Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-27, 13:48
  #457
Medlem
Tjena! jag och ett par polare ska ner till Amsterdam nu i samband med Holland - Sverige i VM-kvalet.
bara lurar lite på några funderingar och hoppas ni kan hjälpa mig.

vi har la mest tänkt dricka bärs och kröka mest, men vad kan ett par killar i 20-25 års ålder uppskatta i Amsterdam? vart får vi tag i kolan? några sjyssta choffeeshops där man kan sitta och dricka bärs, musik och inte för stillsamt. goa nattklubbar? priser på damerna? skriv vad ni gjorde med erat grabbgäng så man får lite inspiration. Ha de bäst!
Citera
2017-09-28, 19:25
  #458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9413jm
Tjena! jag och ett par polare ska ner till Amsterdam nu i samband med Holland - Sverige i VM-kvalet.
bara lurar lite på några funderingar och hoppas ni kan hjälpa mig.

vi har la mest tänkt dricka bärs och kröka mest, men vad kan ett par killar i 20-25 års ålder uppskatta i Amsterdam? vart får vi tag i kolan? några sjyssta choffeeshops där man kan sitta och dricka bärs, musik och inte för stillsamt. goa nattklubbar? priser på damerna? skriv vad ni gjorde med erat grabbgäng så man får lite inspiration. Ha de bäst!


Lät riktigt nice! Det finns grymma nattklubbar och coola coffeshops överallt! Kolan köper du tex på broarna mellan kanalerna på väg in till redlight district ( till vänster om central stationen ) . Kvalitén kan variera galet mycket men ni får prova. Snacka lite med dealaren och be om telefonnummer och säg att ni blir stammisar om det är bra grejer. Jag säger bara go with the flow så kommer ni vara med om massa sköna äventyr! Ha det gott!
Citera
2017-10-08, 19:40
  #459
Medlem
Vart festar man bäst i amsterdam? Nattklubbar? Strippklubbar? Vad kostar inträde och cirkapris för öl? Vad är era bästa rekomendationer?
Citera
2017-10-22, 13:06
  #460
Medlem
Puviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinclir
Vart festar man bäst i amsterdam? Nattklubbar? Strippklubbar? Vad kostar inträde och cirkapris för öl? Vad är era bästa rekomendationer?

De School är antagligen det som är mest hypat, inträde brukar dock ligga runt 15€. Ölen brukar ligga runt 2-3,5€ på klubbar och barer, om du inte vill ha något mer intressant från en proeflokaal eller liknande.
Citera
2017-10-24, 22:26
  #461
Medlem
Har du lite fler tips på uppskattade ställen?
Citera
2017-10-25, 01:08
  #462
Medlem
Puviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinclir
Har du lite fler tips på uppskattade ställen?

Nja, det finns ett ställe som heter Radion som också ligger lite utanför stan som är rätt schysst. Har för mig att de brukar ha öppet till 12-14.00 dagen efter men senast jag var där så var det dock lite dåligt med folk av någon anledning så stängde tidigare... dock var det ändå vid 05.00 snåret säkert. OT301 på Overtoom har lite roliga grejer ibland, lite mindre gammalt squattat ställe som dock stänger vid 03.00.

Finns säkert en massa maxade mer mainstream ställen också lite mer centralt, men det är inget jag har koll på. En grej som jag tänker på ibland är att det snackas ibland om är att det inte finns några coffeeshops där man får köpa alkohol, vet dock flera barer där man får röka ... det är iallafall ingen som bryr sig, speciellt om man kan sitta ute men vet även ställen som är okej med det inomhus också.
Citera
2017-10-28, 12:56
  #463
Medlem
Denoms avatar
Amsterdam har väl inte så mycket speciellt att erbjuda längre jämfört med andra städer i Europa som avkriminaliserat, exempelvis Barcelona? Känns ju som att Amsterdam bara är en dyr turistfälla numera.
Citera
2017-10-29, 00:20
  #464
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Amsterdam har väl inte så mycket speciellt att erbjuda längre jämfört med andra städer i Europa som avkriminaliserat, exempelvis Barcelona? Känns ju som att Amsterdam bara är en dyr turistfälla numera.
Amsterdam har ett stort Red light district, som ligger väldigt centralt, och vilken annan stad i Europa kan erbjuda både cannabis och prostituerade? Och då menar jag i den omfattningen som finns i Amsterdam med otaliga coffeshops och alla dessa gator i RLD där tjejerna finns på en armlängds avstånd ifrån en när man går förbi — och så lättillgängliga dessutom.

