Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2014-12-12, 08:55
  #85
Medlem
Hulls avatar
Att tala med andra om sig själv i tredje person kan ha många orsaker. Men jag lutar åt bipolär/schitzofreni där Hassi endast är en del av jaget.

Hur det blivit såhär gissar jag beror på åldersrelaterad sjukdom eller stroke som slagit ut delar av hjärnan som sköter sociala bitar. När sådana bitar saknas börjar märkliga saker hända som kanske inte alltid är av ondo. Det kan också vara så att Hassi alltid varit på detta sätt.

Jag tror den klarhet som Hassi beskriver när han ligger och stirrar mot himlen med marken bakom sig är något som går att uppleva för vemsomhelst. Det är bra att han upplyser andra om detta eftersom det faktiskt är rätt mäktig känsla att inse att det är lika mycket rymd bakom som framför och upp och ned... och va tusan gör jag här egentligen. Hur kan något så gigantiskt som planeten Jorden sväva i tomma intet?

Den mentala aktivitet som Hassi beskriver när han ligger vaken länge är ett naturligt tillstånd hos människan som uppkommer precis när vi skall somna eller vakna. En form av hyperaktivitet där vi ser saker som kan hända och som har hänt och alltihop samtidigt utan egentlig kronologisk ordning.

En slags drömvakenhet. Möjligen visioner från parallella universa skapat av kvanteffekter ur resonans från atomerna i hjärnan som under vanlig hjärnaktivitet bara är bakgrundsbrus. Men tar man en ögonblicksbild av detta brus och lägger på en 2D yta så går det att hitta ett närmast oändligt antal figurer och bilder som faktiskt kan vara verkliga händelser i universum, just eftersom detta bakgrundsbrus kommer från just universum omkring oss och från ett ofantligt tidsspektrum dessutom.

Stora filosofer och vetenskapsmän har utnyttjat detta tillstånd för att hitta på riktigt maffiga grejer så det är något fler borde prova på. Bättre än värsta drogen och faktiskt ganska avkopplande och spännande för den som är duktig på det utan att somna.

Tyvärr är dagens samhälle alldeles för interaktivt och intensivt för att folk skall ta sig tid att ligga några timmar och drömvaka sig fram till några fantastiska uppfinningar eller uppenbarelser. Men det fungerar faktiskt. Kom dock ihåg att skriva ned era insikter direkt på papper annars glömmer ni bort detta efter bara någon halv minut. Det är då helt borta och kan aldrig återfås.

Så jag hyllar Hassi och övriga personligheter han kan inneha och uppskattar hans intressanta inlägg här på Flashback.

Det är ju inte en slump att många av historiens största profeter och genier fått sina bästa uppenbarelser i solitud som i grottor och ödemark. ( Leonardo DaVinci, diverse religiösa digniteter etc ).

Om Ni inte har en grotta till hands så bygg om Ert tak till glastak och beskåda universum när ni ska somna.
Citera
2014-12-12, 11:45
  #86
Medlem
spirdalas avatar
Detta är Hassi precis innan den första kylan kom. Har för mig att det var i oktober vi spelade in filmen.

Märkte redan då att hans psyke sakta men säkert hade tagit stryk av denna upplevelse. Var väldigt stor skillnad på honom mentalt sen förra gången 2012 jag hälsade på honom.

Tror du inte kommer ihåg denna period då jag var och hälsade på dig i grottan Hassi, men glad att höra av dina otroliga berättelser.

Man tror det knappt är sant, med allt du gått igenom i 3 hela år.

Det finns så många människor som har hjälpt mänskligheten framåt. Vi kallar dom personerna "hjältar"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hj%C3%A4lte



"Huvudpersonen i ett berättande litterärt verk är den karaktär vars handlingar och öde nystar verkets röda tråd. Ursprungligen förelåg ingen motsättning med den allmänna definitionen, men då estetiken förändrats framför allt sedan realismen har termen även fått gälla misslyckade personer, människor i tragiska omständigheter, onda människor, och till och med människor som inte gör något alls och heller inte är med om något märkvärdigt."

Nu till det alla vi väntat på.....KLIPPET

Tillägnat till en av framtidens stora hjälte (trumvirvel) HASSI

https://www.youtube.com/watch?v=6npbDPFaFKk

Tack än en gång Hassi för din gästvänlighet under tiden jag dokumenterade dina otroligt intressanta 3 år i grottan
Citera
2014-12-12, 14:35
  #87
Medlem
Saknade du något ifrån samhället när du befann dig i din grotta? Fick du någon gudsuppenbarelse? Bibeln samt många andra heligaskrifter tar upp att ensamhet kan få en att se världen ur ett annat perspektiv. Ska du tillbaks till din grotta eller nu ska du leva bland oss andra?
Citera
2014-12-12, 19:44
  #88
Medlem
R-Borjes avatar
R-Borje skulle vilja fråga Hassi om Hassi såg till ringen som R-Borje har tappat i grottan.
Citera
2014-12-12, 20:29
  #89
Medlem
my precious......ahhhhhhh
Citera
2014-12-13, 00:31
  #90
Medlem
Jag är avundsjuk och har länge velat lämna detta samhälle bakom mig och leva mer nära naturen, dock (vad jag tror) hade jag aldrig klarat mig ensam, för jag innehar noll kunskaper om hur man överlever, och jag blir ledsen över den tanken. Jag är fullt beroende och maktlös i det liv jag har.

Du som lärare borde skapa en skola för de som vill lära sig självförsörjning och överlevnad i naturen.

Och till er andra inskränkta jäklar som bara upprepar och mobbas, ta en titt inåt och utveckla er själva. våga möta något annat än det som är uppbyggt.

Jag säger heja heja.
Citera
2014-12-13, 01:28
  #91
Medlem
i-can-flys avatar
Hur tillfredsställde du dig sexuellt i grottan .
Citera
2014-12-13, 04:50
  #92
Medlem
Den som vill veta meningen med livet reser världen runt. Hur ska en grotta ge dig några svar? Det enda du får ut från att leva i en grotta är att livet är meninglös. För i grottan är du helt ensam och med ensamheten följer depression mm mm.
Citera
2014-12-13, 04:55
  #93
Avstängd
Hur stort är det svenska grottsystemet?
Citera
2014-12-14, 04:40
  #94
Medlem
sneakydudes avatar
Har du hållit dig i samma grotta, eller har du testat flera olika?
Citera
2014-12-14, 12:39
  #95
Medlem
J.Boozes avatar
varför talar hasse om sig själv i tredje person, är hasse psykiskt sjuk?

varför är det ett ämne för filosofi att bo i en grotta?
Citera
2014-12-14, 12:42
  #96
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spirdala

Tillägnat till en av framtidens stora hjälte (trumvirvel) HASSI

https://www.youtube.com/watch?v=6npbDPFaFKk

Tack än en gång Hassi för din gästvänlighet under tiden jag dokumenterade dina otroligt intressanta 3 år i grottan

vafan? trollar han?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback