Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Njaa, finns gränser kan jag tycka, uppenbara tramstrådar kring ett ämne som är uppenbart felaktigt och ett ämne som av väldigt många kan upplevas väldigt kränkande bör hivas. Speciellt som de faktiskt inte har nått med topic för forumet att göra.
Vill man diskutera undergivenhet, SM eller liknande och specifik kvinnlig sådan, finns det alla möjligheter, är bara formulera sig på ett vettigt sätt i rätt forum.
Och jo, jag är absolut helt ute och "cyklar" i min TS. Man kan gilla glo på våld, man kan gilla slåss också för den delen eller vara med om "kontrollerat våld" i nått sexuellt sammanhang, men att bli regelrätt misshandlad, kan jag lova dig är det ingen som vill vara med om. Det är ett brott, kan orsaka allvarliga men t.o.m död, och det händer människor överallt, liksom inget "skojsig" att skämta bort eller förringa.
Jag har blivit misshandlad och kände mig på något underligt sätt levande av att ligga där i asfalten och kräkas blod. Jag var 19 år och bröt mig ur min nördtillvaro för första gången ungefär den natten. Kanske var det för att jag uppenbarligen inte hade någon chans för att börja med som det kändes så bra, som en självutnämnd fegis vid den tiden får första bevis för att jag har mod (trots att den användes på den mest triviala sätt). Jag tror också att jag kände mig tillbaka till mellanstadiet och de barnsliga slagsmålen man hatade och älskade att ha med vänner på grusplanen.
Allt kan skojas bort, livet är en underlig dans av irrationella behov och inlärda rationella gränser för vad som man får och inte får göra. Jag är en fundamentalist när det gäller frihet, även frihet att kränka allt och alla.
När det gäller våldtäkt har jag ingen aning om hur det känns för kvinnor i allmänhet att bli våldtagna, tråden kan ha varit ett skämttråd som enbart ville förolämpa (har inte läst tråden). Jag hade en diskussion med en vän som lik mig själv är mycket intresserad i evoltionär psykologi (men mycket mera kunnig) och han talade om hur naturligt det var i vår primitiva urtillstånd för män att mörda män av andra stammar och ta deras kvinnor (man har sett det ske bland de primitivaste amazonas indianer också). Tänk i dessa fall ifall det finns två typer av kvinnor, de som likt lejonhonor böjer sig för deras erövrare och skapar en relation, de kidnappas någorlunda medvilligt och kan bli den starke erövrarens andra eller tredje fru, deras barn får bra chans att överleva.
Den andra typen av kvinna är den som aldrig kan finna sig i denna tillvaro och istället blir lämnad gravid i vildemarken av erövraren och får istället se sina barn dö och troligen så dör hon med.
Vilken av de två kvinnorna är troligen vår genetiska urmoder? Vilken genetisk attribut har i sådana fall kvinnor ärvt?
Det är såklart ren teori, har aldrig hört talas om empiriska studier och tror ej att sådana ens kan genomföras då kvinnor ifall de njuter blir så fyllda av skam att de aldrig skulle erkänna det ens i en enkät.
Jag tror att det självfallet finns en naturlig variation bland kvinnor som när det gäller allt möjligt. Men det är högst spekulativa tankar, jag är väldigt emot våldtäkt och ser inte våra naturliga barbariska urinstinkter som regel för hur vi ska leva. Lika lite tycker jag dock att de ska ignoreras.