2015-03-14, 15:29
  #6913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
De undersöks aldrig. Det är ammunition och bränsle som transporteras. Under tiden svälter folket i de av ryssarna ockuperade områdena.


http://www.unian.info/world/1051430-russia-sending-17th-aid-convoy-to-donbas.html

Oväntat att den ukrainska median kommer med såna uppenbara lögner, jag tror jag litar mer på Röda Korsets och Aftonbladets rapportering. Och kom ihåg att Aftonbladet står på Ukrainas sida i konflikten.
Du borde kolla mer varifrån du får dina källor Och för att du inte ska missförstå något så är jag inte sarkastiskt nu...
2015-03-14, 15:43
  #6914
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Oväntat att den ukrainska median kommer med såna uppenbara lögner, jag tror jag litar mer på Röda Korsets och Aftonbladets rapportering. Och kom ihåg att Aftonbladet står på Ukrainas sida i konflikten.
Du borde kolla mer varifrån du får dina källor Och för att du inte ska missförstå något så är jag inte sarkastiskt nu...
Du har hittills inte kunnat ange källor när jag frågat, nu får du ett nytt uppdrag, visa på att dessa sändningar till ryska armén i Ukraina helt kontrolleras av någon utomstående.
2015-03-14, 15:43
  #6915
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Oväntat att den ukrainska median kommer med såna uppenbara lögner, jag tror jag litar mer på Röda Korsets och Aftonbladets rapportering. Och kom ihåg att Aftonbladet står på Ukrainas sida i konflikten.
Du borde kolla mer varifrån du får dina källor Och för att du inte ska missförstå något så är jag inte sarkastiskt nu...
Här har du 20 lastbilar med vad som helt uppenbart är varmkorv.

http://youtu.be/nPu1oVVSiTE
2015-03-14, 15:49
  #6916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du har hittills inte kunnat ange källor när jag frågat, nu får du ett nytt uppdrag, visa på att dessa sändningar till ryska armén i Ukraina helt kontrolleras av någon utomstående.

Återigen kommer du med fler lögner Du har fått källor varje gång, men ändå sjunker inget in
Det behövs inte, vi vet redan att Röda Korset kollar dom...
Nu är bollen på din planhalva.
2015-03-14, 15:57
  #6917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Här har du 20 lastbilar med vad som helt uppenbart är varmkorv.

http://youtu.be/nPu1oVVSiTE

Ja hela världen vet att den konvojen är på väg ner dit med förnödenheter, so what? Tror du att dom har soldater i tankarna? Eller maskingevär?
2015-03-14, 18:01
  #6918
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Här har du 20 lastbilar med vad som helt uppenbart är varmkorv.

http://youtu.be/nPu1oVVSiTE

Strv och APC drar hur mycket bränsle som helst. Naturligtvis måste Ryssarna lägga upp stora lager före det förväntade anfallet. En sådan liten tankbil är inte mycket att komma med när det ska tankas kanske 300 strv och 1000 APC. Räknar vi sedan med självgående artilleri, tglb och resten är 20 tankbilar en piss i mississipi.
2015-03-14, 18:20
  #6919
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ja hela världen vet att den konvojen är på väg ner dit med förnödenheter, so what? Tror du att dom har soldater i tankarna? Eller maskingevär?
Du har inte kommit med en enda sanning och inte nu heller, du vet alltså om att du ljuger återigen.

Citat:
Strv och APC drar hur mycket bränsle som helst. Naturligtvis måste Ryssarna lägga upp stora lager före det förväntade anfallet. En sådan liten tankbil är inte mycket att komma med när det ska tankas kanske 300 strv och 1000 APC. Räknar vi sedan med självgående artilleri, tglb och resten är 20 tankbilar en piss i mississipi.
Alla "hjälpsändningar" kan lätt bara innehålla bränsle och reservdelar. De laddar upp som någon sa, som det där ammunitionslagret som exploderade och vissa idioter trodde det var en "mini-nuke"
2015-03-14, 18:34
  #6920
Medlem
baggebo1s avatar
Givi, som leder milisstyrkan Somali, går ut i hård kritik mot OSCE som han menar inte utför sitt jobb på ett korrekt sett. Ser mellan fingrarna med varje ukrainskt brott mot Minskavtalet. Han berättar mer om hur den ukrainska sidan hela tiden bryter mot Minsk 2, medan DPR följer avtalet till fullo. Intressant intervju:

https://www.youtube.com/watch?v=XW293FrLR-c
2015-03-14, 18:45
  #6921
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Givi, som leder milisstyrkan Somali, går ut i hård kritik mot OSCE som han menar inte utför sitt jobb på ett korrekt sett. Ser mellan fingrarna med varje ukrainskt brott mot Minskavtalet. Han berättar mer om hur den ukrainska sidan hela tiden bryter mot Minsk 2, medan DPR följer avtalet till fullo. Intressant intervju:

https://www.youtube.com/watch?v=XW293FrLR-c
Vilken clown. De anställer clowner som ljuger flytande, Pushilin är väl det bästa exemplet som gammal bedragare han är. Den här "Givi" kommer vara en jagad man då han brytit mot genevé-konventionen, men självklart anser kreml-maffians hejdukar att de inte behöver följa lagar och regler överhuvudtaget:
Citat:
Novorussia though maintains that he could not violate the Geneva Convention as neither the Donetsk People's Republic nor Novorussia are adherents to the Geneva Convention
2015-03-14, 19:02
  #6922
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Vilken clown. De anställer clowner som ljuger flytande, Pushilin är väl det bästa exemplet som gammal bedragare han är. Den här "Givi" kommer vara en jagad man då han brytit mot genevé-konventionen, men självklart anser kreml-maffians hejdukar att de inte behöver följa lagar och regler överhuvudtaget:
Vadå "de anställer"? Givi är en lokal grabb från Ilovaisk som inte bara kunde se på när hans land invaderades av judar och hollywoodnazister. Han gick ihop med taxichaufförer, gruvarbetare och lärare från närområdet för att bekämpa inkränktarna. Han är en förebild för alla patrioter, precis som alla andra fantastiska kämpar för Nyryssland.
__________________
Senast redigerad av baggebo1 2015-03-14 kl. 19:07.
2015-03-14, 19:12
  #6923
Medlem
Alla kan vara lugna, svetsaren har varit i Kiev och bidragit med 100millar dollar,
Som skall gå till BILL 2, som tillhandahålls av Svensk försvarsindustri.
Grattis ALLA
2015-03-14, 19:15
  #6924
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vadå "de anställer"? Givi är en lokal grabb från Ilovaisk som inte bara kunde se på när hans land invaderades av judar och hollywoodnazister. Han gick ihop med taxichaufförer, gruvarbetare och lärare från närområdet för att bekämpa inkränktarna. Han är en förebild för alla patrioter, precis som alla andra fantastiska kämpar för Nyryssland.
Hahaha du är en riktig lustigkurre du. DU borde inte prata om patrioter för övrigt... ja iofs, det är ryska sådana iofs så det är väl befogat i ditt fall.
Mikhail Tolstykh är avlönad av ryssarna, en sådan kallas inte för patriot då han är ukrainare som strider för invasionstrupperna. Ja strider och strider, misshandlar fångar är det han är känd för, och när han leker clown på youtube.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in