2015-03-23, 20:12
  #7465
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Micke, Ukrainas president anser att Ukraina har Europas femte starkaste arme. Tar han i över hövan eller är det en rimlig sanning, så där mellan tummen och pekfingret. Ett års krig mot ryssen måste ju ha sätt sina spår i Ukrainska militärens effektivitet.
Ja, nu tog han nog i så han sket på sig, sett till magasinerat materiel så kan det säkerligen stämma och bli över med råge. Men sett till vad som finns ute på stridande enheter har Ukraina en bra bit att gå innan man är där. Dock så börjar delar av Ukrainska armén och frivilligenheterna bli överjävligt duktiga soldater, så med tid och rätt militärledning kan nog Poroshenkos drömmar bli verklighet.

/Micke
__________________
Senast redigerad av M.Skillt 2015-03-23 kl. 20:16.
2015-03-23, 20:16
  #7466
Medlem
Guvernören är tillsatt av Kiev, men där lyssnar man inte på hans klagomål. De frivilliga begår många brott och han har tröttnat. Jag vet inte vilka frivilligbataljoner han anklagar, men jag gissar på Aidar, eftersom den bataljonen tidigare har anklagats.

"The vast majority of crimes in the frontal zone of Lugansk region are committed by patriots from volunteer battalions of the so-called «ATO»."

«I’ve already used the whole reservoir of offensive language» — «Governor» Moskal about looting soldiers from the punitive battalions

http://southfront.info/ive-already-used-the-whole-reservoir-of-offensive-language-governor-moskal-about-looting-soldiers-fr om-the-punitive-battalions/
2015-03-23, 20:21
  #7467
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Guvernören är tillsatt av Kiev, men där lyssnar man inte på hans klagomål. De frivilliga begår många brott och han har tröttnat. Jag vet inte vilka frivilligbataljoner han anklagar, men jag gissar på Aidar, eftersom den bataljonen tidigare har anklagats.

"The vast majority of crimes in the frontal zone of Lugansk region are committed by patriots from volunteer battalions of the so-called «ATO»."

«I’ve already used the whole reservoir of offensive language» — «Governor» Moskal about looting soldiers from the punitive battalions

http://southfront.info/ive-already-used-the-whole-reservoir-of-offensive-language-governor-moskal-about-looting-soldiers-fr om-the-punitive-battalions/
Att man har problem med rån, stölder och liknande är ingen hemlighet, men hans uttalande om att lokala innevånare inte begår några brott överhuvudtaget annat än att boxa svärmorsan i trynet, blir bara löjeväckande då Lugansk är känd som "Little Chicago" och staden inkluderat dess oblast är det brottsaktivaste området i Ukraina.

/Micke
2015-03-23, 21:08
  #7468
Medlem
M.Skillts avatar
En unik insyn i regementet Azov, enjoy!

https://www.youtube.com/watch?v=H1Oph_LWcUQ

/Micke
2015-03-23, 21:43
  #7469
Medlem
Man har i tråden ifrågasatt vad jag skrev om ukrainska "Retired Col. General" Vladimir Ruban. I denna artikel, översatt från “Ukrainskaya Pravda”, får man veta vad han sade om så kallade ryska trupper i Donbass. Denne man, som tog eget initiativ att arbeta för fångutväxling när Kiev inte gjorde det, är en man med hjärta. Han, en officer, är en heder för sitt folk, som en soldat ska vara. Det finns folk som inte gillar slavyangrad.org. Låt dem gå till Ukrainskaya Pravda för att hitta originalartikeln. Jag kan tillägga att den som går till google hittar Ruban i flera viktiga alternativa media gällande hans senaste uttalande i TV.

"UP: You believe Russia is not involved in this conflict?

GR: Did you see any Russian troops there?"

"There is a bad joke: “The USA will fight Russia until the last Ukrainian”. That is more how it is."

"GR: Someone is not interested in ending the war. I can work on the agreement."

