2014-12-17, 10:08
Medlem
Överliggarens avatar
Trodde att den här tråden skulle handla om män som gillar att få smisk av stora moderliga qvinnor i läder, men trådstarten är så korkad att man bara blir helt matt.
Citera
2014-12-17, 10:13
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Varför får män så mycket sympati för att dom har blivit misshandlade? Dom har ju haft det störtskönt! Män njuter så mycket av att bli slagna att dom får adrenalinkickar och floder av testosteron!

http://www.sciencedaily.com/releases/2011/01/110118161353.htm

"Men fight because it feels good. It’s thrilling. Testosterone explodes and adrenaline surges. "

http://www.thefrisky.com/2009-11-18/mind-of-man-why-men-fight/
http://indianapublicmedia.org/amomentofscience/sex-and-violence/
http://www.sciencedaily.com/articles/a/aggression.htm

Troligen sant för de flesta män, nu öppnar vi locket för hela vår biologiska mörker. Män har en hemlig kärlek för våld och kvinnor har en hemlig kärlek för våldsamma män. En dålig bevarad hemlighet är det dessutom.
Citera
2014-12-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Trodde att den här tråden skulle handla om män som gillar att få smisk av stora moderliga qvinnor i läder, men trådstarten är så korkad att man bara blir helt matt.

Tråden är en spegling av: Kvinnor njuter av att våldtas! (Är exakt samma innehåll bortsett från brottets art och vem som ska "njuta".)
som jag anser inte har på detta forum att göra, eftersom det inte har något med feminism att göra och precis som du skriver är höjden av trams.
Citera
2014-12-17, 10:40
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Tråden är en spegling av: Kvinnor njuter av att våldtas! (Är exakt samma innehåll bortsett från brottets art och vem som ska "njuta".)
som jag anser inte har på detta forum att göra, eftersom det inte har något med feminism att göra och precis som du skriver är höjden av trams.

Kontroversiella ämnen, sanna som osanna bör diskuteras utan att man ska gå runt och vara rädd att förolämpa någon. Annars får vi väldigt snäva korridorer, där endast mjuka och bekväma diskussionsämnen utforskas.

Jag anser att du inte är helt ute och cyklar i din TS.
Citera
2014-12-17, 10:47
Bannlyst
Sympati? Den första artikeln gick ju ut på att män inte fick någon sympati utan att man trodde att både partner var med på slagsmålet bara för att dom deltog men nu var så inte fallet egentligen.
Män som vill slåss och tycker om att slåss bör såklart få göra det, jag har träffat rätt många tex fotbollshuliganer och låt dessa män träffas för sig själva och slåss för vi skall inte ta bort den ventilen....och vuxna människor bör få göra som dom vill så vill dom slåss så låt dom. Ser inte riktigt relevansen till våldtäkt så speglingen blir rätt konstig eftersom det inte är någon spegling...
Citera
2014-12-17, 10:53
Medlem
LemPicas avatar
Det är härligt att se allt lipande här i tråden av dessa "offer" som mer än gärna skriver sjuka saker om kvinnor och blattar i andra trådar.
Det är inte lika roligt när skon sitter på den andra foten

Och självklart är det så att män gillar att få stryk och att utöva våld.
Den absoluta majoriteten av allt våld som sker står män för.
Varför piska på varandra och sina kvinnor om dom inte gillar det??
Citera
2014-12-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Kontroversiella ämnen, sanna som osanna bör diskuteras utan att man ska gå runt och vara rädd att förolämpa någon. Annars får vi väldigt snäva korridorer, där endast mjuka och bekväma diskussionsämnen utforskas.

Jag anser att du inte är helt ute och cyklar i din TS.

Njaa, finns gränser kan jag tycka, uppenbara tramstrådar kring ett ämne som är uppenbart felaktigt och ett ämne som av väldigt många kan upplevas väldigt kränkande bör hivas. Speciellt som de faktiskt inte har nått med topic för forumet att göra.

Vill man diskutera undergivenhet, SM eller liknande och specifik kvinnlig sådan, finns det alla möjligheter, är bara formulera sig på ett vettigt sätt i rätt forum.

Och jo, jag är absolut helt ute och "cyklar" i min TS. Man kan gilla glo på våld, man kan gilla slåss också för den delen eller vara med om "kontrollerat våld" i nått sexuellt sammanhang, men att bli regelrätt misshandlad, kan jag lova dig är det ingen som vill vara med om. Det är ett brott, kan orsaka allvarliga men t.o.m död, och det händer människor överallt, liksom inget "skojsig" att skämta bort eller förringa.
Citera
2014-12-17, 11:04
Medlem
Citat:
Fast varför tar man inte upp detta då? Det är mycket vanligare att folk tar upp att det inte är ett problem att män misshandlas än det är att folk tar upp att det inte är ett problem att kvinnor våldtas.

Så antingen får man säga att misshandel av män är ett större problem än misshandel av kvinnor då män blir oftare misshandlade och dessutom i grövre form. Det man säger till försvar är att männen som blir misshandlade ofta var med på det osv, vilket är lika idiotiskt som att säga att kvinnor som blir våldtagna var med på det.

