• 2
  • 3
2014-12-15, 23:29
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Kroppsvikt är inte allt, det är sant. Men kombinerat med mått över mage, bröst, armar + styrkeförhållande och foton är det bland det bästa (men långt ifrån exakta) mått vi har på fettreduktion.

Kalipermätning kan vara en tillgång också om man är riktigt mager, men du missar intraveskulärt fett med den. Du har förmodligen en hel del av den varan, så du
kommer eventuellt dra slutsatsen att du står still fast du inte gör det.

Om jag står still (eller tror att jag gör det) går det inte bara bra att sänka intaget ytterligare? Förstår inte poängen riktigt att vara orolig.

Vem gör cardio istället för att käka lite mindre? Liksom, WTF??
Citera
2014-12-15, 23:37
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Om jag står still (eller tror att jag gör det) går det inte bara bra att sänka intaget ytterligare? Förstår inte poängen riktigt att vara orolig.

Vem gör cardio istället för att käka lite mindre? Liksom, WTF??
Du förstår inte för du har (ännu) inte varit i denna situation. Du har ingen erfarenhet och allt är lätt i teorin. För en överviktig eller normalviktig person är det ofta bara att dra ner på kaloriintaget för att få fart på viktminskningen, ja.

Cardio är väldigt populärt (och ineffektivt) för viktminskning. Ta dig en titt vad folk håller på med på gymmet nästa gång och du förstår vad jag menar.
Citera
2014-12-16, 00:46
Medlem
Rabbahs avatar
Är under diet och deffar nu. Vill påstå att det är relativt enkelt om du är beslutsam och har ett rimligt mål.

Såhär ser min dagliga tallrik ut.
06:50 Frukost: 4-6 ägg
11:00 Mellanmål: Sallad med tonfisk och ägg, ibland med kyckling
15:00 Mellanmål: Makrillsburk
17-18:00 Middag: Kyckling med kvarg / sallad
22:00 Kvällsmat: Kvarg/keso tonfisk/makrill
Byter ut kyckling med kvarg mot Laxfilé, alternativ köttfärs.
I tillägg intar jag en del kosttillskott.

Ät inte för mycket mejeriprodukter, magen sväller som en ballong av det.

Springer på bandet alltifrån 25-60 min 6-7 dagar i veckan. Detta är alltså uppvärmning innan jag börjar med muskelgrupperna.

Går under LCHF/kaloriunderskott, ökar i styrka samtidigt som jag blir hårdare och givetvis minskas fettprocenten. Muskelmässigt är svårt att säga eftersom konturerna blir synligare och man ser bättre byggd ut, vilket är målet. Låt dig inte luras av vågen, många kg är rent vatten du kommer tappa.

Följ detta strikt i tre månader så garanterar jag dig fina resultat. Lycka till!

Mvh
Citera
2014-12-16, 10:30
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Du förstår inte för du har (ännu) inte varit i denna situation. Du har ingen erfarenhet och allt är lätt i teorin. För en överviktig eller normalviktig person är det ofta bara att dra ner på kaloriintaget för att få fart på viktminskningen, ja.

Cardio är väldigt populärt (och ineffektivt) för viktminskning. Ta dig en titt vad folk håller på med på gymmet nästa gång och du förstår vad jag menar.
Cardio är effektivt om man vill bränna kalorier.
Citera
2014-12-16, 11:46
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens

Fast det är jobbigt. Jag dricker hellre ett glas mindre mjölk, en bulle mindre istället för att jogga i 20 minuter.

Men kondition är ju viktigt för annat, som att bibehålla rätt hälsa och en syresupptagningsförmåga så man kan leva...
Citera
2014-12-16, 13:29
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Vad är mest tidseffektivt? Springa en timme om dagen eller ta bort lite ris från tallriken?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in