2014-12-11, 13:54
Medlem
Hej!

Vad tycker ni är det bästa sättet att hantera människor som är ignoranta mot andra? En del personer känner man ju lite mer ytligt, pratat med en del, sen kan man träffa dessa ute, går förbi dem, ibland hälsar dem, ibland inte. Mycket märkligt beteende, jag själv brukar alltid hälsa på folk jag pratat med tidigare, det gör de flesta som man träffar på. Idag gick jag förbi några som jag pratat med tidigare, ingen hälsade. Ok jag känner inte dem så bra, men pratat med 2 av dem tidigare. Speciellt en av dem är en riktig besserwisser ngt han fått äta upp några gånger, tycker han kan allt, vet han har problem hemma med frun etc, men tycker det är märkligt beteende. Gör man så här medvetet, el så tyckte de jag var ignorant, ingen aning. Förstår mig inte på vissa människor faktiskt
Citera
2014-12-11, 13:59
Medlem
Strongmanx2s avatar
För att vi är människor och inte alltid är pratglada?
Citera
2014-12-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2

Känner själv inte alltid för att prata med folk, så är det. Men hälsar man inte när man går förbi varandra, om man snackat tidigare
Citera
2014-12-11, 14:34
Medlem
Det heter "okunnig". Tråd kan låsas

Jaha, du menar "IGNORERANDE". Ungefär som du ignorerar svensk grammatik?

Gör vad som känns rätt. Allt som är fel behöver inte vara så fel att man måste ändra på det nu. För att vara helt allvarlig.
Senast redigerad av Redshield 2014-12-11 kl. 14:37.
Citera
2014-12-11, 14:38
Medlem
Cub3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pd79
Hej!

Vad tycker ni är det bästa sättet att hantera människor som är ignoranta mot andra? En del personer känner man ju lite mer ytligt, pratat med en del, sen kan man träffa dessa ute, går förbi dem, ibland hälsar dem, ibland inte. Mycket märkligt beteende, jag själv brukar alltid hälsa på folk jag pratat med tidigare, det gör de flesta som man träffar på. Idag gick jag förbi några som jag pratat med tidigare, ingen hälsade. Ok jag känner inte dem så bra, men pratat med 2 av dem tidigare. Speciellt en av dem är en riktig besserwisser ngt han fått äta upp några gånger, tycker han kan allt, vet han har problem hemma med frun etc, men tycker det är märkligt beteende. Gör man så här medvetet, el så tyckte de jag var ignorant, ingen aning. Förstår mig inte på vissa människor faktiskt

Finns alltid anledning till att människor är ignoranta. Vi människor vill alltid vara med andra människor som passar en, som kan göra en glad, någon som kan ge en energi. Om personer ignorerar dig när du går förbi är det för att de antingen är osäkra eller helt enkelt tycker du är tråkig eller dålig eller helt enkelt bara stör sig på dig och tycker att du inte är värd den tiden.

För att kunna hantera sånna personer så måste du bete dig annorlunda såklart, men om du är en stark person så går du bara vidare eftersom att de inte var meningen att du föddes för dessa människor, finns andra människor där ute liksom.

Och en person som anses vara trevlig/snäll av alla och beter sig snällt mot alla, det är den personen man ska akta sig för. En person som anses vara sympatiskt av allt och alla, han ska man akta sig för. Varningsklockor ringer.
Citera
2014-12-11, 15:02
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2

Tror snarare att det är p.g.a att vi är Svenskar. Detta är betydligt mer förekommande i de nordiska länderna än hos våra mer glada siesta-bröder och systrar nere i medelhavet.
Citera
2014-12-11, 16:24
Medlem
Knotknets avatar
Jag är inte dryg jag är blyg.
Citera
2014-12-16, 16:57
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cub3n
Finns alltid anledning till att människor är ignoranta. Vi människor vill alltid vara med andra människor som passar en, som kan göra en glad, någon som kan ge en energi. Om personer ignorerar dig när du går förbi är det för att de antingen är osäkra eller helt enkelt tycker du är tråkig eller dålig eller helt enkelt bara stör sig på dig och tycker att du inte är värd den tiden.

För att kunna hantera sånna personer så måste du bete dig annorlunda såklart, men om du är en stark person så går du bara vidare eftersom att de inte var meningen att du föddes för dessa människor, finns andra människor där ute liksom.

Och en person som anses vara trevlig/snäll av alla och beter sig snällt mot alla, det är den personen man ska akta sig för. En person som anses vara sympatiskt av allt och alla, han ska man akta sig för. Varningsklockor ringer.

Vill du vara vänlig att utveckla det fetade? Varför skulle varningsklockor ringa för en sådan typ. Visst finns det en del som beter sig så utifrån en form utav manipulation, men långt ifrån alla skulle jag säga..
Citera
2014-12-17, 00:11
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Om det är en grupp med personer som är upptagna med att prata internt och inte klarar av att heja på nån som de möter ute så har det nog med det manliga könet att göra. Personerna i fråga har svårt att göra flera saker samtidigt.

När det gäller de olika övriga varianterna inom blyghets- och ignoransspektrat så kan det nog ha med psykiska åkommor såsom ångest, fobier, dålig självkänsla/självförtroende och depressioner att göra tror jag eftersom jag ibland själv haft tillfälliga lindrigare känningar av detta. En del klarar inte ens av att se folk i ögonen o.s.v. eller titta åt samma håll som den de möter när de är nere. Personer med psykiska problem kan tillfälligt vara så upptagna i sina ångest- eller tankeloopar att de inte klarar av att kommunicera alls, inte ens när man finns en meter rakt framför dem och försöker kommunicera med dem har jag märkt.

Jag vet inte hur man ska hantera det. Ofta är det enklaste att bara försöka låta bli att reta upp sej på det och göra ett nytt försök att heja nån annan gång istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in