Har tjänat 40-45 lax i sommras och batalade runt 15 i skatt, det tar mkt på hjärtat.. Vad är chansen att jag får något tillbaka? Förra året fick betala till 2000 i skatt fast då jobbade jag ihop bara 20-25 tusen och 15000 utav dom registrerade jag i efterhand så kanske därför jag fick betala till dom där 2000 i skatt. Hörde också att man kan ansöka om att betala mer skatt (~38%) som man vinner på i slutet, någon som vet hur mycket tjänar man på det?
Senast redigerad av zzzDaniel 2014-12-09 kl. 15:16.
Med en lön på 40tkr och en skattesats om 32% (skiljer ju sig beroende var du bor) så blir skatten ca 3300:- efter jobbskatteavdrag. Bör alltså få tillbaka ca 11 700:-, förutsatt att du inte har några kapitalvinster, ytterligare ersättningar eller dylikt.
Finns ingen mening med att betala in extra mycket skatt. Det du kan få är en mindre intäktsränta på det du betalt för mycket (vi snackar om >0,5%). Det är ju främst om man vet om att man kommer få restskatt som det kan vara värt att göra fyllnadsinbetalning.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!