Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-13, 01:03
Medlem
UBFs avatar
Jag är en semi-novis när det gäller IT-säkerhet.

En kvinnlig stalker verkar se allt jag skriver. I början trodde jag att hon tagit sig in i mitt modem och sniffar trafiken därifrån.
Men jag höjde säkerheten på krypteringen på modemet men likväl får jag indikationer på att hon läser allt jag skriver ändå.

Kör Windows 8 och har konfat brandväggen enligt så gott jag kunnat.

Kan det vara så att hon installerat rootkit/keylogger på min dator och på det sättet snappar upp det jag skriver. Det är ju inga hemligheter jag skriver men jag får hela tiden indikationer på att hon vet exakt vad jag skriver.

Kört alla möjliga anti-rootkit program utan framgång, antivirus program och antitrojan program utan framgång.

Jag kan lite om säkerhet, men är långt ifrån en stjärna på det.

Någon som har någon idé om vad det kan röra sig om? Tips och idéer skulle uppskattas
Citera
2014-12-13, 01:06
Avstängd
bithaxs avatar
Men installera om windows om du nu är så paranoid.
Citera
2014-12-13, 01:09
Medlem
UBFs avatar
Gjort det 3 ggr, tror knappast det hjälper om det nu är modemet eller rootkit som ej försvinner vid en formattering
Citera
2014-12-13, 01:17
Medlem
Prova gör dina vanliga sysslor via en annan dator och se om du märker någon skillnad?

Förövrigt är jag intresserad av att veta vilka indikationer hon ger på att veta vad du gör på din dator.
Citera
2014-12-13, 01:31
Medlem
UBFs avatar
Tjena theKGS, samma sak på andra datorer också.

Och när jag skriver "jag var ute idag och fixade bankärenden"

Varpå hon svarar "Jo jag vet, du träffade Stefan". Det är ju inga hemligheter men att hon vet om det.Hon skulle ju lika bra kunna gissa.

Det är nästan som att hon vill veta att jag ska veta om det.
Och inte bara det, hon nämner saker som "Du vet att jag vet vad du skriver va?"

Jag har dussintals med exempel så det är inte bara paranoia. Jag har ju inga hemligheter för henne, bara irriterar skiten ur mig.

Kört mängder med rootkits och keylogger program.

Ja, jag vet inte. Tänkte bara om det var nån stjärna här som vet vad det kan röra sig om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in