Citat:
Ursprungligen postat av
zebraonion
Anna News är för övrigt en grovt pro-Kreml och pro-Putin vinklad TV-kanal, som bland annat rapporterat om den snälle och inte alls blodige diktatorn Bashar Assad under Syrienkonflikten.
Nu passar de på att hälla skit på Poroshenko, på enklaste vis. Inte att kritisera hans politik, utan att hävda att han är alkoholist. Detta är inte bara skitkastning, detta är icke-effektiv skitkastning.
1/10 vedhuggare, fick mig att svara.
Visst är Anna News pro-Donbass och pro-Kreml. Sådana röster måste också höras.
1/10 förstår jag inte, men jag ska säga dig en sak. Du reagerar på lite negativ information om Poroshenko, men har du sett hur VP har demoniserats i medierna? Han påstås ha berikat sig ordentligt (det tror jag inte på), vara jude (inte sant, som jag förstår det, hans mor var kristen och tog honom till kyrkan), vara oligark-vän (han tämjde ju oligarkerna och fick mycken kritik för det.) I västmedia är det bara fel på VP och propagandan vill ställa mycket olika grupper emot honom. Jag anser den etniska anklagelsen vara speciellt sjuk.
Jag har hört flera rykten om Poroshenkos drickande och inte på Anna News. Tvekade att posta, eftersom det handlade om bara rykten. Nu tas saken upp i polska medier och Anna News citerar. Anklaga polska medier, om du vill. Tacka annars Anna News för rapporten.