2014-12-08, 19:18
Medlem
Hej! jag är mitt uppe i en diet och det går väl. Önskar tips på något vin som är kalorisnålt, torrare viner och vitt ska tydligen vara det absolut kalorisnålaste. Egentligen så gillar jag sötare viner men det beror helt på hur många kcal/dl det innehåller.

Jag ska iväg på kryssning i helgen och tänkte supa till under resan utan att behöva bryta min diet. Vilket som inte gå + på kalori intaget, dvs inte under 1800kcal.

(tänkte besöka systemet imorgon)

skriv era tips och ange kalorimängd per dl, samt namn på vinet, OBS! enbart vita viner!
Citera
2014-12-08, 19:30
Medlem
Pescasss avatar
desto mindre alkohol % desto mindre kalorier.

Själv tycker jag du inte borde räkna kcal när du ska supa till.
Citera
2014-12-08, 19:39
Medlem
zepofans avatar
Sprit och lightläsk.
Edit: Såg att du bara ville ha tips på vitt vin, men kalorimässigt är det bättre med sprit.
Citera
2014-12-08, 19:39
Medlem
Du vet väl att du inte kommer bli nästa Svullo över natten bara för att du råkar gå +kalorier va?

Lev lite ibland också, nån gång måste du få unna dig en fyllehelg. Så länge som det bara är en enstaka kryssning så tror jag att din diet överlever...
Citera
2016-04-15, 17:04
Medlem
Ultraviolences avatar
Hallå?!

Kalorisnåla vin under 300 kr flarran (helst rött), vet ni några?
Senast redigerad av Ultraviolence 2016-04-15 kl. 17:12.
Citera
2016-04-16, 01:27
Medlem
rootswallers avatar
Alkohol innehåller kalorier. Satsa på vin med så lite socker som möjligt i, helst alkoholfritt. Många viner på systembolaget står det skrivit hur många gram socker per liter det innehåller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in