Hej alla å stort tack för alla förslag. Har iaf pratat me en Ford verkstad i Sverige ang laddrelät å enligt dom så måste jag byta ut hela generatorn eftersom reläet inte finns som reservdel.. Kan de verkligen stämma? Största problemet om nu detta skulle va felet e att ja inte hinner få hit reservdelar, samt att ja kan inte laga detta själv. Å lämna in på verkstad här är bara å glömma..
Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative2.0
Eller hela generatorn.
Jag har pendlat på samma sätt som dig. Ett tips är att byta bil direkt om du ska jobba där en längre tid.
Njä jag gör min sista vecka på detta ställe nu. Så nu på fredag äre hem för gott om ja nu inte får tag på nå rotation. Gillar faktiskt denna bil ordentligt å vill helst inte sälja/skrota den så ja hoppas faktiskt på att är nå enkelt ja kan laga bort
Citat:
Ursprungligen postat av
Capt.Strong
Kolla gärna upp släpvagnskontakten.
Locket hade lossnat på min bil till släpvagnskontakten.
Då började ABS, airbag och massa andra lampor lysa, vindrutetorkarna, blinkers och tutan slutade funka när jag körde i regnet.
Åkte och köpte ny 7-polig kontakt, bytte och allt blev som vanligt igen.
Ja mitt lock är som sagt helt öppet, fjäder´n ha gått av å hur länge den stått öppen kan man bara undra över. Ska tigga lite skjuts imöra te Åsane å skaffa mig en sådan kontakt. Ja kan dock inte säga ngt om torkare, tuta samt blinkers då jag inte använda dessa. Men isf hade vi haft identiskt fel.... Kan man ha sån tur tro???
Citat:
Ursprungligen postat av
SoTired
Jaså inte!
Fel i laddregularorn kan få konstiga följder. Vem säger att det bara kan bli för låg spänning?
Batteriet är kanske 2 mån gammalt å har bara använts i ca 400 mil. Dvs 2 resor hem å hit igen, använder inte bilen här då ja bara ha 5km te jobb. Men efter varje stopp så äre verkligen full kräm i batteriet, borde inte det försämras om det laddar dåligt? Eller laddar den bara dåligt när väl bilen börjar bete sig illa? Isf äre bara tal om dålig laddning i kanske 20-30sek.. Jag har iaf ringt en snubbe på jobbet nu ikväll å jag ska få låna hem en voltmeter imöra å mäta upp bilen med. Så ja hoppas ja kan återkomma imörakväll me aktuella värden
MVH