2015-10-22, 00:23
Medlem
swedenfloodeds avatar
Läsning som endast kan glädja vedhuggarn...(& Putin förstås..)
http://www.buzzfeed.com/maxseddon/washingtons-man-in-ukraine-cant-stop-his-countrys-corrupt-cr#.ukLveD1rk
2015-10-22, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenflooded
när du säger det, vart har alla dina kollegor tagit vägen? Tidigare fanns det dryga halvdussinet postare som flitigt stred för Moskva, nu är det nästan bara du (som råkar tycka som Moskva) kvar.
Kanske har Moskva personalrationaliserat nu när Ukraina fronten är lugn.
Har du inga nyheter från Odessa, hur det går med Saakashwilis uppstädning där? Är han på rätt spår?

Ukraina har hamnat i bakvattnet. Mina favoritsajter har mer eller mindre flyttat fokus till Syrien och dit orkar inte jag gå. Det räcker för mig med ett krig per årtionde, eftersom det är smärtsamt att studera dem.

Det betyder att jag inte längre har tillgång till många intressanta länkar om Ukraina. Jag har ingen aning om vad slipsätaren gör i Odessa.

Varför folk postar eller inte postar, det kan de bara själva svara på och mina "kolleger" är de inte. Jag misstänker att vitriolen i tråden skrämmer bort folk, men det är mitt försök till förklaring. En annan kan vara att några studerar Syrien eller något annat aktuellt ämne. Jag har själv påbörjat ett annat projekt, men ännu läser jag tråden.
2015-10-22, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenflooded
Läsning som endast kan glädja vedhuggarn...(& Putin förstås..)
http://www.buzzfeed.com/maxseddon/washingtons-man-in-ukraine-cant-stop-his-countrys-corrupt-cr#.ukLveD1rk

Dåliga nyheter glädjer inte alls. Det enda som är bra med att problem rapporteras är att de då blir synliga och kan åtgärdas. Väst behöver pressa Kiev till verkliga reformer. Jag läste nyligen att många ukrainare tycker att korruptionen var mindre under Yanukovich. Jag har inga illusioner om den mannen, så informationen är intressant. Sparade inte länken.

Landet Ukraina har varit misskött i många år och det ser inte ut att ha blivit bättre efter Maidan. Korruptionen måste bort och för det behövs ett ledarskifte. I nuvarande situation ska man dock vara försiktig med vad man önskar sig. Folket lider och situationen kan bli våldsam. Ett nytt Maidan kan göra saken värre. Ukraina behöver en landsfader som arbetar hårt i flera årtionden och jag ser inte någon i landet, som är värd att kallas landsfader.
2015-10-22, 12:08
Medlem
swedenfloodeds avatar
Läsning som kanske inte glädjer vedhuggarn lika mycket...

http://foreignpolicy.com/2015/10/20/how-putins-ukrainian-dream-turned-into-a-nightmare/
Senast redigerad av swedenflooded 2015-10-22 kl. 12:17.
2015-10-23, 14:36
Medlem
Poroshenko mår inte bra. Det har gått många rykten om hans drickande. Det har sagts att han kommer till jobbet mitt på dagen och stannar halva natten. Hustrun hans lär ha reagerat förstås. Nu skrivs det om saken i Polen och då handlar det inte längre bara om ett rykte. Ukraina har fått sin egen Jeltsin - på flera sätt.

Maskinöversättning:

Citat:
In the speech of the President of Ukraine Petro Poroshenko drunk in front of the camera now has notice and Polish journalists.

Poles write that Poroshenko was acting very strange, he joked and laughed himself out of place at his own jokes. Inadequate and very playful mood president of the country where there is war and people are dying, Polish journalists, to put it mildly, was not understood.

http://www.anna-news.info/node/45639
2015-10-23, 14:42
Medlem
Yats har problem med Julia, det vet vi, men just det här problemet kände jag inte till förut. Han säger att Julia klänger på honom. Stackars man, om det är sant. Vilken mardröm. Man ska dock komma ihåg att Yats är politiker och tidigare har sagt konstiga saker. Det sista jag hörde var att han höjde rösten ordentligt i västerländska långivares närvaro när han inte fick de pengar han begärde. Kontraproduktivt i Europa, förstås, men det förstod han inte.