Säg mig den staden som har detta på samma sätt som i Amsterdam. Åtminstone jag tycker att det är unikt och vad som gör Amsterdam så speciellt i Europa. Ja, det är väl unikt i hela världen till och med skulle jag tro, med coffeshops överallt och prostituerade gata upp och gata ner.
__________________
Senast redigerad av Bdonk 2017-10-29 kl. 00:25.
Citera
2017-10-29, 00:52
  #465
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Amsterdam har ett stort Red light district, som ligger väldigt centralt, och vilken annan stad i Europa kan erbjuda både cannabis och prostituerade? Och då menar jag i den omfattningen som finns i Amsterdam med otaliga coffeshops och alla dessa gator i RLD där tjejerna finns på en armlängds avstånd ifrån en när man går förbi — och så lättillgängliga dessutom.

Säg mig den staden som har detta på samma sätt som i Amsterdam. Åtminstone jag tycker att det är unikt och vad som gör Amsterdam så speciellt i Europa. Ja, det är väl unikt i hela världen till och med skulle jag tro, med coffeshops överallt och prostituerade gata upp och gata ner.
Prag?
__________________
Senast redigerad av Denom 2017-10-29 kl. 00:58.
Citera
2017-10-29, 02:36
  #466
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Prag?
Prag, verkligen? Jag har varit i Prag men det är längesedan och jag har inget minne av att det skulle vara alls som i Amsterdam.

Saker och ting kan ju ändras och om det är så att det finns massa coffeshops och hela områden med prostituerade, som i Amsterdam, låter det som att Prag har förändrats väldigt mycket och väldigt mycket till det bättre.
Citera
2017-10-31, 20:50
  #467
Medlem
Tjenare!

Ska ner på ett musik event i Amsterdam väldigt snart, jag och sällskapet hade velat köra något uppåt (e,Cola, you name it)

Dock hört de inte är de enklaste att fixa utan kontakter där nere, men hur är de inne på eventet tror ni? Kommer det finnas tillgång till att köpa droger där?

(Kan tilläga att de e ett event med elektronisk musik)
Mvh
Citera
2017-10-31, 21:18
  #468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Prag, verkligen? Jag har varit i Prag men det är längesedan och jag har inget minne av att det skulle vara alls som i Amsterdam.

Saker och ting kan ju ändras och om det är så att det finns massa coffeshops och hela områden med prostituerade, som i Amsterdam, låter det som att Prag har förändrats väldigt mycket och väldigt mycket till det bättre.

Enligt mig är Prag bra mycket bättre änn Amsterdam. Allt är 5x billigare utom weedet då, maten och Ölen 10x godare.
Om du vill ha ett luder så ser dom likadana ut som i Amsterdam och kostar lika mycket, du får möjligtvis hålla på längre i Prag.

Coffeshops vill jag inte påstå att det finns men det langas från vissa barer och på vissa ställen kan man även sitta inomhus och röka ner sig.

Prag är dessutom en mycket vackrare stad och du får gå runt helt lagligt med 20g i fickan utan problem.

Nackdelen med Prag är att du oftast inte får reda på vilken strain som säljs, du ska vara glad ifall du får reda på om det är Indica el. Sativa.
Laddet är numera helt värdelöst i hela Prag så skippa det om du är inne för sånt.

Dessutom får man ett 4*-hotell för samma peng som ett 2* i Amsterdam.

Ja, utbudet är bättre i Amsterdam och är man ute efter fröer, rökdon m.m så är väll det att föredra. Men jag åker hellre till Prag änn Amsterdam.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback