2014-12-09, 15:43
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdbonde

Om SD's s.k politik går ut på att hålla resten av svensk politik gisslan istället för att försöka foga sig till andras politik och arbeta för lösningar som faktiskt är gynnsamma anser jag inte det. Att resten av regeringen vägrar sammarbeta med SD är jag glad för. Facit av en sån politik kan du se här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tredje_riket

Fast Mattias Karlsson sa ju dagen innan budgetomröstningen att SD var beredda att sänka sitt krav på sänkt invandring från 90% till 50%, men Stefan Löfven sade nej till detta. Politik består av kompromisser och eftergifter, att SD inte samarbetar med regeringen beror endast på att regeringen inte samarbetar med dem. Partier fogar sig ständigt till andras politik, förutom till de 800.000 väljare som har röstat fel.
Citera
2014-12-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Vilket makalöst blajande och helt ickekonkreta svar samt försök till härskartekniker.

Okej! Jag tar det kort i ordning.
Politiken var klar och tydlig innan valet men det förstod du tydligen inte.

Investeringar kan komma på rad. Var ditt livs första köp den enda investeringen du gjort och resten är nyinvesteringar?
Det här är ett extra val och att betrakta som en investering för en bättre framtid.

Du vill referera till min äkta hälft i varje inlägg. Syfte?

I ditt sista stycke så går du in i Godwins Lag som säger att en diskussion på nätet brukar alltid efter ett slag landa i att den som inte har argument längre anklagar eller refererar till Hitler eller nazistiska förtecken hos opponenten, den har skitit i det blå skåpet och har slut på förnuftsargument.
Det enda att göra när Godwins Lag kommer in i bilden är att skita fullständigt i den som har slut på argument och bara börjar tjafsa om nazism.
Sorry bonnläpp, slut i huvudet hos dig så gå ut och klipp får eller något istället.
Här har du inte kapacitet eller förmåga att reda ut en diskussion men tack för att du försökte.

Tack och hej!

Ah, så man kan alltså inte referera på något sätt till beteenden och skeenden som påminner om nazisternas framtåg utan att du hävdar Godwins lag och lägger ner?
Citera
2014-12-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Tror du på allvar att det är svenskar?

Kan du nämna ETT upplopp av svenskar med bilbränder och attack mot räddningstjänsten? Kan du det? Jag kan nämna >100 där blattar är GMs!

Vad driver dig?

Spelar det du skriver någon som helst roll för det du citerar? Eller ska vi alltid utgå från att det invandrare bakom allt och skita i att ens kolla upp om det stämmer?

Citatet är vad jag kan se helt korrekt, FT hänvisar inte till dokument i sig utan till "uppgifter de tagit del av". Det bör väl rimligen falla in i kategorin "mer eller mindre underbyggt skvaller"?
Senast redigerad av Frispel2 2014-12-09 kl. 15:53.
Citera
2014-12-09, 15:50
Medlem
Men öppna era hjärtan nu! Invandrarpöjksen hade kanske lite tråkigt och ville skoja till det lite. Ni vet ju att de alla kommer från sådana förnäma kulturer och sådana högutbildade familjer att vi svenska lantisar inte kan tillfredsställa deras behov av esoteriska utmaningar. De längtar tillbaka till exploderande bilar och brinnande hus. Lite underhållningsaction bara. Nej fram med grillkorvarna nu! Man blir hungrig av lite rejäl huliganism. Men se till att köttet är halalslaktat!
Citera
2014-12-09, 15:55
Medlem
Citat:
Vilket makalöst blajande och helt ickekonkreta svar samt försök till härskartekniker.

Investeringar kan komma på rad. Var ditt livs första köp den enda investeringen du gjort och resten är nyinvesteringar?
Det här är ett extra val och att betrakta som en investering för en bättre framtid.

I ditt sista stycke så går du in i Godwins Lag som säger att en diskussion på nätet brukar alltid efter ett slag landa i att den som inte har argument längre anklagar eller refererar till Hitler eller nazistiska förtecken hos opponenten, den har skitit i det blå skåpet och har slut på förnuftsargument.
Det enda att göra när Godwins Lag kommer in i bilden är att skita fullständigt i den som har slut på argument och bara börjar tjafsa om nazism.
Sorry bonnläpp, slut i huvudet hos dig så gå ut och klipp får eller något istället.
Här har du inte kapacitet eller förmåga att reda ut en diskussion men tack för att du försökte.

Tack och hej!

Jo men i en diskussion om rasism och nazism som SD handlar om så tror jag inte att goodwins lag gäller så det är lite du som inte kan argumentera. SD's partiprogram är otroligt likt hitlers och nazi partiet.
Citera
2014-12-09, 16:36
Medlem
fdbondes avatar
Citat:
Härskartekniker var? Utveckla gärna.
Citat:
Så ett omval bör därför ses som en förlust av båda parter om det inte kan tillföra nått nytt? Slöseri med skattemedel är alltså okay så länge man inte har utlänsk härkomst?

Citat:
Investeringar kan komma på rad. Var ditt livs första köp den enda investeringen du gjort och resten är nyinvesteringar? Det här är ett extra val och att betrakta som en investering för en bättre framtid.
Precis så funkar det. Huset jag köpte var investeringen, och år senare när jag hade pengarna var renoveringen en NYinvestering. Det är inte den enda investeringen jag kommer göra, det kommer nog nya hus en dag. NYval = NYinvestering, så kort och enkelt att även du borde förstå det.

Citat:
Är hon din äkta, du refererade till henne som "mix" nyligen. Tyckte bara det var lustigt att du framhävde att din import-fru fått nog som nån form att äkthetsintyg som skulle göra dina svaga argument att på nått sätt få större tyngd. Hur ser frugan på att du kallar henne för "mix". Snackar du så till henne i hemmet med? "Hämta kexen är du söt, mixen".

