Citat:
Ursprungligen postat av
rosebud
Den här artikeln belyser mycket väl anledningen till varför jag aldrig skulle rösta på SD. Även om en ansenlig del av Sveriges befolkning skulle vilja dra ner på invandringen tror jag den del av befolkningen som fundamentalt delar SD:s ideologiska grund är mycket, mycket liten.
SD:s ideologiska grund är knappast tillräcklig, det krävs en rejäl uppstramning där inte enbart repatriering är med utan även framtvingad återvandring och att främlingars medborgarskap skall dras in. Medborgarskap skall enbart etniska svenskar inneha. Den absoluta politiska makten skall återigen återtas utav det svenska folket och skall förvaltas för det svenska folkets samt vår naturs gemensamma bästa, kortsiktigt såväl som långsiktigt.
Att du inte tänker rösta på SD säger mer om dig än något annat. Du kan även rösta med fötterna om du gillar det mångkulturella Sverige så förbannat mycket. Flytta ut till en arabiserad förort och bosätt dig där, en handling säger mer en än röst så att säga. Du kan även avsäga din din svenskhet om du nu är svensk, och börja kalla dig arab istället, exempelvis. Om du är jude kan du avsäga dig din judiska identitet och bli neger och muslim istället. Det är nämligen det enda konsekventa du kan göra utifrån dina sinnessjuka politiska åsikter.
Citat:
Ursprungligen postat av
rosebud
Björn Söders kulturella och nationalistiska gränsdragningar är uppenbart godtyckliga, ovetenskapliga och nostalgiska. Dessutom tror jag den stora majoriteten av det svenska folket accepterar att vi lever i en värld som globaliseras i allt större utsträckning. Hur vi navigerar den färden kan man ha olika åsikter om, men att försöka lägga i backväxeln (som Söder uppenbarligen vill) tror jag är ett dödfött projekt; praktiskt så väl som ideologiskt.
Skulle man frågat det svenska folket för 50 år sedan om de hade velat se sitt land om 50 år ha blivit invaderat utav miljontals med icke-svenskar, att det hade växt fram etniska enklaver där svenskar en gång bodde, att det skulle finnas mängder med no-go zoner där svenskar inte vågar sätta sin fot, att vi skulle bli europa-ledande på våldtäkter eller att Sverige skulle vara det land i världen som per capita har flest ISIS-jihadister, så hade nog svaret blivit ett rungande nej samt att man hade hängt de som förslagit den här sinnessjuka politiska utvecklingen. Det är den "globalisering" som du pratar så vackert om, och det accepterar enbart svenskfientliga människor som önskar det svenska folket ond bråd död.