Jag minns från min barndom att min farfar som var jägare ibland bjöd mig på ytterst illasmakade älgkött. Senare fick jag veta att den äckliga smaken berodde på att rörde sig om gamla tjurar.
Jag har upplevt samma sak vad gäller vildsvin. Galtkött smakade och luktade vedervärdigt.
Och vad gäller grisproduktion så kastreras ju små hangrisar för att undvika illasmakande kött.
Nåväl, i somras när jag spatserade runt i staden bland alla lättklädda människor började jag fundera på om detta även går att applicera på människor. Om vi nu skulle ätas antingen av våra egna eller systematiskt vara bytesdjur för en annan art.
Jag såg flickstjärtar innanför tunna byxor, jag såg fasta kvinnolår, mjuka söta fötter. Kvinnornas behag gjorde mig knäsvag och jag kunde inte undvika att tänka på kött.
Är den mänskliga kvinnan så att säga också ett köttdjur? Jämför de kvinnliga behagen med de manliga. Skinkorna hos en välskapt ung kvinna till exempel jämfört med manlig dito. Och låren.
Vad är det hos det kvinnliga som gör att hon utstrålar välsmakande kött? Är det östrogenet som gör honor mer välsmakande?
Upplys mig.