Det verkar vara ett förenklat recept. Säkert gott iaf. 

Här har du den "krångligare" varianten:
1-marinera färsen, 500 g, i 2 krm salt, 1 tsk socker, 3 tsk ljus soja sås (light soy sauce), 3 tsk mörk sojasås, 2 1/2 tsk sherry, 2 tsk sesamolja. Tid 15-30 min.
2-tärna tofun o gör i ordning redning på ca 2 tsk potatismjöl (du kan även reda med maizena, jag brukar göra det, tänk bara på att då följa anvisningen på paketet)
3-täck botten på en upphettad wok med neutral olja (tex majs, raps). Fräs färsen med 3 klyftor vitlök (finhackad). Tillsätt 2-3 msk stark sojabönspasta (jag brukar köra med någon variant av black bean sauce, men om du bor någonstans där utbudet av asiatiska livsmedel är begränsat är sambal oelek ett okej substitut), 3 tsk ljus soja, 3 tsk socker. Rör om kontinuerligt, när det är väl blandat tillsätt 2 dl buljong. Låt sakta koka upp.
4-i med tofu o rör om försiktigt. Stek några minuter. Rör ner redningen o blanda väl. Till sist strör du över ca 1 1/2 tsk krossad, rostade szechuanpeppar samt det gröna från några salladslökar, skurna i tunna skivor.
5-färdigt!
Låt dig inte avskräckas av att det är lite mer ingredienser (för att vara ärlig är det mesta sådant man använder mycket ofta i kinesisk mat). Sherry kanske verkar onödigt, men låt dig inte luras av svenskars misstänksamhet mot alkohol i matlagning - den gör faktiskt skillnad. Ljus och mörk soja skiljer sig smakmässigt, förenklat kan man säga att den ljusa är till matlagning och den mörka bordskrydda. Ljus soja kan du hitta i invandrar-livs eller välsorterad mataffär. Det är vanligt med marinader i det kinesiska köket, jag tycker det är en trevlig vana som gör mycket för smaken. Personligen ger jag inte mycket för sambal, det är inte detsamma, men till nöds...kolla dock i invandrarbutiker, black bean sauce är inte ovanlig där till skillnad från andra såser.
Att du inte ska ta hela salladslöken beror dels på smaken, men också estetiken. Det gröna ska lysa upp rätten.
Som med många kinesiska marinader och såser kan de användas till många olika wokar, man måste inte ha ett nytt recept varje gång. Den här typen skulle jag rekommendera till många olika rätter.