Citat:
Vidare, läste du verkligen vad Ted Bundy gjorde sig skyldig till? Tycker du på fullt allvar att det var OK att gifta sig och skaffa barn med honom? Serievåldtäktsman, seriemördare, nekrofil samt pedofil (minst sex av hans konstaterade offer var under 18 års ålder, varav två 12-åringar). Dessutom, kvinnan som gifte sig med honom visste om allt detta, då han friade till henne under pågående rättegång där hon deltog som vittne.
Citat:
Jag noterar för det tredje att jag, som högutbildad (med minst 99,9% sannolikhet har jag betydligt fler högskolepoäng än du), höginkomsttagare (med ungefär samma sannolikhet har jag betydligt högre inkomst än du) och regelbunden styrke- och konditionstränare (med ungefär samma sannolikhet är jag i betydligt bättre fysisk form än du) så är attraktivitet på partnermarknaden inte ens i närheten av att vara ett problem för min del. Detta har vidare inget alls att göra med motviljan att betala skatt som skall gå till kostnader som en förhållandevis liten mängd idioter genom medvetna gärningar skapat.
För det första.. Så är inte Pedofili ett juridisk term. Det är en psykologisk term. Sedan så kan man mycket lätt ta reda på om begreppet pedofil och vad det innebär och vad som är definitionerna för det. Dock så valde du att göra samma sak som "genomsnittliga 'lata' svensson" tar föregivet att det är pedofili bara för att det är under 18 år (svensk myndighets ålder) i stället för att skaffa fram fakta.
Och jag har inte hittat något som säger att USA (Ted Bundy är amerikan) har pedofili som juridisk term utan som vi har det som psykologisk term. Och även i USA så blir man dömd för grovt sexuellt utnyttjande av minderårig om personen är under 18år och kan även handla om våldtäkt om barnet är under "byxmyndig" ålder.
Både USA och Sverige och övriga världen har samma definition på pedofili. D.v.s Pedofiler dras till Pre-pubertala( icke könsmogna) barn, dock översta åldern är 12 år.
Så bara för att offren var under 18år så är det inte alls samma sak som att han blev dömd för pedofili som du sitter och hävdar. Inte ens om offren skulle vara under "byxmyndig" ålder ( i USA så är byxmyndighetsåldern mellan 15-17 år beroende på delstat), så är det inga garantier på att det har handlat om att han är pedofili och haft sex med pre-pubertala barn.
Ja självklart är det ju vidrigt hans brott det är inget jag säger emot.
Fast det gör inte dina felaktiga påståenden mindre felaktiga för den saken skull heller eller ursäktligt att slänga ur sig en rad felaktigheter som du gör. Som högskoleutbildad och skrävlare om att du har läst på högskola så borde du fan gjort långt mycket bättre i från dig. I stället för dessa otroliga grova klavertramp och visa prov på samma okunnighet genomsnittliga okunniga Svensson om pedofili och använder direkta fakta fel som "allmängiltig fakta".
Vilket fick mig att fundera på vad fan du har läst för något på högskolan.
Jag anser ju att här i Sverige om man är diagnostiserad pedofili (psykologisk term) och levt ut sin pedofili och utsatt pre-pubertala barn för sexuella övergrepp så skall man bli kastrerade och ha livslång psykologi kontakt. (Men det är min lilla privata åsikt)
Men för att återgå till din TS.
Du har en del poänger där. Dock detta med brottslings groupies så går det ann för bägge könen. Inte bara kvinnsen.
Dock så skulle ju jag säga så här. Att den (man/kvinna) som gifter sig med den typen av brottslingar som begått våldtäkter och seriemord borde fan bli tvångssteriliserade, och de skall betala fullpris med (så subventioneringen går bort) och så skall de lägga samma summa (som priset för steriliseringen) till brottsofferjouren. Vill de gifta sig så skall de få betala fullpris med för de administrativa kostnaderna och samma summa till brottsofferjouren. Blir mannen/kvinna misshandla och "offer" för brottslingens handlingar av den kriminella h*n gifte sig med, så skall mannen/kvinna själva få betala sin eftervård fullpris.. D.v.s inget subventionerat, och motsvarande summa till brottsofferjouren.
Edit:
Ja jag såg att han skrev att minst två av offren var vid 12. Men det förändra ändå inte att det är fel att säga att man "blivit dömd" för pedofili då det inte är ett juridisk term.
Senast redigerad av Empress 2015-03-31 kl. 12:16.
Senast redigerad av Empress 2015-03-31 kl. 12:16.