandla Ukraina till en "reenactment" av Stalins dagar med massgravar, "NKVD" och dödande av civila. Som i Tjetjenien som både Jeltsin och fascisten Putin är ansvariga för. Putin har mycket blod på sina händer redan före han beordrade sina kreatur att invadera Ukraina. naturligtvis har Putin inga som helst moraliska skrupler vad gäller artilleri mot den ukrainska civilbefolkningen efter massmorden i Tjetjenien.
Hur förklarar du då att Krim är lugnt? Varför reser sig folk inte mot fascisten Putin?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in