2014-12-09, 19:59
Medlem
Hej,
Hade en extrem horribel upplevelse hos Poseidonkliniken AB i Stockholm med bl.a. ej tillräcklig hårstrån mot full betalning som lovad och en brisfällande hårtransplantation för övrigt. Jag undrar om det är fler som har varit med om liknande just när det gäller Poseidonkliniken AB i Stockholm och som kan dela med sig av sin upplevelse?
Utförlig beskrivning på vad jag upplevt kan jag återkomma om ifall intresset finns. Det finns fler personer i min krets som är missnöjda, vi bokade dessvärre tiderna under samma månad. Har själv upprättat en anmälan hos ARN till att börja med.
Vore intressant och veta om det finns fler som inte är nöjda och som också känner sig lurade av just den kliniken.
Med vänlig hälsning
Peppe
Senast redigerad av pouyapp 2014-12-09 kl. 20:20.
Citera
2014-12-09, 20:01
Medlem
santos_devilles avatar
Har inga egna erfarenheter då jag har en man som ett lejon.

Men har vänner som har varit hos kliniken och också blivit missnöjda.
Citera
2014-12-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Har inga egna erfarenheter då jag har en man som ett lejon.

Men har vänner som har varit hos kliniken och också blivit missnöjda.

Ja, de har tydligen massa missnöjda kunder.
Vill gärna komma i kontakt med missnöjda kunder så om du råkar känna några som vill få upprättelse vill jag gärna prata med de, det finns bl. a. möjlighet att upprätta en anmälan tillsammans mot att vi får kompensation för bristfälligt utförd tjänst.
Citera
2014-12-09, 20:20
Medlem
intervalls avatar
Finns en tråd här som handlar om en som var på en klinik i Malmö och blev väldigt missnöjd. Han skriver om sina försök till att få kompensation. Han hamnade i tidningen dessutom.
Citera
2014-12-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intervall
Finns en tråd här som handlar om en som var på en klinik i Malmö och blev väldigt missnöjd. Han skriver om sina försök till att få kompensation. Han hamnade i tidningen dessutom.

Funderar också på att försöka få med detta i någon onlinetidning. Ska först försöka hitta fler missnöjda kunder då jag lagt märke till att det finns fler som är missnöjda.
Citera
2014-12-09, 21:32
Moderator
manamanahs avatar
Hår- och kroppsvård --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2016-08-10, 19:27
Medlem
Hej alla läsare och potentiella kunder till Poseidonkliniken

Jag skriver för att följa upp det här inlägget från 2014 som gjordes i affekt av mig några dagar efter att jag gjort behandling hos Poseidonkliniken.

För det första är det ju resultatet som räknas och jag kan konstatera att jag idag är mycket nöjd med den behandling Poseidonkliniken gjort framförallt med de dåliga förutsättningar jag har förstått att jag har med dåligt givarområden och svaga hårsäckar. När jag skrev inlägget hade jag just gjort behandlingen och var av uppfattningen att kliniken lovat mig ett visst antal hårsäckar. Poseidonkliniken menade att man inte kan lova något sådant och beklagade om de varit otydliga om det i mitt fall. De valde därför kompensera mig för detta. Poseidonkliniken var proaktiva och mycket tillmötesgående och tog min kritik på allvar och jag var mycket nöjd med det belopp de kompenserade mig med.

Poseidonkliniken har både genom det sätt de bemötte mitt krav på och det behandlingsresultat jag fått visat att det är en väldigt seriös klinik som gör bra behandlingar och är måna om sina kunder. Jag har sen dess rekommenderat kliniken till alla i behov av hårtransplantation då jag har fått positiv feedback på min behandling.

Inlägg på Flashback kan inte tas bort dessvärre och jag vill därför följa upp kommentaren och ge Poseidonkliniken cred för hur de bemöter sina kunder.

Bästa hälsningar
Peppe
Citera
2020-07-15, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pouyapp

Jag skriver för att följa upp det här inlägget från 2014 som gjordes i affekt av mig några dagar efter att jag gjort behandling hos Poseidonkliniken.

För det första är det ju resultatet som räknas och jag kan konstatera att jag idag är mycket nöjd med den behandling Poseidonkliniken gjort framförallt med de dåliga förutsättningar jag har förstått att jag har med dåligt givarområden och svaga hårsäckar. När jag skrev inlägget hade jag just gjort behandlingen och var av uppfattningen att kliniken lovat mig ett visst antal hårsäckar. Poseidonkliniken menade att man inte kan lova något sådant och beklagade om de varit otydliga om det i mitt fall. De valde därför kompensera mig för detta. Poseidonkliniken var proaktiva och mycket tillmötesgående och tog min kritik på allvar och jag var mycket nöjd med det belopp de kompenserade mig med.

Poseidonkliniken har både genom det sätt de bemötte mitt krav på och det behandlingsresultat jag fått visat att det är en väldigt seriös klinik som gör bra behandlingar och är måna om sina kunder. Jag har sen dess rekommenderat kliniken till alla i behov av hårtransplantation då jag har fått positiv feedback på min behandling.

Inlägg på Flashback kan inte tas bort dessvärre och jag vill därför följa upp kommentaren och ge Poseidonkliniken cred för hur de bemöter sina kunder.

Bästa hälsningar
Peppe

Hur känns det så här några år senare? Fortfarande nöjd med resultaten? Något du ångrar?
Citera
2020-08-03, 21:17
Medlem
Ställer mig åxå frågandes!
Hur känns det såhär några år senare?? Fortfarande nöjd? Sitter allt hår kvar som de satt dit?

Citat:
Ursprungligen postat av pouyapp

Bästa hälsningar
Peppe
Citera
2021-06-09, 17:20
Medlem
Hej. Jag gjorde en hårtransplantation på poseidonkliniken 2020. Blev 55k för ca 1500 graft. Man betalar lika mkt även om dom plockar ut mindre eller mer under själva behandlingen. Nu över 1 år senare kommer här ett litet omdöme. Prismodellen på poseidonklinken är i skrivande stund en annan.

betyget blir iaf 3/5.

Dom är jätte trevliga innan, under, och efter behandlingen, men i slutändan är det viktigaste resultatet. Dom skrev på sin hemsida att det är viktigt att endast ”singlar” ska sättas vid hårlinjen för att få ett så naturligt resultat som möjligt. Vilket stämmer, men dom levde inte upp till det i min HT. Har multis i min hårlinje nu på sporadiska ställen. Formen på hårlinjen är bra. det ser dock ut som jag har en till hårlinje bakom den första. Håret är iaf bättre än det var från början i olika frisyrer, men självklart är det viss styling av håret jag undviker för att det inte ska bli för uppenbart. Dom har i sitt avtal att man kan få göra en ”touch up” men eftersom jag bor en heldag från sthlm blev det aldrig av. Kostar mer pengar med resa och boende samt tid för min egen del, samt bökigt med jobbet. Så här har jag mig själv att skylla.
Men bor man nära skulle jag rekommendera dom, men inte om man bor längre bort.

Jag kommer göra en till HT men på ett annat ställe som ligger närmare och är billigare.
Citera
2025-07-23, 22:47
Medlem
Jag har tyvärr behövt besöka flera kliniker för att försöka få hjälp med HT som gick fel.
Väldigt varierande mottagande på olika kliniker.

Tycker att Poseidonkliniken var den som verkade mest lovande. Lyssnade, var objektiva och märkbart kunniga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in