Citat:
Ursprungligen postat av
swedenflooded
Såja Vedhuggarna, gråt inte. Vi älskar dig alla, vi behöver någon som för Moskvas talan.
Men nu tror jag att det postas lite mindre i Ukraina tråden beroende på att Moskva för tillfället lagt ner projektet att aktivt/militärt underminera Ukraina, i alla fall lagt det på is tills man är färdig i Syrien, vilket kan dröja länge..så det råder lite stilltje f.n.
Färre poster beror nog mer på det än att"hot o anklagelser haglar". Tuffing som du är låter du inte sådant bekomma dig utan fortsätter förse oss med nyheter från öst. Men kom gärna med repliker o inte bara "nyhetslänkar"...
Tack för dina kärleksfulla ord. Visst behöver tråden kärringar mot strömmen, men environgerna är nästan kärringlösa. Jag kämpar på, men jag för inte Moskvas talan, jag för min egen. Någon gång måste det gå in.
Jag ska säga dig någonting viktigt och jag hoppas att jag bara behöver säga det en gång. Jag studerade Ukraina för första gången efter skotten på Maidan. Sedan dess har jag lärt mig lite mer om landet och folket och modifierat mina åsikter om vissa saker. Jag har också lärt mig mer om ryska medier. De är inte lika dåliga som ukrainska och västerländska, men felfria är de inte.
Jag har flera gånger funderat på att sluta posta och har bara varit kvar för att kunna fungera som någon sorts balans när flera andra balanserade kommentatorer försvann. Inte främst för de aktiva deltagarnas skull, utan för de tysta läsarnas skull och de är/har varit många. Om kritiken tystnar på flashback, så går tråden helt överstyr och förlorar legitimitet, däri har du rätt. Det betyder inte att jag alltid postar. Situationen har lugnat ned sig i Ukraina och de intressanta sitreps med ryska länkar jag hade tillgång till tidigare finns inte mer. Att få vila från de Ukraina-relaterade trådarna är ren lyx. Påhoppen har varit enorma och liknar ingenting jag har sett tidigare någonstans i världen. Nå, min betydelse ska inte överdrivas. Alla är vi utbytbara och andra goda krafter kan ta över. Jag är bara en liten netizen.
Nu är det nästan bara stora svenska medier, som talar om för folk vad de ska tycka och i vår tid har vi den sjukaste svenska mediasituation jag någonsin har sett. Jag bugar för Fria Tider och Torsten på Aftonbladet. De är olika, men där finns folk som tänker.