Citat:
Ursprungligen postat av
Tickla
Bra summering. Ett litet tillägg dock, KF finns gratis hos avanza bland annat om man nu vill ha det.
Fördel med ISK är också att du får rösta, om man nu vill det.
Tack!
Om du är säker på det så ska jag kolla upp det om jag kommer i behov av KF i framtiden. Jag tycker dock det låter märkligt, men å andra sidan ett smart sätt att locka till sig kunder.
Edit Förlåt, jag gick off topic, det här handlar om TS sparande till hans/henne barn.
Kolla upp Avanza och har du helt koststnadsfri KF där är det ju klockrent i ditt fall. Sparandet äger du, händer det dig något har du lagt barnen som förmånstagare.
En grej jag noterat i just TS situation är att det ofta är viktigt för föräldrarna att 1 styra förmånstagandet till barnen och 2 att barnen inte får pengarna automatiskt när de blir 18. Saken är den att om TS går bort så blir pengarna barnens när de fyller 18. Jag tycker det är så konstigt att man inte garderar sig där i dessa fall. Som att "om jag går bort, då är det lugnt att barnen får alla pengar när de fyller 18, men lever jag då är det viktigt att de får dem vid 22 års ålder för då är de mognare". Aja. TS nu har du fått bra tips. Lycka till!