Citat:
Ursprungligen postat av
Yerevanblaze
Det är väl cirkus 20 lgh.
Haha, ända sedan jag läste om att bostadsrättsföreningar kan gå i konkurs och bli hyresrätter har jag börjat tveka på att köpa bostadsrätt lol . Men vet någon om det är något brukar ske i innerstan?
Tror ni konkurs är uteslutet då? =P
Tack för alla svar! =)
Men förstå vad folk skriver till dig, du måste ge mer information. Helst behöver du länka till årsredovisningarna. Och ja, det är klart även föreningar i Stockholm innerstad kan gå i konkurs, även om det såklart är ovanligare där.
Nu är jag ingen expert på posterna som tillgångar och så i årsredovisningarna (de säger väl inte så jättemycket om hur bra eller dålig en förening är) men just tillgångar är väl meningslös? Eftersom den räknar in fastighetens värde, vilket inte spelar någon roll (för de som bor där) vid en eventuell konkurs?
En balanserad förlust på 2milj låter rätt mycket i mina öron, det motsvarar då 100.000 per lägenhet. Och att de t.ex gått med förlust 200.000 i 10 år. Om jag inte har helt felt betyder det alltså att varje boende (om vi låtsas att alla andelstal är lika stora) skulle behöva gå in med 100.000 för att balansera förlusten vid behov.