"So this is not an anti-terrorist operation. This is war."

http://slavyangrad.org/2014/08/23/general-ruban-my-job-is-to-free-people-from-all-sides/
2015-03-23, 21:55
  #7470
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Man har i tråden ifrågasatt vad jag skrev om ukrainska "Retired Col. General" Vladimir Ruban. I denna artikel, översatt från “Ukrainskaya Pravda”, får man veta vad han sade om så kallade ryska trupper i Donbass.

http://slavyangrad.org/2014/08/23/general-ruban-my-job-is-to-free-people-from-all-sides/
Och så länkar du lögnare till slavyangrad igen! Vad är det för fel på dig? Tror du vi är lågintelligenta som en standardryss som stödjer den ryska invasionen av Ukraina? Du må inte vara van vid Sverige men jag kan tala om för dig att det krävs en hel del mer för att lura en svensk. Den här falske "pensionerade generalen" är en väldigt dålig skådespelare och en pinsam halmgubbe ni tjatar om, propagojor!
2015-03-23, 22:01
  #7471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Man har i tråden ifrågasatt vad jag skrev om ukrainska "Retired Col. General" Vladimir Ruban. I denna artikel, översatt från “Ukrainskaya Pravda”, får man veta vad han sade om så kallade ryska trupper i Donbass. Denne man, som tog eget initiativ att arbeta för fångutväxling när Kiev inte gjorde det, är en man med hjärta. Han, en officer, är en heder för sitt folk, som en soldat ska vara. Det finns folk som inte gillar slavyangrad.org. Låt dem gå till Ukrainskaya Pravda för att hitta originalartikeln. Jag kan tillägga att den som går till google hittar Ruban i flera viktiga alternativa media gällande hans senaste uttalande i TV.

"UP: You believe Russia is not involved in this conflict?

GR: Did you see any Russian troops there?"

"There is a bad joke: “The USA will fight Russia until the last Ukrainian”. That is more how it is."

"GR: Someone is not interested in ending the war. I can work on the agreement."

"So this is not an anti-terrorist operation. This is war."

http://slavyangrad.org/2014/08/23/general-ruban-my-job-is-to-free-people-from-all-sides/
Ja dom flesta önskar nog att det var ett dåligt skämt det där med ryska trupper i Ukraina. Men tyvärr så är det ju Putin som är det riktigt dåliga skämtet i konflikten när han de fakto blåljuger t.om ryssarna rätt upp i fejset. Så inlägget ger bara mer eld på den ryska brasan av lögner om Ukraina.
Storljuger man om Krim från Kreml så är det kört med förtroendet för Kreml och dess korrupta maktelit. Ryssland har gett förljugenheten ett ansikte och det grinar allt annat än vackert ,likt Putin lite grann.
2015-03-23, 23:11
  #7472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja dom flesta önskar nog att det var ett dåligt skämt det där med ryska trupper i Ukraina. Men tyvärr så är det ju Putin som är det riktigt dåliga skämtet i konflikten när han de fakto blåljuger t.om ryssarna rätt upp i fejset. Så inlägget ger bara mer eld på den ryska brasan av lögner om Ukraina.
Storljuger man om Krim från Kreml så är det kört med förtroendet för Kreml och dess korrupta maktelit. Ryssland har gett förljugenheten ett ansikte och det grinar allt annat än vackert ,likt Putin lite grann.

Nu är det ju så att Ukrainskaya Pravda inte trycks i Kreml, den tidningen trycks i Ukraina. Det är också så att generalen är ukrainare. Den som bryr sig om krigsfångar har hjärta.

Vad gäller ryska trupper i Donbass, så har jag tuggat på saken i månader. Min nuvarande teori är där inte finns reguljär rysk trupp, men jag erkänner gladeligen att där finns frvilliga, både officerer och vanliga soldater. Jag tror också att ryska "voentorg" (en marknadsplats, svenska "torg") flitigt har används av Donbass-borna och deras supporters i Ryssland. Någon kommendant har sagt att han köpte vapen av självaste Poroshenko. Om jag minns rätt, så sade Strelkov för länge sedan att han köpte vapen av ukrainska officerer. Sådana uttalanden är det svårt att bedöma, förstås. Utan hårda fakta, så kan vi bara spekulera. Eftersom korruptionen är utbredd i Ukraina, så anser jag det inte vara omöjligt.
2015-03-23, 23:21
  #7473
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Nu är det ju så att Ukrainskaya Pravda inte trycks i Kreml, den tidningen trycks i Ukraina. Det är också så att generalen är ukrainare. Den som bryr sig om krigsfångar har hjärta.

