2014-12-12, 11:36
Medlem
När jag skrev i tråden om favoritplugins så kom jag att tänka på en fråga jag funderat på ett tag.
Jag har ett tag använt Access Virus TI2 i min musikproduktion och jag tycker det är smidigt att den fungerar att använda både som vanlig hårdvarusynt, men även koppla in till någon DAW som en mjukvarusynt också. Då kan jag ju både använda den i studion när jag producerar och live med samma inställningar utan att behöva ha med en dator på scen för att generera ljuden.

Men jag undrar om det finns fler syntar som fungerar på detta vis? Andra jag kollat på har bara program till datorn för att göra inställningar eller ladda över ljudbanker etc. Jag tycker att konceptet med en hårdvara som kan agera som mjukvara är smidigt så det skulle vara kul att ha flera sådana.
Jag kör OS X men det är även intressant att känna till alternativ även om de inte stöds för för det.
Citera
2014-12-21, 16:04
Medlem
Hypnagogas avatar
DSI Tetra och DSI Mopho för att ta två exempel... Kolla soundtower. Dom har flera program för olika synthar som man kan köra som VST i daw. Men dom är ganska buggiga tyvärr och supporten är ganska kass... Synd att det finns så få alternativ förutom soundtower.

http://www.soundtower.com/plugse/index.html
Citera
2014-12-29, 10:16
Medlem
Ska kika lite på det.
Vi får hoppas att framtiden har mer att erbjuda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem