2014-12-16, 17:54
Bannlyst
PK-vänstern gona flip. Seriöst, varför förutsätter dumvänstern att alla vill titulera sig "svensk"?

"Är inte alla svenskar?"
Citera
2014-12-16, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
SVT:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/mattias-ahren-samer-ar-inte-svenskar

Case closed?
Verkligen inte. Grejen är inte att vissa inte identifierar sig som svenskar utan att vissa inte får enligt Söder göra det. Om jag som halvsame och halvsvensk vill identifiera mig både som same och svensk ska jag ej få göra det? Då är jag varken svensk eller same?
Citera
2014-12-16, 17:55
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Klockrent försvar för Söders uttalande:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2327&artikel=6047760

Vilken härlig vändning i den här sandlådan! Det måste bli ordentlig kortslutning hos alla nazistjägare där ute i stugorna nu.
Citera
2014-12-16, 17:56
Medlem
had0cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagsmeja
Hörde precis den intervjun. En same som säger "Samer är inte svenskar".

Hoppas att länken sprids.

Det är dom ju inte heller.. I detta land så bor det 2 folk Samer och svenskar.. nått som Vasa skrev och samerna själva anser att dom är samer och inte svenskar därvara sina samiska rättigheter som svenskar inte kan få.
Citera
2014-12-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av had0c
Det är dom ju inte heller.. I detta land så bor det 2 folk Samer och svenskar.. nått som Vasa skrev och samerna själva anser att dom är samer och inte svenskar därvara sina samiska rättigheter som svenskar inte kan få.
Eh? Så jag som same och svensk är egentligen varken same eller svensk?
Citera
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Att vara inkorrekt innebär att man har fel. Felet är att så många tycker det är roligt att vara antialiasing och sen skrika på att folk är så korrekta. Att bete sig som en barbar i ett civiliserat samhälle hoppas jag snart kan vara en sundhet men nu kutar ett gäng byfånar omkring och skriker inkorrekthet, men de vill gärna bli tagna på allvar. Rasism och ren dumhet kan aldrig bli korrekt, varför en söka sig dit. Ni trivs ju bäst i periferin. Var stolt över det istället för att gnälla på oss som vill vara hederliga. Det är inget fel i att vara PK, tvärtom, det är sunt att man har hyfs...

Så enligt din logik så var det "korrekt" att vara politiskt korrekt i Hitlers Nazityskland, i Stalins sovjet eller talibanernas Afghanistan?

Jag tycker det ligger närmare till hands att se på politisk korrekthet med ett skeptiskt öga, eftersom det handlar om att tysta ner åsikter som anses kontroversiella, genom "korrekhetens filter". Den kväsande PK:ismen i Sverige är inte konduktivt för varken ett bra debattklimat eller samhällsklimat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Verkligen inte. Grejen är inte att vissa inte identifierar sig som svenskar utan att vissa inte får enligt Söder göra det. Om jag som halvsame och halvsvensk vill identifiera mig både som same och svensk ska jag ej få göra det? Då är jag varken svensk eller same?

Varför? Du är väl assimilerad?
Citera
2014-12-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Varför? Du är väl assimilerad?
Vem bestämmer det? Jag anser mig vara både same och svensk.
Citera
2014-12-16, 17:58
Medlem
dagsmejas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av had0c
Så är det. Samer har genom historien varit oerhört noga med att hålla på sina traditioner och rättigheter för att inte bli assimilerade. Som sagt, alla kan bli svenskar men same kan bara vissa med rätt blod kalla sig, vilket är rätt stört.
Citera
2014-12-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Vilken härlig vändning i den här sandlådan! Det måste bli ordentlig kortslutning hos alla nazistjägare där ute i stugorna nu.

Räcker att se på denna bild för att förstå att DN:s försök att ta upp "judar" misslyckas totalt. De försöker spela på människor okunskap.

https://pbs.twimg.com/media/BxhyuEKIMAEMl0B.png
Citera
2014-12-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dealbreaker
Räcker att se på denna bild för att förstå att DN:s försök att ta upp "judar" misslyckas totalt. De försöker spela på människor okunskap.

https://pbs.twimg.com/media/BxhyuEKIMAEMl0B.png
Fast inte ens nazisterna i NSDAP hade några problem med att bilda en judisk nation långt borta. De försökte nämligen själva göra det i Afrika åt judarna dit de skulle deporteras, men när kriget kom så blev förintelsen en lättare utväg.
Citera
2014-12-16, 18:01
Medlem
freeriderXIIs avatar
Grejen är den att Söder hade blivit kölhalad vad han än sagt. Hade han gått ut och påstått att det inte finns någon samisk eller judisk nation så hade han också blivit hårt kritiserad av msm/pk media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in