Citat:
Massa dynga om Godwins Lag, citera Götakanal för extra vikt...
Jag jämnför hur SD's partiprogram ser ut jämte Nasistpartiets under sin framfart där skuld för hur samhället ser ut läggs på en grupp och mängder av förslag binds till ett icke-faktum medan landet blir mer och mer facistiskt. Läs på dig och argumentera sedan SKILLANDERNA mellan dessa parti.
Citera
2014-12-09, 16:40
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Rubriken skulle kunna varit "Alla elva misstänkta för kravallerna i Rågsved tillhör en marginaliserad och arbetslös samhällsklass".. Men det är klart, då passar ju inte verkligheten in i dina förutfattade meningar om vad som är sanningen.

Kravaller sker när grupper blir negligerade och satta på undantag. I dagens läge är underklassen invandrare, innan 60-talet hade vi svenskfödd underklass och därmed "svenska" kravaller. Det är underklassen som sätter eldgaffeln i samhällets arsel, resten av oss glider mest med och överklassen tillverkar problemen.
Fast alla 'marginaliserade och arbetslösa samhällsklasser' kravallar ju inte. Det har inte varit bilbränder och kravaller i avfolkningsbygder, gamla bruksorter, de städer som blev av med varven, gruvorna eller textilindustrin. Det var inte 'en marginaliserad och arbetslös samhällsklass' som kravallade i Göteborg pga Instagrambilder heller, det var just invandrare, invandrare från just vissa kulturer..
Bortsett från Göteborg 2001 som var en vanlig vänsterkravall så har ju alla kravaller sen dess såvitt jag kan minnas varit just invandrare, oavsett om de varit marginaliserade och arbetslösa eller ej. Det som verkar avgöra är snarare varifrån man kommer, dvs vilken kultur, än om man är fattig eller ej.
Lästips: http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/
Citat:
Faktum är att olika invandrargrupper sinsemellan visar mycket stora variationer i brottsbelastningen, där några grupper knappast visar någon som helst överrepresentation av brott. I rapporten från 1996 visar det sig till exempel att människor födda i vissa länder i bortre Asien står för en obetydlig överrepresentation, däremot har chilenare och nordafrikaner (från Maghrebområdet) en överrepresentation av brott på cirka 300 procent.

Inte heller kan diskriminering eller "rasism" vara en avgörande förklaringsfaktor eftersom det då vore mycket svårt att förstå varför chilenarna enligt samma studie uppvisar en betydligt högre brottsöverrepresentation än exempelvis etiopierna och andra grupper från Afrika söder om Sahara, eller varför personer från Mellanöstern skulle ha dubbelt så hög brottsbelastning jämfört med indier och vietnameser.
Citera
2014-12-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Tror du på allvar att det är svenskar?

Kan du nämna ETT upplopp av svenskar med bilbränder och attack mot räddningstjänsten? Kan du det? Jag kan nämna >100 där blattar är GMs!

Vad driver dig?
Vad jag tror eller inte tror spelar ingen roll eftersom jag inte uttrycker mig i en tidning som utger sig för att framföra sanningen.
Om jag gjorde det skulle jag inte ta så lätt på att framföra uppgifter jag inte är säker på.

Du måste inse att tar man på sig en roll som sanningssägare så ska man också göra det. Allt annat är propaganda och det syns tydligt vilken propaganda FT för.

Jag drivs av att få någon slags balans i detta forum som till 99% handlar om hur negativt det är med I&I. Det vill säga alla diskuterar ur samma perspektiv.
Citera
2014-12-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Vad jag tror eller inte tror spelar ingen roll eftersom jag inte uttrycker mig i en tidning som utger sig för att framföra sanningen.
Om jag gjorde det skulle jag inte ta så lätt på att framföra uppgifter jag inte är säker på.

Du måste inse att tar man på sig en roll som sanningssägare så ska man också göra det. Allt annat är propaganda och det syns tydligt vilken propaganda FT för.

Jag drivs av att få någon slags balans i detta forum som till 99% handlar om hur negativt det är med I&I. Det vill säga alla diskuterar ur samma perspektiv.
Du menar att tingsrätten ljuger? Det är allvarligt.
Citera
2014-12-09, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Spelar det du skriver någon som helst roll för det du citerar? Eller ska vi alltid utgå från att det invandrare bakom allt och skita i att ens kolla upp om det stämmer?

Citatet är vad jag kan se helt korrekt, FT hänvisar inte till dokument i sig utan till "uppgifter de tagit del av". Det bör väl rimligen falla in i kategorin "mer eller mindre underbyggt skvaller"?

Ok. Du kan alltså inte nämna ETT endaste fall!

Om 100 vargar äter lamm så antar jag att den 101:a andra vargen även den ätit ett lamm. Inte att lamm#1 ätit en varg!
Citera
2014-12-09, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie

Så även du kan ej nämna ETT enda fall där GMs är svenskar i liknande fall.
Ser det ut som en spada, kalla det en spade.

Du vet precis lika väl som jag att GMs är blattar då INGA fall existerar där svenskar (socioekonomiskt utsatta för säkerhets skull) bränner bilar och attackerar räddningstjänsten.

Det är bara och endast BARA araber och negrer som har detta som fritidssysselsättning! Eller hur? Eller nämn ETT fall där GMs i liknande fall är svenskar. Kom igen nu!
Citera
2014-12-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baghdadbob
Jo men i en diskussion om rasism och nazism som SD handlar om så tror jag inte att goodwins lag gäller så det är lite du som inte kan argumentera. SD's partiprogram är otroligt likt hitlers och nazi partiet.
Slänger man ur sig så idiotiska saker får man allt visa vart likheten finns också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in