2014-12-10, 16:22
Bannlyst
Tja!
Det är så att jag för ett tag sedan uppdaterade till Win 8.1 från Win 7, och nu har jag fått ett extremt jobbigt problem, eller ja, extremt jobbigt när man är van med internet så fort man öppnar datorn.

De första 3-5 minuterna efter boot har jag ca 0,01 mbit/s internet. Efter det går allt klockrent, men just de där minuterna varje gång jag startar datorn. Kanske ska tillägga att det är en ganska bra dator i sig, spec kan skrivas ifall det behövs. Det står även att jag har internetanslutning vid aktivitetsfältet.

Någon som vet något man kan göra åt det? Extremt tacksam för svar!
Citera
2014-12-10, 16:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albinj
Tja!
Det är så att jag för ett tag sedan uppdaterade till Win 8.1 från Win 7, och nu har jag fått ett extremt jobbigt problem, eller ja, extremt jobbigt när man är van med internet så fort man öppnar datorn.

De första 3-5 minuterna efter boot har jag ca 0,01 mbit/s internet. Efter det går allt klockrent, men just de där minuterna varje gång jag startar datorn. Kanske ska tillägga att det är en ganska bra dator i sig, spec kan skrivas ifall det behövs. Det står även att jag har internetanslutning vid aktivitetsfältet.

Någon som vet något man kan göra åt det? Extremt tacksam för svar!

Och du har installerat fräscha drivrutiner till nätverket? Du har ingen mjukvarubrandvägg som orsakar detta?
Citera
2014-12-12, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Och du har installerat fräscha drivrutiner till nätverket? Du har ingen mjukvarubrandvägg som orsakar detta?

Tror jag kan ha löst det, fungerade bra vid uppstart nu. Det stod innan att jag inte hade någon drivrutin för "PCI styrenhet för enkel kommunikation".

Tack för tipset!
Citera
2014-12-12, 16:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Bra att det ordnades sig till slut [förhoppningsvis]

Ett annat bra tips är att du hämtar hem detta program -> http://www.iobit.com/driver-booster.php

Det är gratis och fungerar utmärkt. Scannar igenom datorn efteråt och uppdaterar om något saknas eller om det finns någon nyare version.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in