2014-12-11, 22:53
Medlem
GosseN90s avatar
Tjena! Det är så att jag nyligen har börjat träna på ett gym i närheten och har som mål att bygga muskler snabbt och samtidigt bli av med underhudsfett. Har tränat boxning i ca 4 år så jag har en hyfsat bra grund. Vill inte vara för stor utan hade tänkt mig något liknande

http://wathletic.com/uploads/models/...9bd9_image.jpg

http://media-cache-ec0.pinimg.com/73...d7f3aa5ba7.jpg

Så jag undrar, hur ska jag gå till väga och hur lång tid kan det ta innan jag börjar märka av resultat? Bör jag köra på tungt och lite reps eller lätt och mer reps?

Tack på förhand!
Citera
2014-12-11, 22:55
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosseN90
Vill inte vara för stor utan hade tänkt mig något liknande

Som jag rekommenderar till alla, var riktigt försiktig. Risken finns att en repetion för mycket så vaknar du som arnold imorgon!
Citera
2014-12-11, 23:01
Medlem
Citat:
Tjena! Det är så att jag nyligen har börjat träna på ett gym i närheten och har som mål att bygga muskler snabbt och samtidigt bli av med underhudsfett. Har tränat boxning i ca 4 år så jag har en hyfsat bra grund. Vill inte vara för stor utan hade tänkt mig något liknande

Så jag undrar, hur ska jag gå till väga och hur lång tid kan det ta innan jag börjar märka av resultat? Bör jag köra på tungt och lite reps eller lätt och mer reps?

Tack på förhand!

Killen på bilderna är snarlik mig (på riktigt) Nästan lite läskigt.
Citera
2014-12-11, 23:29
Medlem
För det första, lycka till med att bränna fett samtidigt som du bygger sådana mängder muskler.
För det andra är de där killarna ganska, om inte väldigt rippade. Där är de dessutom deffade. När de är off-season och bulkar kan jag tänka mig att de är riktigt stora. Är du säker på att du vill bli sådär stor? För jag lovar dig det kommer ta minst 3-4 år beroende på din grundfysik
Citera
2014-12-12, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
För det första, lycka till med att bränna fett samtidigt som du bygger sådana mängder muskler.
För det andra är de där killarna ganska, om inte väldigt rippade. Där är de dessutom deffade. När de är off-season och bulkar kan jag tänka mig att de är riktigt stora. Är du säker på att du vill bli sådär stor? För jag lovar dig det kommer ta minst 3-4 år beroende på din grundfysik

Tror nog det är närmare 10 år för att få en sådan fysik. Men om det är målet är de bara att köra hårt, du kommer inte behöva oroa sig över att bli för stor. Börja att köra något enkelt styrke inriktat schema, allt du behöver veta står redan någonstans bara att googla.
Citera
2014-12-12, 09:57
Medlem
GosseN90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude

Killen på bilden är ju lite extrem, förväntar mig ju självklart att det kommer ta tid. Jag vill framförallt få en v-formad kropp och jag har redan naturligt stora och vältränade ben. jag vill mest kunna se bra ut i v-ringade t-shirtar och skjortor. Lite underhudsfett och mycket muskler helt enkelt. Killen på bilden är ju egentligen min maxgräns vid storlek då jag inte vill bli för stor.
Citera
2014-12-12, 10:51
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Killen på bilden är ju lite extrem, förväntar mig ju självklart att det kommer ta tid. Jag vill framförallt få en v-formad kropp och jag har redan naturligt stora och vältränade ben. jag vill mest kunna se bra ut i v-ringade t-shirtar och skjortor. Lite underhudsfett och mycket muskler helt enkelt. Killen på bilden är ju egentligen min maxgräns vid storlek då jag inte vill bli för stor.

Du kan ju släppa tanken att bli för stor.. det går ju inte... du kommer förstå sen när du börjar träna.

Det går ju att säga man vill ha det där, det här men inte för stor kropp. Om du inte tycker om att träna lär du inte komma så långt ens. Hitta något schema du tycker är kul och kör det.