Vad gäller ryska trupper i Donbass, så har jag tuggat på saken i månader. Min nuvarande teori är där inte finns reguljär rysk trupp, men jag erkänner gladeligen att där finns frvilliga, både officerer och vanliga soldater. Jag tror också att ryska "voentorg" (en marknadsplats, svenska "torg") flitigt har används av Donbass-borna och deras supporters i Ryssland. Någon kommendant har sagt att han köpte vapen av självaste Poroshenko. Om jag minns rätt, så sade Strelkov för länge sedan att han köpte vapen av ukrainska officerer. Sådana uttalanden är det svårt att bedöma, förstås. Utan hårda fakta, så kan vi bara spekulera. Eftersom korruptionen är utbredd i Ukraina, så anser jag det inte vara omöjligt.
Du kan köpa enstaka AKs eller PMs men du köper inte ett hundratal stridsvagnar eller rackarts.

Men efter att ha läst artikeln så är generalens agenda solklar, den är inte ond på något sätt och vis den är istället solklar. Han vill ha en god relation med de han förhandlar och ger därför "minsta motståndets"-svar. Tycker faktiskt generalen verkar rätt sympatisk, sen att han uppmärksammat svenskar i Ukraina gödde givetvis mitt redan överfulla ego.

/Micke
2015-03-23, 23:39
  #7474
Avslutad
Jag var på en norsk skidtävling i helgen. I publiken stod en dam med en stor flagga säkert 2 meter lång gul blå med Azov text och märke med häst.

Var det några från Azov med och tävlade? Eller går man på evenemang för att värva medlemmar?
2015-03-23, 23:41
  #7475
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag var på en norsk skidtävling i helgen. I publiken stod en dam med en stor flagga säkert 2 meter lång gul blå med Azov text och märke med häst.

Var det några från Azov med och tävlade? Eller går man på evenemang för att värva medlemmar?
Inga från Azov i Norge, men den Ukrainska diasporan är stor och vidsträckt och de gillar oss

/Micke
2015-03-23, 23:41
  #7476
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Nu är det ju så att Ukrainskaya Pravda inte trycks i Kreml, den tidningen trycks i Ukraina. Det är också så att generalen är ukrainare. Den som bryr sig om krigsfångar har hjärta.

Vad gäller ryska trupper i Donbass, så har jag tuggat på saken i månader. Min nuvarande teori är där inte finns reguljär rysk trupp, men jag erkänner gladeligen att där finns frvilliga, både officerer och vanliga soldater. Jag tror också att ryska "voentorg" (en marknadsplats, svenska "torg") flitigt har används av Donbass-borna och deras supporters i Ryssland. Någon kommendant har sagt att han köpte vapen av självaste Poroshenko. Om jag minns rätt, så sade Strelkov för länge sedan att han köpte vapen av ukrainska officerer. Sådana uttalanden är det svårt att bedöma, förstås. Utan hårda fakta, så kan vi bara spekulera. Eftersom korruptionen är utbredd i Ukraina, så anser jag det inte vara omöjligt.

Nu börjar det bli löjligt.
Var en tidning trycks är inte av vikt utan vem som sätter rubrikerna.

Tuggat petitesser... ryska vapen, ryska soldater, ryska officerare, rysk logistik, ryska zinkkistor. Ni gör er själva bara till åtlöje genom att fortsätta.

Vad Strelkov säger måste vara en sanning? Eller är det en gammal Sovjet tomte som ville göra sig en sista hacka?

Hur som helst är loppet kört nu när Putin så tydligt tagit hjälp av extrem högern, spiken i zinkkistan. Lite vitsigt och fyndigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in