Skarvar han eller talar han sanning? I båda fallen går Julia i taket och kommer säkert att straffa Yats. En försmådd kvinna eller en felaktigt anklagad ska man akta sig för. Yats förstår sig inte på kvinnor.

Maskinöversättning:

Citat:
Prime Minister of Ukraine Arseniy Yatsenyuk said that the leader of the "Fatherland" Yulia Tymoshenko carried out against him harassment of a sexual nature.

http://www.anna-news.info/node/45635
2015-10-23, 15:51
Medlem
zebraonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Poroshenko mår inte bra. Det har gått många rykten om hans drickande. Det har sagts att han kommer till jobbet mitt på dagen och stannar halva natten. Hustrun hans lär ha reagerat förstås. Nu skrivs det om saken i Polen och då handlar det inte längre bara om ett rykte. Ukraina har fått sin egen Jeltsin - på flera sätt.

Maskinöversättning:

Anna News är för övrigt en grovt pro-Kreml och pro-Putin vinklad TV-kanal, som bland annat rapporterat om den snälle och inte alls blodige diktatorn Bashar Assad under Syrienkonflikten.
Nu passar de på att hälla skit på Poroshenko, på enklaste vis. Inte att kritisera hans politik, utan att hävda att han är alkoholist. Detta är inte bara skitkastning, detta är icke-effektiv skitkastning.

1/10 vedhuggare, fick mig att svara.
2015-10-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion
Anna News är för övrigt en grovt pro-Kreml och pro-Putin vinklad TV-kanal, som bland annat rapporterat om den snälle och inte alls blodige diktatorn Bashar Assad under Syrienkonflikten.
Nu passar de på att hälla skit på Poroshenko, på enklaste vis. Inte att kritisera hans politik, utan att hävda att han är alkoholist. Detta är inte bara skitkastning, detta är icke-effektiv skitkastning.

1/10 vedhuggare, fick mig att svara.

Visst är Anna News pro-Donbass och pro-Kreml. Sådana röster måste också höras.

1/10 förstår jag inte, men jag ska säga dig en sak. Du reagerar på lite negativ information om Poroshenko, men har du sett hur VP har demoniserats i medierna? Han påstås ha berikat sig ordentligt (det tror jag inte på), vara jude (inte sant, som jag förstår det, hans mor var kristen och tog honom till kyrkan), vara oligark-vän (han tämjde ju oligarkerna och fick mycken kritik för det.) I västmedia är det bara fel på VP och propagandan vill ställa mycket olika grupper emot honom. Jag anser den etniska anklagelsen vara speciellt sjuk.

Jag har hört flera rykten om Poroshenkos drickande och inte på Anna News. Tvekade att posta, eftersom det handlade om bara rykten. Nu tas saken upp i polska medier och Anna News citerar. Anklaga polska medier, om du vill. Tacka annars Anna News för rapporten.
2015-10-23, 17:24
Medlem
zebraonions avatar
Citat:
Visst är Anna News pro-Donbass och pro-Kreml. Sådana röster måste också höras.

1/10 förstår jag inte, men jag ska säga dig en sak. Du reagerar på lite negativ information om Poroshenko, men har du sett hur VP har demoniserats i medierna? Han påstås ha berikat sig ordentligt (det tror jag inte på), vara jude (inte sant, som jag förstår det, hans mor var kristen och tog honom till kyrkan), vara oligark-vän (han tämjde ju oligarkerna och fick mycken kritik för det.) I västmedia är det bara fel på VP och propagandan vill ställa mycket olika grupper emot honom. Jag anser den etniska anklagelsen vara speciellt sjuk.

Jag har hört flera rykten om Poroshenkos drickande och inte på Anna News. Tvekade att posta, eftersom det handlade om bara rykten. Nu tas saken upp i polska medier och Anna News citerar. Anklaga polska medier, om du vill. Tacka annars Anna News för rapporten.

Till övriga forummedlemmar: när ryska medier (eller pro-ryska medier) hänvisar till "polska medier" eller "västerländska tidningar" så är det cherry-picking som gäller. Man tar ett stycke pro-rysk blogg som sköts av någon vedhuggaraktig snubbe i Europa, USA, etc, och hävdar att det är ett medium.
I ryska medier ser det ut som att "större västerländska medier stödjer ju Putin!" eller "större västerländska medier hatar ju Obama!", för att det är ryckt ur sin kontext. Om det inte är ren lögn som publiceras av själva RT/Sputnik/Anna/RIA/Zvezda, så är det hänvisning till en lögn.

