2015-02-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Tyvärr måste vi nog börja inse att Ukraina måste få ekonomiskt militärt stöd från både USA och EU i sin kamp för självständighet. Ryssland under Putin har gått i en fascistisk riktning och den ryska ledningen (läs Putin) tycks tro att omvärlden bara stillatigande ska se på när de annekterar sina grannländers territorier.

Ryssland börjar alltmer gå i en riktning mot det gamla tsarrikets konservatism med övergrepp och rena pogromer mot oliktänkande, hbt-personer och etniska minoriteter. Om Ryssland inte accepterar världssamfundets spelregler så måste vi agera snabbt och tydligt. De ekonomiska sanktionerna riskerar att bara öka på den ryska inhemska propagandan och spä på hatet mot väst. EU kan inte riskera att få en icke-liberal förtryckarstat till sin granne. Det är pinsamt att USA före EU ska inse vad som behöver göras.

Nu glömde du i din iver att nämna Kiev-juntans övergrepp på oliktänkande som de har exponerat stort efter den blodiga kuppen som avsatte en demokratiskt vald president. Så du menar helt seriöst att en liberal förtryckarstat är bättre? I övrigt fick du noll rätt i ditt förvirrade inlägg. Det räcker inte bara att ha en vacker avatar.
2015-02-09, 13:54
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seisma
Nu glömde du i din iver att nämna Kiev-juntans övergrepp på oliktänkande som de har exponerat stort efter den blodiga kuppen som avsatte en demokratiskt vald president. Så du menar helt seriöst att en liberal förtryckarstat är bättre? I övrigt fick du noll rätt i ditt förvirrade inlägg. Det räcker inte bara att ha en vacker avatar.

Varför ska jag behöva nämna att även den angripna staten har begått handlingar som man inte måste vara stolt över? Det sker givetvis i alla konflikter/krig, men nu handlar det om en suverän stat som har oinskränkt rätt enligt folkrätten att försvara sig. Ukrainas eventuella övergrepp medför inte att Ryssland får rätt att annektera delar av Ukraina.
2015-02-09, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Jag tror man får ta lite nyheter med en säck salt. Om flyg använts så kommer snart filmklipp men det är inte troligt. Detsamma med Debaltseve-fickan som terroristerna har slutit 7000 gånger nu, ingen av gångerna har det varit sant.

Däremot slog UA inte bara ut 1 konvoj igår utan minst 2. Dagen innan det kom också in rapporter om ett 14-tal stridsvagnar som de slagit ut med artilleri. Att Putin nu fyller på är ju logiskt då hans soldater dör som flugor. Det måste kosta enorma summor detta.
Ukraina har dödat de senaste veckorna runt 30-40 tusen ryska soldater, och Putler kan inte fylla på snabbt. Dessutom börjar vanligt folk i Ryssland märka att Putler redah har stupat minst 100-150 tusen ryska soldater i Ukraina.

Putler valde därför att använda flyganfall, så enkelt är det!

Du borde ju förstå det.

Börjar mer låta som du blivit köpt av Putler. Fast i krig så byter ju folk sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Seisma

Sluta hitta på, din rysstroll!
De är Putins soldater på nätet
Citat:
I utkanten av S:t Petersburg sitter 250 inhyrda ”nättroll” och producerar fejkade bloggar och nätkommentarer dygnet runt. De är soldater i ett globalt informationskrig, med uppdraget att hylla Putin, såga Obama och håna Ukrainas president Porosjenko. DN har träffat två av trollen.
Senast redigerad av Ukrainski-Soldat 2015-02-09 kl. 13:59.
2015-02-09, 14:02
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Dessutom skickade Ryssland in 1.500 man och 300 stridsvagnar ytterligare i helgen.

Precis, de rullade in över gränsen medan OSSE:s observatörer och USA:s satelliter hade helgledigt. Var har du fått det här ifrån? Är det någon ukrainsk tv-kanal eller nyhetssajt som sprider sådant här trams? I så fall överträffar den ukrainska propagandans absurditet den ryska med hästlängder.

Allvarligt talat, det vore bra om folk kunde avhålla sig från att posta den allra värsta dyngan de hittar någonstans på nätet i tråden.
Senast redigerad av Stabskapten 2015-02-09 kl. 14:11.
2015-02-09, 14:06
Medlem
Chrillothekids avatar
ATO går nu ut och dementerar snacket om att flyg använts. Som sagt...man får sålla bland propagandan.

http://gordonua.com/news/war/V-shtabe-ATO-oprovergli-informaciyu-o-primenenii-rossiyskoy-aviacii-pod-Debalcevo-65576.html
2015-02-09, 14:07
Bannlyst
Lifenews.ru eller snarare ljugnews.ru påstår att Debaltseve med 8-10 tusen ukrainska soldater är nu helt omringat. Detta innebär att Putler skickade minst 20 tusen soldater över helgen.
http://lifenews.ru/news/149609

Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Precis, de rullade in över gränsen medan OSSE:s observatörer och USA:s satelliter hade helgledigt.

Allvarligt talat, det vore bra om folk kunde avhålla sig från att posta den allra värsta dyngan i tråden.

