Citat:
Ursprungligen postat av
pd79
Hej!
Vad tycker ni är det bästa sättet att hantera människor som är ignoranta mot andra? En del personer känner man ju lite mer ytligt, pratat med en del, sen kan man träffa dessa ute, går förbi dem, ibland hälsar dem, ibland inte. Mycket märkligt beteende, jag själv brukar alltid hälsa på folk jag pratat med tidigare, det gör de flesta som man träffar på. Idag gick jag förbi några som jag pratat med tidigare, ingen hälsade. Ok jag känner inte dem så bra, men pratat med 2 av dem tidigare. Speciellt en av dem är en riktig besserwisser ngt han fått äta upp några gånger, tycker han kan allt, vet han har problem hemma med frun etc, men tycker det är märkligt beteende. Gör man så här medvetet, el så tyckte de jag var ignorant, ingen aning. Förstår mig inte på vissa människor faktiskt
Finns alltid anledning till att människor är ignoranta. Vi människor vill alltid vara med andra människor som passar en, som kan göra en glad, någon som kan ge en energi. Om personer ignorerar dig när du går förbi är det för att de antingen är osäkra eller helt enkelt tycker du är tråkig eller dålig eller helt enkelt bara stör sig på dig och tycker att du inte är värd den tiden.
För att kunna hantera sånna personer så måste du bete dig annorlunda såklart, men om du är en stark person så går du bara vidare eftersom att de inte var meningen att du föddes för dessa människor, finns andra människor där ute liksom.
Och en person som anses vara trevlig/snäll av alla och beter sig snällt mot alla, det är den personen man ska akta sig för. En person som anses vara sympatiskt av allt och alla, han ska man akta sig för. Varningsklockor ringer.