Citat:
Ursprungligen postat av
mace2442
Den är inte orealistisk men jag tror att främst ekonomin kommer att behöva lite mer tid.
Att få bort en korrupt menatalitet tar tid
Jo, jag tror också att det kommer ta tid, samtidigt som EU/USA kommer att hjälpa upp marknaden. Jag tror det beror på följande:
- Hur snabbt man kan rumstera om i domarkåren (Jag tror att den grundläggande städningen kommer ta 4år, och då menar jag inte att det är perfekt, men att man normalt sätt inte måste muta någon för att gå igenom hela processen)
- Hur snabbt man lyckas sopa bort sovjet byråkratin bland alla industrier (Det här tror jag tar mest tid och förmodligen 5-7år, svårt att få bort alla myriader av lagrum som är där för att göda ett 10tal personer i något hörn)
- Hur snabbt man kan privatisera alla företag (Förmodligen går detta på 3-4 år då det är förhållande enkelt
Sedan så komemr naturligtvis parallellt med detta utländskindustri att komma in, speciellt från Europa efter årsskiftet. Det kommer göra att lönerna ökar förhållandevis kraftigt inom vissa områden exempelvis IT, Jordbruk, Stål, Hotellbranschen, byggbranschen, och ett par till.
Det i säg gör att det blir ett lyft och kan få upp framtidstron hos alla.
Sedan är det bara att ro för alla så får vi se hur snabbt det går. Vi får hoppas att det inte blir för mycket oroligheter på vägen. Pensionärerna har det inte för fett just nu...