OSSE är en skojorganisation underkontrollerad av Putler!
2015-02-09, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
ATO går nu ut och dementerar snacket om att flyg använts. Som sagt...man får sålla bland propagandan.

http://gordonua.com/news/war/V-shtabe-ATO-oprovergli-informaciyu-o-primenenii-rossiyskoy-aviacii-pod-Debalcevo-65576.html

Jag tror att Putler medvetet ger falsk information till modiga ukrainska journalister.
Desinformation är något ryssar är jävligt duktiga på.
2015-02-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Det kommer uppgifter om att ukrainska styrkor bombats av två ryska Su-25. Dessutom har man sett jaktflyg över Shnize (som är separatistkontrollerat territorium med ryskt luftvärn).

Slutsatsen är alltså att det ryska flygvapnet nu börjat delta i kriget mot Ukraina. Dessutom skickade Ryssland in 1.500 man och 300 stridsvagnar ytterligare i helgen. Idag kommer det rapporter om att ryssarna lyckats omringa Debaltseve trots att Ukraina förnekar detta.

Jag gissar på att det råder panik i den ukrainska ledningen just nu tyvärr.

En annan teori jag har är att de förluster som ryssarna tog i Donetsk igår förmodligen gjort Putin förbannad. Han blev förolämpad när Ukraina sprängde hundratals soldater och stridsfordon + hela ammunitionslagret från hans konvojer i luften.

Jag får uppfattningen att den rysskräck bolsjevikerna, med hjälp av dess medier i Sverige, lyckades plantera i svensken, av bolsjevikernas skräckvälde i forna sovjetunionen och framförallt förtrycket av den ryska befolkningen sedan år 1917, har gjort stor mental skada bland den svenska befolkningen, som bolsjevikerna nu kan använda sig av för att nå nya mål, vilket är att försöka återta Ryssland som de tappade kontrollen över efter murens fall. Det är verkligen synd om svensken som tagits ifrån sitt eget tänkande. Bolsjeviken specialitet är att förvränga sanningen och anklaga motståndaren för bolsjevikens eget brott.

Pobedarov, du är förmodligen uppväxt och formad av de sovjetiska bolsjevikerna, om jag ska utgå från ditt namn, vilka du fortfarande låter spöka i ditt sinne.
2015-02-09, 14:14
Medlem
Stahlhelms avatar
Citat:
Precis, de rullade in över gränsen medan OSSE:s observatörer och USA:s satelliter hade helgledigt.

Var har du fått det här ifrån? Är det någon ukrainsk tv-kanal eller nyhetssajt som sprider sådant här trams? I så fall överträffar den ukrainska propagandans absurditet den ryska med hästlängder.

Allvarligt talat, det vore bra om folk kunde avhålla sig från att posta den allra värsta dyngan i tråden.

Jag stödjer varken väst eller Ryssland och nu när vi har det avklarat så vill jag visa två bilder för dig tagna i Ukraina.

NONA pjäser.

Ryska soldater, i detta fallet t.om vitryss har jag för mig...det framgår i videoklippet bilderna kommer ifrån.

Ukraina har ej AK100-serien, granaten till RPGn är såpass modern att den knappt existerar någonstans förutom bland ryska specialförband/motsvarande.
Soldaterna uppträder precis som de motoriserade skytteförbanden övas att göra i Ryssland.

Att förneka massiva ryska förstärkningar är ren IDIOTI, hur ska man annars kunna pumpa ut otaliga stridsvagnar med bränsle?
TOR luftvärn, PION osv som också beskådats i händerna på "rebellerna" hur för klarar du det?

Jag har varit i Ukraina och pga mina kontakter & upplevelser så sympatiserar jag med det ukrainska folket som överlag inte alls vill tillhöra varken Ryssland eller "väst", de vill vara självständiga.
Sen kan man inte förneka sionisternas delaktighet på den ukrainska sidan heller.
Medlem
Citat:
Precis, de rullade in över gränsen medan OSSE:s observatörer och USA:s satelliter hade helgledigt. Var har du fått det här ifrån? Är det någon ukrainsk tv-kanal eller nyhetssajt som sprider sådant här trams? I så fall överträffar den ukrainska propagandans absurditet den ryska med hästlängder.

Allvarligt talat, det vore bra om folk kunde avhålla sig från att posta den allra värsta dyngan de hittar någonstans på nätet i tråden.

NATOs satelliter hade inte ledigt. OSSE hindras hela tiden från att bevaka gränsen.

Du menar alltså att du är så bakom flötet att du missat att NATO lagt fram bevis efter bevis (satellitbilder)?
Senast redigerad av Pobedarov 2015-02-09 kl. 14:16.
Bannlyst
Den evangeliska fundamentalisten Lindsey Graham, ledamot för "The Senate Committee on Armed Services" i USA:s representanthus, ger sin syn på saken. Han känner sig bättre, tydligen.

Citat:

"I don’t know how this will end if you give [Ukraine] defensive capability. But I know this: I will feel better because when my nation was needed to stand up to the garbage and to stand by freedom I stood by freedom. They may die, they may lose."

Oroväckande kommentar från högt upp over there.

Ni som spekulerar i rysslandsfonder, tänk efter...
2015-02-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ukrainski-Soldat
Ukraina har dödat de senaste veckorna runt 30-40 tusen ryska soldater, och Putler kan inte fylla på snabbt. Dessutom börjar vanligt folk i Ryssland märka att Putler redah har stupat minst 100-150 tusen ryska soldater i Ukraina.

Putler valde därför att använda flyganfall, så enkelt är det!

Du borde ju förstå det.

Börjar mer låta som du blivit köpt av Putler. Fast i krig så byter ju folk sida.

Sluta hitta på, din rysstroll!
De är Putins soldater på nätet

Källa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in