Citat:
Ursprungligen postat av
ettpundsvartkrut
Har samma intryck av Agria, min Cane Corso har genomgått ett par ögonoperationer (Cherry eye)
Att folk inte kan kvittera ut 50000:- om året i medicinkostnad åt sin katt i 20 år är sånt som gör dom till ett "bra bolag" det är vi andra som får betala den miljonen via våra premier, TS verkar inte riktigt fatta hur ett försäkringsbolag fungerar utan tror dom trollar fram pengar till.
Seriöst en katt som kostar 50 lax om året, regnvattentunnan nästa säger jag...
Du kan vara lugn.
Katten har har kostat mig 5000 kr per ÅR inklusive veterinärkostnaden.
Av det har Agria betalat cirka 2500 kronor.
Det jag har räknade på var en uppskattad kvarvarande levnadstid på tio år! (därav 50 000 kronor)
För Agrias del skulle då ersättningen på 10 år !! bli runt 25 000 kronor med 2 500 kr per år. Jag betalar betalat 1400 kr per år i avgift. Inga stora utgifter för Agria m a o. Bara småsnålt att dra in ersättningen och ge mig noll kronor i ersättning.
Har dessutom två katter hos dem, dvs betalar 2800 kronor per år till dem och får sannolikt inte ut ett öre till under deras livstid (om inget oförutsett inträffar).
Så Agria har fått in 2800 av mig per år och betalat ut 2500 kr per år de senast två åren.
Dvs netto utbetalat 300 kronor per år. Innan dess några år betalade jag 2800 kr per år för båda utan att ta ut ett öre i ersättning.
Agria har gått med vinst på mig och mina djur.
Lugnare nu?
Det rör sig alltså om en skitsumma för dom men stor summa för mig räknat över kattens kvarvarande livstid.
Ännu lugnare kan du ju vara nu när/om du fattat att sannolikt! kommer all framtida kostnad ligga på mig och inte ett öres på Agria (eller på dig).
Nöjd?