Citat:
Ursprungligen postat av
vedhuggare
Demonstration i Odessa. Poroshenko möts av röda flaggor och talkörer. Om och när han inför undantagstillstånd, så är det slut med demonstrationer. Jämfört med den katastrofala situationen idag, så var livet i Sovjet mycket bättre. Folk är arga och tar till den röda flaggan. De minns Odessa-massakern när folk brändes inne, fortfarande inte utrett, och de tycker inte om det som kommer från Kiev. Krig, fattigdom och elände.
Kort video. Ingen engelsk text, men det behövs inte.
https://www.youtube.com/watch?v=B-rhHLWAwcw&feature=youtu.be
får väl hoppa in kort och styra upp all pro-rysk och patologisk gallimatias...
nu kanske presbyopia försvårar visuell bedömning av videos på ålderns höst... men det bör ju vara alldeles glasklart att det är en massiv majoritet som hälsar poroshenko med ukrainska flaggor.
mindre glasklart, men ändå en gyllene och absolut regel, är att så fort du ser ett gäng ukrainare, speciellt om det är majoritet av kärringar och illa klädda titushkis, som står och skanderar i grupp så är de betalda. den lilla skrikande minoriteten är garanterat avlönad. (även pro-ukrainska demonstrationer, bland annat en del "sympatiyttringar" för tymoshenko, har varit alldeles uppenbart betalda)
därefter kan vi nog påminna om det verkliga opinionsläget i odessa som
fitz-hume postade häromdagen (enligt den senaste opinionsundersökningen):
Citat:
Påminner de ryska forumtrollen om Odessa-invånarnas kompakta motstånd till "folkrepublik".
Undersökning utförd 4-19 december (i Odessa talar de flesta ryska och 29% är etniska ryssar):
0,2% är positiva till att förenas med Ryssland.
2,3% är positiva till egen republik.
... och vad mer har min herre lögnaktigt och selektivt "informerat" om den senaste veckan?
vi kan väl - bara för att visa att en ynklig lögnare med intellektuella begränsningar förblir detsamma ad nauseam - ta det där med att frankrike och tyskland på något sätt skulle svänga mot ryssland och vara trötta på ukraina?
man kan väl anta att tysklands steinmeier är en ok talesman för tyskland? han förklarar bland annat att sanktionerna kvarstår, att annekteringen av krim var olaglig och att putin (ft. köpta extremister i förbundsriksdagen) kan glömma alla tankar på G7... och då ska man komma ihåg att steinmeier är en pragmatiker.
http://www.welt.de/politik/deutschland/article139410769/Die-Ereignisse-von-Troeglitz-sind-eine-Schande.html
för att avsluta samma ämne kan vi ju notera att NATO har gått ut ganska hårt och markerat mot att manskap och krigsmaterial fortsätter att flöda fritt över gränsen. bland annat skickades ett tufft budskap ut genom anrika frankfurter allgemeine zeitung. där indikerades också att ytterligare aggression från separatister kommer att tvinga NATO till åtgärder (i.e. moderna vapen till ukraina).
då lögnerna haglar tätt från äldre herrar och ryska nollor (pun intended!) kan nämnas att ukraina stiftat en lag som motverkar BÅDE kommunistiska OCH nazistiska symboler. personligen är jag emot den typen av lagstiftning då den oftast motverkar sitt syfte. men det är ingen inkvisition mot de stackars tandlösa kommunistpensionärerna utan en lag mot extremism på båda ytterkanterna av mördande svin i historieböckerna.
ukraina har även, så vitt jag förstått det, skickat hem frivilligförbanden (om de ej integrerats i reguljära styrkor) från konfliktzonen. det blir väldigt intressant när utrikesministrarna samtalar i normandie-formatet imorgon... är det dags - eller inte - för de ryska turisterna och deras samlarobjekt (läs: toppmoderna ryska vapensystem) att åka hem igen?
ok, det var allt för dagen, kära vedhuggare, hälsa din hanterare att jag kommer att fortsätta blottlägga alla transparenta lögner och infekterade insinuationer... bara så att, som du själv gärna skriver, de tysta läsarna kan identifiera en lögnare och kategoriskt avfärda densamma lögnaren!
ps. då jag inte gillar korkade metaforer kan jag upplysa om att en kompass alltid visar samma riktning, med undantaget om den befinner dig på nordpolen (vilket du glömde att nämna...mittibland all pro-rysk selektivism och afasi!).