Vedhuggare, fortsätt gärna posta dina grejer så fortsätter jag peka ut var du har fel, och vilka knep du själv har gått på
2015-10-23, 17:54
Medlem
Citat:

Maskinöversättning:

Nu låter du precis som jsut den ryska propagandan låtit genom historien. KGB använde sig ju ofta av sådana uttalanden när någon rysk politiker skulle avpolleteras. Nu kör man samma genanta grej mot demokratiskt valda politiker i utlandet, ända in i sovrummet ser det ut som.
Rena rappakaljan med andra ord och inte något någon fäster avseende vid. Snart är väl Poroshenko både fascist och nazist i den ryska propagandan, finns visst ingen hejd på galenskapen i Kreml numera.
Märker du inte hur galet det blir att posta så oviktiga och intetsägande inlägg om Ukrainas folkvalda regim.
2015-10-23, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion
Till övriga forummedlemmar: när ryska medier (eller pro-ryska medier) hänvisar till "polska medier" eller "västerländska tidningar" så är det cherry-picking som gäller. Man tar ett stycke pro-rysk blogg som sköts av någon vedhuggaraktig snubbe i Europa, USA, etc, och hävdar att det är ett medium.
I ryska medier ser det ut som att "större västerländska medier stödjer ju Putin!" eller "större västerländska medier hatar ju Obama!", för att det är ryckt ur sin kontext. Om det inte är ren lögn som publiceras av själva RT/Sputnik/Anna/RIA/Zvezda, så är det hänvisning till en lögn.

Vedhuggare, fortsätt gärna posta dina grejer så fortsätter jag peka ut var du har fel, och vilka knep du själv har gått på

Jaha, och när polska medier citeras så har ryska medier fel? Jag tror inte att någon "vedhuggaraktig" polack kör en Kreml-linje. Jag känner polackerna.

Det fascinerar mig att du, vad som än händer, stödjer Yats, Poroshenko och Kiev. Ser du inte att folket lider i Ukraina? Kan du inte ens se vart Ukrainas president ser ut att vara på väg? Det ser ut som om karln dricker. De första ryktena rapporterade jag inte, eftersom rykten bara är rykten. Nu rapporteras saken på Anna News och polska medier citeras. Du går i taket och det säger mycket om dig.
2015-10-23, 21:21
Medlem
Citat:
Jaha, och när polska medier citeras så har ryska medier fel? Jag tror inte att någon "vedhuggaraktig" polack kör en Kreml-linje. Jag känner polackerna.

Det fascinerar mig att du, vad som än händer, stödjer Yats, Poroshenko och Kiev. Ser du inte att folket lider i Ukraina? Kan du inte ens se vart Ukrainas president ser ut att vara på väg? Det ser ut som om karln dricker. De första ryktena rapporterade jag inte, eftersom rykten bara är rykten. Nu rapporteras saken på Anna News och polska medier citeras. Du går i taket och det säger mycket om dig.
Tyvärr Ukraina är en demokrati där folket valt sin regim enligt val enligt väststandard, inte rysk standard. Som du vet kan ju en president som missköter sitt ämbete fråntas sina uppdarg, så gick det ju för den förre presidenten när han började skjuta Ukrainare som protesterade mot honom. Ukrainarna har det, trots rysk aggression, ett ganska bra liv jämfört livet på Krim eller i ockuperade delarna av landet. Ukrainarna vet ju att framtiden finns västerut och mörkret österut. Och en president i kiev som inte spottar i glaset är trots allt bättre en en omogen president i Kreml med masochistiska inslag för att få självbekräftelse på sin manlighet(kan det var dvärgväxten som spökar?) Så folk lider inte i Ukraina, dom har däremot en hård vardag men härdar ut eftersom ryska alternativet är etter värre. Och i stort sett allt på grund av en herr Putin. Vill Ukraina även få bukt med korruptionen så skall man givetvis inte åter närma sig Ryssland som ju är korruptionens högborg här i världen. Ett framtida inträde i EU kräver ju ett rättssäkert Ukraina. Det är ju därför Ryssland aldrig kunnat komma på tal att bli en del av vårt Europa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in