2014-12-08, 11:26
Medlem
dppetts avatar
Jag påbörjade en utbildning 2010 som jag inte tyckte om, klarade inte poängen och blev nekad studiemedel när jag igen 2014 började plugga kurser igen. Pluggade VT14 utan studiemedel och fick ihop poängen som saknades och beviljades studiemedel till denna termin och nästa termin. Har denna termin klarat 15 poäng (en kurs), den andra kursen är inte alls min grej, totalt ointressant och jag har verkligen inget intresse av den.

Nu har jag kommit in på mitt drömprogram och startar nästa termin, om jag nästa termin klarar alla 30hp har jag fått 45hp under året vilket beviljar mig vidare studielån förutsatt att jag inte fortsätter läsa den kursen jag läser nu. Om jag inte skulle klara alla 30hp under första terminen på programmet kommer jag inte få mer studielån, i värsta fall får jag leva utan studiemedel under den period jag tar igen de poäng som behövs men kan jag för alltid nekas mer studiemedel? Jag har blivit nekad en gång redan för att studieresultaten inte räckte.
Citera
2014-12-08, 11:34
Medlem
Alla har rätt att få söka 240v om max 40v taget. När du uppnått ditt gamla krav så får du söka igen, punkt.
Citera
2014-12-08, 15:11
Medlem
dppetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuManHand
Alla har rätt att få söka 240v om max 40v taget. När du uppnått ditt gamla krav så får du söka igen, punkt.

Tack

Även om det blir andra gången jag skulle eventuellt plugga ikapp poängen?
Citera
2014-12-09, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dppett
Tack

Även om det blir andra gången jag skulle eventuellt plugga ikapp poängen?

Om det inte finns någon paragraf långt in i deras regelverk, så ja. Du får låna under förutsättning att du inte har några betalningsanmärkningar samt att du har uppfyllt ditt gamla krav.

DOCK så är det max 240v som gäller. Du kan inte låna för 240v, betala tillbaka en del, och sen ha rätt att låna om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in