2014-12-10, 16:22
Bannlyst
Tja!
Det r s att jag fr ett tag sedan uppdaterade till Win 8.1 frn Win 7, och nu har jag ftt ett extremt jobbigt problem, eller ja, extremt jobbigt nr man r van med internet s fort man ppnar datorn.

De frsta 3-5 minuterna efter boot har jag ca 0,01 mbit/s internet. Efter det gr allt klockrent, men just de dr minuterna varje gng jag startar datorn. Kanske ska tillgga att det r en ganska bra dator i sig, spec kan skrivas ifall det behvs. Det str ven att jag har internetanslutning vid aktivitetsfltet.

Ngon som vet ngot man kan gra t det? Extremt tacksam fr svar!
Citera
2014-12-10, 16:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albinj
Tja!
Det r s att jag fr ett tag sedan uppdaterade till Win 8.1 frn Win 7, och nu har jag ftt ett extremt jobbigt problem, eller ja, extremt jobbigt nr man r van med internet s fort man ppnar datorn.

De frsta 3-5 minuterna efter boot har jag ca 0,01 mbit/s internet. Efter det gr allt klockrent, men just de dr minuterna varje gng jag startar datorn. Kanske ska tillgga att det r en ganska bra dator i sig, spec kan skrivas ifall det behvs. Det str ven att jag har internetanslutning vid aktivitetsfltet.

Ngon som vet ngot man kan gra t det? Extremt tacksam fr svar!

Och du har installerat frscha drivrutiner till ntverket? Du har ingen mjukvarubrandvgg som orsakar detta?
Citera
2014-12-12, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Och du har installerat frscha drivrutiner till ntverket? Du har ingen mjukvarubrandvgg som orsakar detta?

Tror jag kan ha lst det, fungerade bra vid uppstart nu. Det stod innan att jag inte hade ngon drivrutin fr "PCI styrenhet fr enkel kommunikation".

Tack fr tipset!
Citera
2014-12-12, 16:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Bra att det ordnades sig till slut [frhoppningsvis]

Ett annat bra tips r att du hmtar hem detta program -> http://www.iobit.com/driver-booster.php

Det r gratis och fungerar utmrkt. Scannar igenom datorn eftert och uppdaterar om ngot saknas eller om det finns ngon nyare version.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in