• 2
  • 3
2014-12-08, 22:46
Medlem
utan.att.stannas avatar
Kul att se att du är drogfri. Har läst dina trådar, för några år sedan. Om man får fråga, hur gjorde du? Sub, 12-steg eller nåt annat?
Citera
2014-12-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theowl
...och glömde skriva att barnet är nikotinberoende när det föds om du röker. Dom är rastlösa och är skrikiga och har lika symtom som vuxna vid abstinens. Så, jag vet att du inte ville ha några råd - men vill ändå skriva, att om du nu måste ha vissa läkemedel i kroppen vid en graviditet (som ju är nödvändigt)så tycker jag att du inte ska bli gravid förrän du slutat röka - för det kan du iallafall styra över och är ej nödvändigt för din hälsa. Det räcker mer än väl med det ditt foster kommer att få i sig med dina nödvändig mediciner.
Struntprat-de enda som oroar mig är opiatberoendet och barnets abstinens av det.
Även om du gjort ett bra jobb med hjälp av de läkemedel du har nu.
Citera
2014-12-08, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Missbrukare bör inte skaffa barn öht. Jag vet inte hur många av mina bekanta och vänner som varit missbrukarbarn och själva gått i sina föräldras fotspår. Det är något som går i arv. Hur kan man vilja utsätta ett barn för det när man vet vilket helvete man själv gått igenom? Oavsett vilka mediciner man går på. Har man kvaddat sitt belöningssystem så verkar det ofrånkomligt att barnet föds med någon diagnos och börjar självmedicinera, även om uppfostran och förhållandena i hemmet är bra.

Då får du verkligen kräva ett gentest innan du skaffar en partner ännu mer om du tänker ha barn.Alla bär på oönskade gener-det är inte hur livet utvecklas.
Citera
2014-12-08, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Då får du verkligen kräva ett gentest innan du skaffar en partner ännu mer om du tänker ha barn.Alla bär på oönskade gener-det är inte hur livet utvecklas.

Ja, jag insåg att jag var lite väl hård. Men det är lätt hänt när man ser hur det gått för vänner med missbrukande föräldrar. Jag tänker inte skaffa egna barn även om jag skulle vilja, men gentest var en bra idé. Vi har ju fosterdiagnostik.
Citera
2014-12-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Nu frågade jag inte vad du tycker, utan efter vetenskapliga fakta. Jag har varit ren i många år och bara för att jag hade en strulig ungdom betyder inte det att jag inte kan bygga upp ett bra liv senare. Och givetvis påverkar inte mitt tidigare missbruk mitt barn.

Tydligen gör det det.... påverkar ditt barn. För du får fortfarande abstinens??????

Tycker det är bättre att du skaffar ett husdjur med tanke på den mängden läkemedel du trycker i dig.
Citera
2014-12-08, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Ja, jag insåg att jag var lite väl hård. Men det är lätt hänt när man ser hur det gått för vänner med missbrukande föräldrar. Jag tänker inte skaffa egna barn även om jag skulle vilja, men gentest var en bra idé. Vi har ju fosterdiagnostik.

Nej det är helt vansinnigt

1. en del kan hittas men absolut inte alla.
2.Det vore totalt oetiskt
3 Inga barn skulle födas efter det eftersom det inte finns en nu levande person, som inte bär på en genetisk twist"

Som sagt livet handlar inte om gener.
Citera
2014-12-09, 01:54
Bannlyst
Gå in på www.janusinfo.se och klicka på Läkemedel under graviditet. Skriv in läkemedlet i sökfältet, så får du ganska bra information.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in