• 1
  • 2
2014-12-13, 22:45
Medlem
Jofs avatar
Agria ersätter mig inte längre för mediciner till min katt, som dom gjort i flera år. Har ändrat i sina villkor i april i år och det hade jag missat. Jag skulle tydligen köpt en tilläggsförsäkring.

Nu har jag framför mig medicinkostnader på 50 000 kr (kommande tio åren). Eller avlivning.

Försökt få Agria att ändra sig. Du kan få köpa tillläggsförsäkringen nu, säger dom, men då gäller den INTE för den sjukdom katten har (sk reservation).

Överklagat, men lagligt kan dom ju bara hänvisa till det finstilta. Så det är nog kört.

Djursjukhuset säger att andra försäkringsbolag har varit flexibla och fixat saken om man missat ändringen. men inte Agria.

Är Agria sämre än andra? Måste tänka på det när jag ska försäkra andra katter.
Citera
2014-12-13, 23:04
Medlem
micro113s avatar
Agria är ett skitbolag har jag upptäckt .. och försäkrar numer både katt och hund i Folksam - försäkringen täcker mer och på "stora försäkringen" som jag tecknar är det 1000 kronor billigare per djur än på Agria .. Detta trots bättre villkor på Folksam..
Citera
2014-12-13, 23:22
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Agria är ett skitbolag har jag upptäckt .. och försäkrar numer både katt och hund i Folksam - försäkringen täcker mer och på "stora försäkringen" som jag tecknar är det 1000 kronor billigare per djur än på Agria .. Detta trots bättre villkor på Folksam..
Samma här.
Men följ gärna upp tråden när överklagandet blivit behandlat.
Sitter själv i en snarlik situation med mitt bredband sedan Tele2 sålde till BB.
Frågan som är liknande är om de kan ändra ett avtal utan att kunden begärt det?
Citera
2014-12-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Vad betalar du per år/hund? Har jämfört priser och märkt att det kan skilja en hel del på försäkringsbolagen.
Betalar närmare 4000/år hos IF,och funderar på att byta bolag.
Citera
2014-12-14, 00:57
Medlem
Jofs avatar
Intressanta inlägg.
Vill gärna byta till Folksam. Men nu är katten för gammal så dom tar den inte. Jag är alltså bunden till jävla Agria, som inte vill betala för kattens medicin. Rävsax.

Men andra djur ska jag nog ta till Folksam.

OCH läsa varenda förbannade finstilt paragraf.
Citera
2014-12-14, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Intressanta inlägg.
Vill gärna byta till Folksam. Men nu är katten för gammal så dom tar den inte. Jag är alltså bunden till jävla Agria, som inte vill betala för kattens medicin. Rävsax.

Jag håller med. Agria är ett skitbolag som bara krånglar.

If fungerar bra. Annars finns det inte så mycket att välja på.
Citera
2014-12-14, 02:50
Medlem
Citat:
Intressanta inlägg.

Tusan pressar du katta med meducin fö'?
Absolut ska man alltid läsa sig igenom det där finstilta, det är ju det som får en att bestämma sig för vad som är gott och ont!

Tror att stora boskap och Agria är bra, inte för jag har annan upplevelse med något försäkringsbolag...
Citera
2014-12-14, 13:17
Medlem
Djitiis avatar
Har dessvärre hört att många är missnöjda med Agria. Jag har själv haft If i alla år och de har alltid ställt upp.
Hoppas att det löser sig för er!
Citera
2014-12-14, 14:24
Medlem
Isets avatar
Hade ena hunden hos Folksam, men den andra vägrade dom mig låta teckna försäkring på hos dom så blev det agria istället. Funkade bra, kostade ungefär lika mycket o aldrig krångel att få ersättning.

Klart det gäller att läsa det finstilta o hålla ett öga på förändringar i policyn.

Blir dock aldrig Folksam igen, fast det beror enbart på den incidenten då de vägrade min hund o förklarade att inget försäkringsbolag skulle göra det. Lögn o arrogans.
Citera
2014-12-14, 19:28
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Tusan pressar du katta med meducin fö'?
Absolut ska man alltid läsa sig igenom det där finstilta, det är ju det som får en att bestämma sig för vad som är gott och ont!

Tror att stora boskap och Agria är bra, inte för jag har annan upplevelse med något försäkringsbolag...

Vad står det? (Det fetade)
Citera
2014-12-14, 20:40
Medlem
Citat:
Vad står det? (Det fetade)
Varför ska en människa i sitt sinnes fulla bruk vilja mata i en katt medicin som den igenom urminnes tid inte någonsin ätit. Är det för att hävda din domesticerande kraft?
Citera
2014-12-14, 20:44
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Varför ska en människa i sitt sinnes fulla bruk vilja mata i en katt medicin som den igenom urminnes tid inte någonsin ätit. Är det för att hävda din domesticerande kraft?

antagligen

man kanske inte skall medicinera människor heller, låta utvecklingen styra upp skiten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in