2017-11-02, 16:10
Medlem
Tänkte ha en weekend i Amsterdam i början av december.

Har ni några tips på bra hotell/hostel som ligger nära centrum?
Några speciella coffeeshops som är värt att besöka?
Barer och nattklubbar?

Alla tips uppskattas.
Citera
2017-11-03, 16:04
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentKiller
Enligt mig är Prag bra mycket bättre änn Amsterdam. Allt är 5x billigare utom weedet då, maten och Ölen 10x godare.
Om du vill ha ett luder så ser dom likadana ut som i Amsterdam och kostar lika mycket, du får möjligtvis hålla på längre i Prag.

Coffeshops vill jag inte påstå att det finns men det langas från vissa barer och på vissa ställen kan man även sitta inomhus och röka ner sig.

Prag är dessutom en mycket vackrare stad och du får gå runt helt lagligt med 20g i fickan utan problem.

Nackdelen med Prag är att du oftast inte får reda på vilken strain som säljs, du ska vara glad ifall du får reda på om det är Indica el. Sativa.
Laddet är numera helt värdelöst i hela Prag så skippa det om du är inne för sånt.

Dessutom får man ett 4*-hotell för samma peng som ett 2* i Amsterdam.

Ja, utbudet är bättre i Amsterdam och är man ute efter fröer, rökdon m.m så är väll det att föredra. Men jag åker hellre till Prag änn Amsterdam.
Jag skulle absolut inte välja Prag om tanken med resan är cannabis. Utbudet, stämningen med coffeshops gör att Amsterdam är mycket mysigare.

Prag är ju visserligen billigare gällande droger förutom cannabis. Ska man ligga med horor så är Prag garanterat bättre.

Enligt mig så är det absolut värt pengarna att åka till Amsterdam. På alla sätt och vis är staden bättre i mitt tycke. Trevligare, bättre mat och en allmänt fräschare stad.

Men jag blir motsagd av några av polarna som föredrar Prag. Men det är nog främst för att alkoholen och hororna är billigare i Prag. Men nog får man mycket bättre service i Amsterdam än i Prag. Alla gamla öststatsländer har väldigt dålig service gällande allt från taxi till restauranger i jämförelse med länder som Holland.
Senast redigerad av caeco 2017-11-03 kl. 16:10.
Citera
2017-12-31, 01:46
Medlem
hagsatras avatar
Kommer vara i Amsterdam ensam på affärsresa 1-7 januari. Någon som vill ses och röka lite?
Citera
2018-01-02, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Kommer vara i Amsterdam ensam på affärsresa 1-7 januari. Någon som vill ses och röka lite?
Visst! Är ett gäng på 5 grabbar (inklusive mig) som är i Amsterdam "At The Moment"!
Morgondagens plan för mig är att för första gången pröva salvia (bland den enda hallucinogen jag ej prövat än förutom meskalin då, men det fanns visst också, hehe) sen efter det försöka hitta något riktigt fint röka.

Vi har varit i Berlin, Dussendorf samt nu här, rest i runt i 4-5 dagar alltså hehe. Gräs har funnits i överflöd på alla ställena samt försäljare överallt men bra engelska är ett krav för att inte bli helt blåst. Dussendorf har dock varit roligast hittils! Billig sprit, mängder gräs osv att tillgå samt hyffsat billig och god mat. Dock har vi träffat mycket snutar i Tyskland, lite smålustiga regler och lagar kring vissa saker där...
Senast redigerad av xiz 2018-01-02 kl. 01:12.
Citera
2018-02-23, 20:30
Medlem
Youresocools avatar
Rekommenderar att hyra en cykel på Mike's Bikes (Prins Hendrikkade 176) och trampa iväg till "Smoke Palace" på Linnaeusstraat 83 och slå sig ner på deras uteservering. Dock kanske inte denna årstid...
Citera
2018-03-05, 11:54
Medlem
Amsterdam på 4/20, vad tror ni om det? Kommer det vara evenemang osv? Massa turister? Rekommendationer uppskattas!
Citera
2018-03-06, 12:25
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate-Killen
Amsterdam på 4/20, vad tror ni om det? Kommer det vara evenemang osv? Massa turister? Rekommendationer uppskattas!

Ja, usch. Rekommenderar att inte åka dit då.
Citera
2018-03-12, 03:46
Medlem
Kommer vara i Amsterdam några dagar i början av april, coffeeshops att rekommendera och någon riktigt bra strain som är inne nu? Hört att kvaliten på edibles också varierar kraftigt, varifrån hittar man bra space cakes? Vart löns det att inhandla rök och meck verktyg samt tryfflar och annat kul?
Citera
2018-03-30, 23:20
Medlem
mikkelbergs avatar
Tips på coffee shops som fokuserar på eller har ett intressant utbud av HASCH.

tack på förhand!
Citera
2018-04-13, 13:26
Medlem
En kort fråga om Amsterdams coffeshops. Kan man köpa rullpapper på plats?
Citera
2018-04-29, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LevaIharmoni
En kort fråga om Amsterdams coffeshops. Kan man köpa rullpapper på plats?
Det brukar inte vara några större problem.
Citera
2018-06-09, 09:17
Medlem
joyces avatar
Prova att åka till städer utanför Amsterdam. De har också coffeeshops och priserna är lägre. Amsterdam är en turistfälla.

Åk till Hilversum till exempel. 5 coffeeshops och mycket billigare. Räcker att ta tåget till närmsta förort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in