2015-01-03, 20:04
Medlem
irkens avatar
Jag har också sett sista delen nu och även om jag tyckte serien va okej så va det ju mycket som va väldigt .. tråkigt? Själva bandet hamnade i heelt i bakgrunden i det sista avsnittet - det är väl okej men det va ju lixom det som serien handlade om. Tyckte det blev väldigt löjligt då verkligen allting hände så det hade nog blivit lite bättre med ett fjärde avsnitt. Skådespelarna tyckte jag sådär också - väldigt blandade insatser imo.
Citera
2015-01-03, 20:35
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jag har också sett sista delen nu och även om jag tyckte serien va okej så va det ju mycket som va väldigt .. tråkigt? Själva bandet hamnade i heelt i bakgrunden i det sista avsnittet - det är väl okej men det va ju lixom det som serien handlade om. Tyckte det blev väldigt löjligt då verkligen allting hände så det hade nog blivit lite bättre med ett fjärde avsnitt. Skådespelarna tyckte jag sådär också - väldigt blandade insatser imo.
Jag tycker nästan tvärtom. Ett fjärde avsnitt hade serien inte hållit för. De borde ha fokuserat på antingen Viva Hate och musiken eller Fanny och kärleken. Uppenbarligen blev det för mycket med båda historierna.

Nu försvann bandet i tredje avsnittet och det blev bara kärlek, gangsters, kidnappning och buskis. Nej, någon hade behövt styra upp manus, regi och skådisar. Nu spretade det utav bara helvete och kunde ha klippts ner till två delar.
Citera
2015-01-04, 07:14
Medlem
c014s avatar
Besviken på Sångaren i bandet.. rödhåriga krullet... Så överspelad. Men det kanske var meningen?

Aningen besviken på serien, trodde den skulle hålla samma klass som "Upp till kamp".
Citera
2015-01-04, 12:50
Medlem
Rätt okej serie som dög att glo på i sängen men tyckte den ballade ur, sedan störde jag mig på att inte alls många pratade göteborgska utan ren och skär stockholmska ibland.
Har jävligt svårt för "svåra" ungdomar dessutom.
Citera
2015-01-21, 01:25
Medlem
Calogeros avatar
Om jag skall vara ärlig kan jag ändå förstå Marcus Birros förtvivlan och utbrott över allt som hänt med Viva Hate.

Vi vet inte historien bakom det hela som gjorde att Peter valde att fortsätta på egen hand. Vad man däremot kan konstatera är att det inte är taget helt ur luften när Marcus skriver om hur han blivit bestulen på historian om hans egna uppväxt.

Såg nämligen ett foto från facebook på bandet som Viva Hate skall föreställa. På fotot är både Marcus och Peter Birro med och Marcus har skrivit en kommentar till fotot med följande ord:

"En klassisk kväll, de ströp strömmen, eftersom vi inte spelade jumping jack flash.... så vi fick sjunga utan mick...det förekom också knallpulverspistoler på scenen... Vi gick inte vidare... Men ingen minns vilka som gjorde det... Efteråt drog vi ut som en krigshär och hamnde på...öh...Fröken Olssons tror jag... Jag var helt slut, gick väl hem först av alla som vanligt...Peter har Junas skjorta och jag har, tror jag det var, Nymans skinnjacka... Morgan spelar trummor..."
Citera
2015-01-21, 08:14
Medlem
ArneIIIs avatar
Vet inte om detta postats tidigare men på länken nedan har ni lite bilder på Peter och Marcus från den tiden.

http://www.gp.se/kulturnoje/1.258313...broderna-birro
Citera
2015-09-18, 15:28
Medlem
Tyckte serien varken var bra/seriös eller rolig, förutom scenerna med Peter Andersson som kändes som en gangsterkomedi. Orealistisk dialog mellan Daniel och Fanny. ADHD-Morgan kändes som ett problembarn med missbrukarföräldrar (även om hans far verkade ordentlig och hade en Volvo 940(?) en fin bil idag och ännu finare 1991) och påminner om många förortsbarn, visst var han kanske överspelad men såna personer finns! Den överlägset värsta karaktären var Daniel och skådespelaren misslyckades totalt, men kanske var det svårt att gestalta den överdrivna karaktären som var kriminell, filosof, musiker och som tackade nej till sex och levde i celibat för att det skulle kännas äkta. Budskapet från Peter Birro angående one night stand kom ut övertydligt. Kanske fick han själv aldrig damer när han var ung och "valde aktivt bort" dem som var utbytbara.

Betyg: 0/10.
Citera
2015-10-24, 10:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Har jag precis sett ett barnprogram? Jag kommer nog se alla tre avsnitt bara för att reta mig på det genomusla

"SVT:s dramakomedi Viva Hate vann i kväll Prix Europa 2015 för Bästa dramaserie. Prisutdelningen ägde rum i Berlins tv-hus."

http://www.svt.se/viva-hate/viva-hate-vann-prix-europa

PS Du får nog hålla dig unan från ell Europeisk TV, kanske återgår till Somalisk TV
Citera
2015-10-24, 18:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
"SVT:s dramakomedi Viva Hate vann i kväll Prix Europa 2015 för Bästa dramaserie. Prisutdelningen ägde rum i Berlins tv-hus."

http://www.svt.se/viva-hate/viva-hate-vann-prix-europa

PS Du får nog hålla dig unan från ell Europeisk TV, kanske återgår till Somalisk TV
Ja, herregud, jag och världen är tydligen inte kompatibla! Fifan vad dålig den är, så genomusel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in