Det är bra att du tar upp detta så för att belysa hur inkonsekventa feminister är.
Senast redigerad av Herodion 2014-12-17 kl. 11:06.
Citera
2014-12-17, 11:08
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:

Okej, ursäkta mitt neggande då.

Jo, jag begrep att du ville göra en spegeltråd. Problemet är att liknelsen inte funkar. Många män gillar stridens hetta och generellt att segra. De gillar dock inte att bli misshandlade och besegrade.

Att bli tagen och betvingad är emellertid en stor del av många kvinnors sexuella njutning. Därför ligger våldtäktsfantasier/våldtäkt närmare till hands rent konceptuellt.
Citera
2014-12-17, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herodion
Fast varför tar man inte upp detta då? Det är mycket vanligare att folk tar upp att det inte är ett problem att män misshandlas än det är att folk tar upp att det inte är ett problem att kvinnor våldtas.

Så antingen får man säga att misshandel av män är ett större problem än misshandel av kvinnor då män blir oftare misshandlade och dessutom i grövre form. Det man säger till försvar är att männen som blir misshandlade ofta var med på det osv, vilket är lika idiotiskt som att säga att kvinnor som blir våldtagna var med på det.

Det är bra att du tar upp detta så för att belysa hur inkonsekventa feminister är.

Ursäkta, men vilka säger att det INTE är ett problem med att män eller kvinnor misshandlas?
eh?

Sen har jag väldigt svårt förstå vitsen med att sitta och påstå att det ena är "allvarligare" än det andra…misshandel är misshandel, våldtäkt är våldtäkt. Lika allvarligt oavsett könet på den som drabbas.
Citera
2014-12-17, 11:22
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Njaa, finns gränser kan jag tycka, uppenbara tramstrådar kring ett ämne som är uppenbart felaktigt och ett ämne som av väldigt många kan upplevas väldigt kränkande bör hivas. Speciellt som de faktiskt inte har nått med topic för forumet att göra.

Vill man diskutera undergivenhet, SM eller liknande och specifik kvinnlig sådan, finns det alla möjligheter, är bara formulera sig på ett vettigt sätt i rätt forum.

Och jo, jag är absolut helt ute och "cyklar" i min TS. Man kan gilla glo på våld, man kan gilla slåss också för den delen eller vara med om "kontrollerat våld" i nått sexuellt sammanhang, men att bli regelrätt misshandlad, kan jag lova dig är det ingen som vill vara med om. Det är ett brott, kan orsaka allvarliga men t.o.m död, och det händer människor överallt, liksom inget "skojsig" att skämta bort eller förringa.

Jag har blivit misshandlad och kände mig på något underligt sätt levande av att ligga där i asfalten och kräkas blod. Jag var 19 år och bröt mig ur min nördtillvaro för första gången ungefär den natten. Kanske var det för att jag uppenbarligen inte hade någon chans för att börja med som det kändes så bra, som en självutnämnd fegis vid den tiden får första bevis för att jag har mod (trots att den användes på den mest triviala sätt). Jag tror också att jag kände mig tillbaka till mellanstadiet och de barnsliga slagsmålen man hatade och älskade att ha med vänner på grusplanen.

Allt kan skojas bort, livet är en underlig dans av irrationella behov och inlärda rationella gränser för vad som man får och inte får göra. Jag är en fundamentalist när det gäller frihet, även frihet att kränka allt och alla.

När det gäller våldtäkt har jag ingen aning om hur det känns för kvinnor i allmänhet att bli våldtagna, tråden kan ha varit ett skämttråd som enbart ville förolämpa (har inte läst tråden). Jag hade en diskussion med en vän som lik mig själv är mycket intresserad i evoltionär psykologi (men mycket mera kunnig) och han talade om hur naturligt det var i vår primitiva urtillstånd för män att mörda män av andra stammar och ta deras kvinnor (man har sett det ske bland de primitivaste amazonas indianer också). Tänk i dessa fall ifall det finns två typer av kvinnor, de som likt lejonhonor böjer sig för deras erövrare och skapar en relation, de kidnappas någorlunda medvilligt och kan bli den starke erövrarens andra eller tredje fru, deras barn får bra chans att överleva.

Den andra typen av kvinna är den som aldrig kan finna sig i denna tillvaro och istället blir lämnad gravid i vildemarken av erövraren och får istället se sina barn dö och troligen så dör hon med.

Vilken av de två kvinnorna är troligen vår genetiska urmoder? Vilken genetisk attribut har i sådana fall kvinnor ärvt?

Det är såklart ren teori, har aldrig hört talas om empiriska studier och tror ej att sådana ens kan genomföras då kvinnor ifall de njuter blir så fyllda av skam att de aldrig skulle erkänna det ens i en enkät.

Jag tror att det självfallet finns en naturlig variation bland kvinnor som när det gäller allt möjligt. Men det är högst spekulativa tankar, jag är väldigt emot våldtäkt och ser inte våra naturliga barbariska urinstinkter som regel för hur vi ska leva. Lika lite tycker jag dock att de ska ignoreras.
Senast redigerad av markus120 2014-12-17 kl. 11:54.
Citera
2014-12-17, 11:24
Medlem
Citat:
Varför får män så mycket sympati för att dom har blivit misshandlade?

årets skämt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in