Citat:
Du är alldeles för snäll mot Kabun. Detta troll som kallar sig militärexpert, Taran alltså, är bara en produkt av sånt här från Kreml:Fast det stämmer ju inte såklart. För det första så är han med all säkerhet pro-ryss, sånna förekommer inom UA vilket också har försvårat hela situationen för UA som vi alla vet. För det andra så blev han runtkörd lite grann i olika utvalda områden medans terroristerna pekar "Se här finns inga soldater"
Men för många är detta en tros-uppfattning. Jag tror på de som krigat där nere som säger att de möter ryska trupper, jag tror på alla de tusentals bilder och filmer på ryska vapen och soldater som befinner sig i Ukraina. Du tror alla är fejk och du tror på Putin när han säger att det inte finns ryska trupper i Ukraina.
Men för många är detta en tros-uppfattning. Jag tror på de som krigat där nere som säger att de möter ryska trupper, jag tror på alla de tusentals bilder och filmer på ryska vapen och soldater som befinner sig i Ukraina. Du tror alla är fejk och du tror på Putin när han säger att det inte finns ryska trupper i Ukraina.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20026007.ab
Citat:
Denne "Taran" lär dyka upp på stopfake och andra sajter inom en snar framtid.
Kinas 50 cents-armé består av en grupp internetkommentatörer som får just 50 cent för varje fejkkommentar de lämnar på nyhetsartiklar och i sociala medier.
Citat:
Det börjar bli otäckt finansiellt, i morse var rubeln nästan nere på 69 innan de desperat höjde räntan, det hjälpte tillfälligt men nu är det tillbaka på 64. EDIT: 65. EDIT2: 66. Frågan är som sagt om Ryssland får in det i sin skalle vad detta säger om den ryska invasionen av Ukraina. Fattar dom att de blir fullständigt ruinerade ekonomiskt om de inte lämnar Ukraina? Det borde inte vara så svårt för dom att se kan man tycka... Och USA och EU har inte ens tagit i med hårdhandskarna, varken ekonomiskt eller militärt. Som sagt så skräms många ekonomer av det snabba ryska sammanbrottet och många undrar hur detta påverkar invasionen av Ukraina. Om ryssarna gör ett större anfall kommer vi se ett totalt ekonomiskt sammanbrott som kan få den ryska federationen att falla samman.
Det mer intressanta är vad som komma skall. Vad tror ni kommer hända framöver? Bankräntan i Ryssland höjdes nu på morgonen från 10,5% till 17% och Rubeln störtdyker. Är detta en ny fas av den ekonomiska krigföringen från väst vi ser, mot ett Ryssland som bygger upp stora militära trupper vid Ukrainas gräns. Är det för att säga till Ryssland "Back off"?
Nog för att jag förutspått rubelns fall och hoppats att Ryssland ska få ett hårt ekonomiskt straff för invasionen av Ukraina men det här börjar bli otäckt. Ganska stor risk att en hel del kommer hända denna vecka, i värsta fall får Kreml totalfnatt och ger sig på Ukraina all-in när de ser att ekonomin faller samman iaf?
Senast redigerad av Xelious 2014-12-16 kl. 10:05.
Senast redigerad av Xelious 2014-12-16 kl. 10:05.