För att vara ärlig tror jag det är bäst att du fokuserar på att bli stark nu i början, http://stronglifts.com/

När din muskelmassa har ökat, kan du sjunka ner till runt 8% kroppsfett. Han på bilden har antagligen typ 5%. Det är den enklaste biten, du behöver bara äta mindre och träna lite mer. Att räkna kalorier måste bli något naturligt för dig, med en matvåg och lifesum.

När du har en grundfysik (inget bra, inget dåligt) åk ner till 8% som jag sa. Då lär du dig att äta rätt. Sedan höjer du kcal-intaget långsamt och flyger upp till 15% samtidigt som du tränar 5-7 dagar i veckan i minst 3 till 5 år. Latsbrah (sök på denna) rekommenderar att naturliga tränar i fem år, rejält och mycket. Utan några längre pauser.

Då har du uppnått din fysik.

Lycka till
Senast redigerad av Hodur 2014-12-12 kl. 10:53.
Citera
2014-12-12, 15:10
Medlem
eatsleepraves avatar
Citat:

Tack på förhand!

Alltså. Att bli så rippad och muskulös som dom killarna är, det är inte lätt. Det tar tid och antagligen så är det deras livsstil. Det kommer inte hända över en natt och det kommer vara jävligt kämpigt. Bara så du vet!
Och sen det där med att inte bli för stor, det går inte - som en annan i denna tråden redan skrivit. Man kommer alltid vilja växa, bygga muskelstyrka, bränna fett och optimera sig när man väl börjat träna. Tro mig!

Men för att överhuvudtaget öka i muskelmassa är det stora basövningar som är väldigt bra att börja med. Jag skrev i en annan tråd alldeles nyss. Starting strengt rekommenderar jag(googla). Kör det slaviskt 3 gånger i veckan i 2 månader och sen kan du byta träningsschema med lite mer split. Tex pass 1 axlar & bröst, pass 2 ben, pass 3 rygg, pass 4 armar, men det tar du sen. När du kommit igång

En annan grej som egentligen är viktigare än träningen. Det är maten. Utan mat byggs inga muskler och resultaten uteblir.

Ät mycket protein, gärna minst 2 kg protein per kroppsvikt. Ät bra kolhydrater - ris och potatis. Och mycket mejerier som främjar muskeluppbyggandet. Vräk i dig kött, kycklig, fisk och ägg. Släng in en proteinshake med minimjölk efter träning. Räkna ut ditt dagliga intag genom denna hemsidan http://www.styrkelabbet.se/berakna-energibehov/ och plussa på med 500 extra khal per dag.

När du byggt upp en bra styrka (vilket du MÅSTE göra INNAN du börjar bränna fett) är det dags att bränna fett och bli rippad. För att få fram magrutorna behövs lite kroppsfett och mycket muskler. Kontrollera igen vad ditt dagliga intag ska vara via hemsidan jag tipsade om ovan och räkna bort 500khal istället. Promenera eller jogga eller kör annan konditionsträning VARJE DAG utöver din ordinarie styrketräning. Ett tips på kosttillskott som kan hjälpa till att pusha fettförbränning är ripped caps.

Skaffa dig tillräckligt med motivation och målbilder till att börja. Ha inställningen att det inte kommer vara lätt men det kommer vara värt det. Ge inte upp. Och ge järnet så kommer du också kunna se ut så!
Citera
2014-12-16, 18:08
Medlem
helkropp varje pass varannan dag. 3 set på varje stanna 1-2 reps innan failure.
ät som en häst.

Bara basövningar inga fikusskit
Citera
2014-12-16, 20:38
Medlem
Betongbarns avatar
StrongLifts 5x5 ett bra tag och ät som fan, sen i mars gå ner på en superdiet och träna tungt för att behålla.

Fast för att se ut så där så måste du kämpa längre än så.
Något år skulle jag säga, kanske mindre om du har disciplin som en buddhist.

Mvh BB
Citera
2014-12-16, 20:42
Medlem
Tar ett bra tag om du vill ha den fysiken.

Och för att bränna underhudsfett och bygga muskler rent kan bara ett fåtal personer i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in