2014-12-12, 20:15
Medlem
Dracken jävla massa vatten 1L på 30 min och en aloe vera drycks samt 4 koppar kaffe. Pissade 2 gånger men nu kommer det inte mera piss även fast jag drack mera och istället har jag fått en jävla huvudvärk. Läste om vattenförgiftning och såg att vattnet går ut i hjärnan och man får huvudvärk. Har huvudvärk i högre delen av bakhuvudet. Så min fråga är, kan jag dö av detta eller är jag bara inbillningssjuk? Har en lite lätt panik just nu...
Citera
2014-12-12, 20:22
Medlem
Du måste gå till närmsta akut. NU!!!
Citera
2014-12-12, 20:22
Medlem
Sameshs avatar
Jag har ingen kunskap om ämnet men det bästa vore nog om du ringde till sjukvårdsupplysningen (1177) så kan dom säga om det är någon fara eller inte. Hoppas att det går bra för dig
Citera
2014-12-12, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gultomte
Du måste gå till närmsta akut. NU!!!
Jag förstår att du är ironisk men du skrämmer fan upp mej mera på något sätt.
Över: Tack, men har inte tillgång till telefon.
Citera
2014-12-12, 20:27
Medlem
Evilyns avatar
Du har druckit strax över en sjättedel av dödlig dos. Ta det lugnt.
Citera
2014-12-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Du har druckit strax över en sjättedel av dödlig dos. Ta det lugnt.
Men jag har druckit en hel del under dagen också och jag har inte rört på mej? Upplever huvudvärk samt muskelsvaghet...
Citera
2014-12-12, 20:33
Medlem
Goldmanns avatar
Lugna ner dig. Vattenförgiftning är ngt helt annat. Du kommer att dö men inte av detta. För attt få elektrolytrubbning pga vattenintag skall du dricka en massa vatten under rrätt lång tid. Hur många öl har du druckit som mest? Inte fan blir folk vattenförgiftade när de dricker 10 öl på några timmar. Tänk lite!
Citera
2014-12-12, 20:36
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Nej du kan vara cool lugn, du har ont i huvudet pga nojja eller något annat. Jag är storkonsument av allt, dricker ofta 1l vatten när jag kommer hem och är törstig. Kan bli 1.5-2 liter i timmen på riktigt jävla varma dagar för mig, och jag lever än. Så, allt beror på en själv.
Citera
2014-12-12, 20:45
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Lugna ner dig. Vattenförgiftning är ngt helt annat. Du kommer att dö men inte av detta. För attt få elektrolytrubbning pga vattenintag skall du dricka en massa vatten under rrätt lång tid. Hur många öl har du druckit som mest? Inte fan blir folk vattenförgiftade när de dricker 10 öl på några timmar. Tänk lite!

Tror inte heller ts behöver vara särskilt orolig, låter ju inte som några extrema mängder.

Men gällande öl så är det lite annorlunda än vatten, alkohol är vätskedrivande och gör att kroppen förlorar mer vätska än som intas, rent vatten däremot tar det längre tid för njurarna att eliminera.
Dock så förkommer elektrolytstörningar även efter ölkonsumtion men uttorkningen ger ändå ett visst skydd mot t.ex. hjärnöden i samband med vattenintoxikation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in