2005-09-18, 18:09
Bannlyst
Ja min andra film är inte heller något mästerverk men för att vara just andra så är jag ganska nöjd med delar av den. Kom ihåg att jag inte gjort detta mer än ett par timmar idag
Jag skulle vilja ha feedback på vad som kan göras bättre, samt vilka effekter som drar samman ett sånt här projekt. Jag har hitills bara använt Windows Movie Maker.

Länk Till Filmen
Citera
2005-09-18, 20:56
Medlem
corals avatar
Tragiskt

Du använder movie maker, det går INTE att göra något bra med movie maker. Speciellt den blåa fula färgen du har i introt och den texten. Du borde ha en starkare skugga på texten så den blir läsbar mot vissa bilder också.

Men som sagt, det är inte så gut
Citera
2005-09-18, 23:33
Medlem
Lappas avatar
Har inte sett filmen ännu, håller på att tanka.

Men ger ett tips redan nu, använd vegas video istället för moviemaker. Välldigt lätt program och bra mycket kraftfullare än moviemaker, annars kan du ju testa adobe premiere 7.0 eller premiere 1.5 PRO.

Så, nu har jag sett "filmen".
För det första, det där var ingen film, det var ett bildspel med text och musik.

Kan inte direkt ge någon kritik direkt, men kanske försöka att göra lite kaeroke av det hela, att texten lyses upp sammtidigt som låten sjungs.
Citera
2005-09-18, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lappa
Har inte sett filmen ännu, håller på att tanka.

Men ger ett tips redan nu, använd vegas video istället för moviemaker. Välldigt lätt program och bra mycket kraftfullare än moviemaker, annars kan du ju testa adobe premiere 7.0 eller premiere 1.5 PRO.
Jag testade bara för skojs skull idag och det var så roligt att jag tänkte utveckla intresset en smula.
Skall definitivt testa de andra programmen. Denna film var min andra och jag har gjort 1 till som tog närmare 6 timmar att få ihop. Ganska nöjd med slutresultatet och kastar nog upp den senare på Rapidshare
Citera
2005-09-19, 19:19
Medlem
corals avatar
Börja med Vegas och avancera sedan till Premiere/Avid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in