2014-12-08, 21:36
Medlem
Hej, jag skulle testa en sån här mangelmaskin, så jag stoppade in mitt örngott, sen bara försvann det.. och jag fattar inte hur man får tillbaka det? hittar ingen jävla knapp heller.
försökt i två timmar snart med skiten men inget fungerar. bor i lägenhet så delar tvättstuga, så min tvättid är snart ute. HJÄÄÄLP mig please!
Citera
2014-12-08, 21:45
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiffi666
Hej, jag skulle testa en sån här mangelmaskin, så jag stoppade in mitt örngott, sen bara försvann det.. och jag fattar inte hur man får tillbaka det? hittar ingen jävla knapp heller.
försökt i två timmar snart med skiten men inget fungerar. bor i lägenhet så delar tvättstuga, så min tvättid är snart ute. HJÄÄÄLP mig please!
HAHA, briljant. Tanken är att örngottet ska snurra ett varv runt valsen och komma ut igen, alternativt att du låter örngottet följa med in en bit och sedan vända så att det snurrar ut igen. Det är därför "skynket" finns på mangeln. Jag gissar att enda sättet att få tillbaka ditt örngott är att skruva av plåten.
Citera
2014-12-08, 21:47
Moderator
Tystnads avatar
Är det en sådan här gul Wascator mangel?

Stick då in handen (stäng av strömmen först) under plåten som finns undertill och känn med handen upp mot valsarna, oftast rullar lakan ihop sig som en korv mellan valsarna, försök dra ut den om du får grepp om den, frikoppla valsarna först.
Citera
2014-12-08, 21:52
Medlem
Okej ska testa det. Tack!
Citera
2014-12-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiffi666
Okej ska testa det. Tack!
Annars brukar de ha ett handtag upp ner och en mangelduk-är det inne i mangelduken syns de inte sätt i så fall reglaget på backa.
Citera
2014-12-09, 18:08
Moderator
Ruskigbusss avatar
Vetefan om tråden platsar, men ...

Övrig hemelektronik --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto