2015-01-01, 02:30
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Serien var väldigt platt med dåliga insatser.
3/10
Kändes mer som en högstadiepjäs.

Ja, det är ju den överskattade kulturmarxisten Peter Birro som slarvat ihop manuset. Däremot är det bra regi och bra redigering, och skådisarna improviserar där Peters text inte håller måttet.

Hans bror Marcus kan känna sig stolt över att han blev utesluten ur detta hopkok till B-film/TV-serie.
Citera
2015-01-01, 03:42
Medlem
woosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Ja, det är ju den överskattade kulturmarxisten Peter Birro som slarvat ihop manuset. Däremot är det bra regi och bra redigering, och skådisarna improviserar där Peters text inte håller måttet.

Hans bror Marcus kan känna sig stolt över att han blev utesluten ur detta hopkok till B-film/TV-serie.

Skulle vilja säga urusel regi! Skådespelarma var ju skit överlag. Manuset hade väl en rätt bra grundidé som slavades bort i gangsterhistorian.

Börjat se "upp till kamp" som gick på svt 2007 med manus av birro och det är ta mig fan bland det snyggaste jag sett komma från sverige.

Skillnaden mellan "upp till kamp" och "viva hate" är milslång trots att de ungefär berör samma grundidé.
Citera
2015-01-01, 10:18
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Och som någon annan skrev, är det sjukt irriterande att de "hoppar" hej vilt mellan olika geografiska platser.
Visst är det irriterande, men det görs ju i varenda film och serie som någonsin gjorts i hela världen ( något överdrivet, såklart)

Det var ju i alla fall upplyftande att de var i Göteborg hela tiden . Nu förtiden är det ju typ Trollhättan eller någon annan liten stad i väst som brukar föreställa både Stockholm, Göteborg och Köpenhamn.
Citera
2015-01-01, 15:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det är bara ett skämt. Lena Endre:, höfter, lång hals och uppspärrade ögon paras med Fanny som saknar nedre delen av ansiktet (det slutar vid munnen så hon ser ut som en marsian).

Inte en replik där Daniel (heter han så, huvudpersonen?) inte skriker och allt är bara banalt. Snygg porrdemonstration, målning på väggen och snygg indrivning av pengar. Barnprogram som kostar oss skjortan.

Ge Stig Larsson pengarna:
http://www.oppetarkiv.se/video/2467230/vd
Citera
2015-01-01, 15:23
Medlem
nocturne.no2s avatar
2/10.. Hade det här presenterats som svart komedi hade det varit lite mer okej, men som drama är den ju fullkomligt värdelös. Birro har gjort bra serier men det här är ju bara skrattretande.. Har inte kunnat se ett avsnitt från början till slut utan har behövt ta många cringe-pauser..
Citera
2015-01-01, 15:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
NU har jag sett klart. Björn Afzelius

För skattepengar...
Citera
2015-01-01, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
NU har jag sett klart. Björn Afzelius

För skattepengar...
o vem fan är du då? lol
ser du inte det?
- vi måste prata!

haha så bra med afzelius hehe Peter andersson är en bra skådis alltså.
Citera
2015-01-01, 22:44
Medlem
ber89luts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woosa
Börjat se "upp till kamp" som gick på svt 2007 med manus av birro och det är ta mig fan bland det snyggaste jag sett komma från sverige.

Skillnaden mellan "upp till kamp" och "viva hate" är milslång trots att de ungefär berör samma grundidé.

Kan bara hålla med. Vad gick fel!? Viva Hate söööög. Var det TV 4 som spelade in och så sändes den på Svt av misstag?
Citera
2015-01-02, 14:16
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
För övrigt måste jag bara säga att den långa mörkhåriga killen med page i bandet är en riktig dröm att se på, otroligt snygg!
Han är tydligen modell och göteborgare på riktigt: http://www.svt.se/cachable_image/141...ahate-juan-jpg

Störde mig som fan på honom på grund av hans utseende, han såg ut som den där androgynsnygge och charmigt mystiske jäveln som alltid snodde ens flickvänner på gymnasiet

Citat:
Ursprungligen postat av nocturne.no2
2/10.. Hade det här presenterats som svart komedi hade det varit lite mer okej, men som drama är den ju fullkomligt värdelös. Birro har gjort bra serier men det här är ju bara skrattretande.. Har inte kunnat se ett avsnitt från början till slut utan har behövt ta många cringe-pauser..

Jag tror folk hade skyhöga och lite orealistiska förväntningar, som underblåstes av att serien hajpats ganska länge. Jag håller med om att den fungerar bra som komedi med dramatiska inslag, och borde ha marknadsförts som en sådan. Den är mer Sökarna än Upp till kamp, liksom.
Citera
2015-01-03, 04:07
Medlem
Tomatos avatar
Nu råkade jag kolla sista avsnittet
Jag tyckte de två första var helt okej, men detta var fan det värsta jag sett.
Snubben med barnet som blockerar dörren, snuten som lipar, dansbands-scenen toppat med Thåström och Afzelius gör detta till svenska kalkonrullars n 1 för all framtid . Inget kan någonsin bräcka denna, om man så ens försöker.
Citera
2015-01-03, 10:46
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nu råkade jag kolla sista avsnittet
Jag tyckte de två första var helt okej, men detta var fan det värsta jag sett.
Snubben med barnet som blockerar dörren, snuten som lipar, dansbands-scenen toppat med Thåström och Afzelius gör detta till svenska kalkonrullars n 1 för all framtid . Inget kan någonsin bräcka denna, om man så ens försöker.

Tyckte alla scener du nämnde var roliga, men den där snubben med ungen måste ju vara den största idioten i en serie full med galningar. Använda sin bäbis som sköld mot en beväpnad rånare medan han håller igen dörren? Vad fan, ägde han banken eller? Blev illa berörd av hans beteende faktiskt, även om jag knappt tog något annat i serien på allvar. Tanten med rullatorn var skön dock och sade precis vad jag tänkte.

"Ring polisen!"
"Aldrig i livet! Jag ringer soc och anmäler dig! Du är för fan helt oansvarig som far!"
Citera
2015-01-03, 13:59
Medlem
Calogeros avatar
Nu har jag sett färdigt det sista avsnittet och kan väl bara kosntatera att serien blev en stor jävla flopp. Jag fattar inte varför det så tvunget måste vara ett sådant överspel ifrån skådespelarna. Jag förstår Peter Birros romantiska livssyn och serien har en bra story i grunden, men tyvärr blev slutresultatet bara ett enda stort fiasko. Får dock erkänna att sista delen utav avsnitt 3 var rätt underhållande då det hände otroligt många saker, även fast det var en osammanhängande berättelse. Bandet Viva Hate hamnade ju verkligen i skymundan så kanske borde man valt en annan titel, typ Fanny Love eller något liknande.

Förresten såg jag att flera skådepselare ifrån Blå Ögon hade mindre roller i Viva Hate, känns ju verkligen som SVT:s satsningar den här vintern har gjorts med en på tok för liten budget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in