2014-12-10, 21:41
Medlem
Dom skriker ju rakt ut hur jävla gott det är och dom verkar i princip få orgasmer i munnen av maten, så min fråga är

Skulle det gå att handla varorna till nobelmenyn på en vanlig ica affär? (och få det att smaka lika gott)
Citera
2014-12-10, 21:49
Medlem
EvilGuys avatar
Inte allt de serverar och givetvis inte i samma kvalité. Men visst kan man laga snarlikt!
Citera
2014-12-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilGuy
Inte allt de serverar och givetvis inte i samma kvalité. Men visst kan man laga snarlikt!

Är väl kvalitén man är ute efter. Känns som att det måste vara helt färskt och bra om det ska smaka så otroligt gott som det verkar göra där.. Har aldrig fått en orgasm i munnen av icas dyraste kött..

skandal!
Citera
2014-12-10, 22:24
Medlem
klybans avatar
Varför inbillar sig man att inte en ICA-affär kan sälja mat som funkar som en hög kvalitativ gourmémåltid för?
Eller tror du att man måste handla ICA-Basic om man är i en ICA-affär?
Citera
2014-12-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Varför inbillar sig man att inte en ICA-affär kan sälja mat som funkar som en hög kvalitativ gourmémåltid för?
Eller tror du att man måste handla ICA-Basic om man är i en ICA-affär?

Jag är inte så bra på att laga mat, men jag har aldrig fått någon känsla i närheten av den dom beskriver av den mat jag köper på ica.

Men visst, den är ju inte rutten, men om man jämför med tillexempel fisken man kan få tag på söder ut, och frukten söder ut så är det ju en viss skillnad.

Grisköttet man köper är ju inte heller så jävla gott. Oxfile som ska va så jävla dyrt och fint är ju fan inte heller särskilt gott, torrt och jävligt.

Vart fan är den goda maten !? inte fan är den i sverige iaf verkar det som. Och om den är det så är det någon annan som roffar åt sig före mig, för jag har aldrig fått tag på något gott på ica. Är ju för fan som att köpa saltat bajs.
Citera
2014-12-10, 23:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveknox
Jag är inte så bra på att laga mat, men jag har aldrig fått någon känsla i närheten av den dom beskriver av den mat jag köper på ica.

Men visst, den är ju inte rutten, men om man jämför med tillexempel fisken man kan få tag på söder ut, och frukten söder ut så är det ju en viss skillnad.

Grisköttet man köper är ju inte heller så jävla gott. Oxfile som ska va så jävla dyrt och fint är ju fan inte heller särskilt gott, torrt och jävligt.

Vart fan är den goda maten !? inte fan är den i sverige iaf verkar det som. Och om den är det så är det någon annan som roffar åt sig före mig, för jag har aldrig fått tag på något gott på ica. Är ju för fan som att köpa saltat bajs.
Min ICA-affär kan man köpa allt i princip, har dom inte det.
Så kan dom ta hem det oftast på rätt kort tid.
Sen är ju det upp till kocken själv och beskriva sin mat.

Och är din oxfilé torr och jävlig, då har du övertillagat den.
Så enkelt är det med en torr oxfilé.
Citera
2014-12-10, 23:52
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Beror ju på vad du vill betala.
Tror du att det kommer ut högkvalitativt kött ifrån ett ordinärt pigghamssvin är du nog fel ute.
Vill du ha bra kyckling kostar det 120 kr/kg och inte de typ 30 som de säljer fryst för.
Osv.
Citera
2014-12-11, 15:55
Medlem
EvilGuys avatar
Det finns en anledning att bättre restauranger köper sitt kött från t.ex. Fällmans och inte på ICA Supermarket. Att tro att fläskfilén man köper på Willys är den bästa man kan hitta på marknaden är som att tro att en Black&Decker-borrmaskin är en Hilti när det kommer till att borra i betong.

Kvalité kostar och det är ingenting som genomsnittskunden på ICA vill ha utan man vill köpa sin nötfärs för 69:- kilot och sina tomater för 20:- kilot.
Citera
2014-12-11, 16:17
Bannlyst
Jag tror TS är mer upprörd över statstelevisionens enorma underkastelse för de "enormt värdiga" digniteter som enligt Sverige självt är "Festernas fest"... <-- Ett uttryck som bara finns här i landet.

Även om jag inte vet hur nobelmenyn ser ut, så har både ICA och Coop hög kvalitet på sina varor.

Med ett glatt humör och entusiasm ska man nog kunna efterlikna dom relativt bra.

Det viktiga är att ni inte bär ett kunglig order närmast huden när ni håller på med maten...
Senast redigerad av Taff 2014-12-11 kl. 16:22.
Citera
2014-12-16, 16:33
Medlem
Citat:

Här har du ju svaret, du kan inte laga mat!

Det är absolut inget fel på icas råvaror, om du vill ha något mer exklusivt kött så kan du be din lokala handlare beställa hem, men lär dig laga mat först, blir så kostsamt för dig annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in