• 1
  • 2
2014-12-13, 14:37
Bannlyst
När jag håller på att förlora pengar, tex. att det börjar bli för lite pengar på kontot kvar, så brukar det gå åt helvete. Jag tappar helt skärpan och kan inte spela bra överhuvudtaget när jag ser hur lite pengar det är kvar på kontot, och allting börjar handla om att "överleva". Brukar leda till att jag antingen blir för tight, eller att jag satsar mycket pengar vid fel tillfällen bara för att jag anser att jag borde göra det (då det är en ganska bra hand, som jag kanske annars hade satsat på, men jag gör det vid fel tillfälle då jag tappar fokus att läsa av hela situationen). Är fortfarande nybörjare.

Hur ska man hantera den typen av stress?
Citera
2014-12-13, 14:42
Medlem
Mattelols avatar
Bankroll Management?
Citera
2014-12-13, 14:50
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Bankroll Management?

En förlorande spelare behöver inte bra BRM, han behöver en budget.
Citera
2014-12-13, 14:52
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basiclogic
En förlorande spelare behöver inte bra BRM, han behöver en budget.

Jag vet att en BRM inte gör en förlorande pokerspelare till en vinnande pokerspelare utan vidare, däremot så är ju BRM till för att klara av svackor, vilket jag antar var problemet som TS hade?
Citera
2014-12-13, 15:00
Medlem
Sluta spela helt enkelt...
Citera
2014-12-13, 15:11
Medlem
Ellerhur.
Citera
2014-12-13, 16:27
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton1
Hur ska man hantera den typen av stress?

Spelar mer, du kommer märka om du har karaktär nog att hantera pokerdownswings eller inte.
Om inte lägg ned spelet omedelbums och titta aldrig tillbaka.
Citera
2014-12-13, 23:00
Medlem
Den typen av stress spelar hanterar man med genom att spela för pengar som man har råd att förlora i värsta fall. Om det påverkar din privatekonomi så kommer du självklart känna dig stressad när du förlorar.

Se till att ha en buffert för privatekonomin och spela med en bra bankroll management. Kanske spelar du även för högt? Något som hjälpte mig och ett par vänner, hur sjukt det än låter, är att skotta på en eller två nivåer högre än vad du har tänkt att spela på. Detta förutsätter dock att du har en buffert och ändå en bra bankrulle. Genom att känna på spel på en nivå ovanför dina stakes så blir det mindre scared money att gå tillbaka till den vanliga nivån.

Jag måste dock varna dig för att din relation till pengars värde kan bli helt förstörd. Många pokerspelare har tyvärr drabbats av det.
Citera
2014-12-14, 00:33
Medlem
AA-suiteds avatar
Bankroll management är det enda svaret på din fråga. Tror du det finns något magiskt trick mot varians? Ha åtminstone 20 buy ins på en nivå du klarar av så ska det gå finfint.
Citera
2014-12-14, 01:17
Medlem
Nintendokids avatar
20 för CG. 100 för turrar. själv ligger jag 27 inköp under ev:T
Citera
2014-12-16, 23:56
Bannlyst
Låt bli att spela tills löningen kommer sen så sätter du in 50-60% av pengarna.
Citera
2014-12-17, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Bankroll management är det enda svaret på din fråga. Tror du det finns något magiskt trick mot varians? Ha åtminstone 20 buy ins på en nivå du klarar av så ska det gå finfint.
Du är boeg. Men ja det svarar på frågan, satte in 7 buy ins innan, det blir lite stressigt om man har haft otur några gånger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in