2017-04-11, 17:33
Medlem
blueprintzs avatar
Har läst på forumet om folk som torskat i tullen i Sverige för att de luktar och sen fått lämna pisseprov via polisen på flygplatsen - utan att de smugglat med något då. Är det fortfarande så att man kan bli dömd för att ha rökt i Amsterdam och har tbc i kroppen på svensk mark?
Citera
2017-04-12, 03:27
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueprintz
Har läst på forumet om folk som torskat i tullen i Sverige för att de luktar och sen fått lämna pisseprov via polisen på flygplatsen - utan att de smugglat med något då. Är det fortfarande så att man kan bli dömd för att ha rökt i Amsterdam och har thc i kroppen på svensk mark?
Denna frågan har varit uppe många gånger förut. Nej, du kan inte bli straffad om du kan styrka att du varit i Amsterdam och rökt då det inte föreligger dubbel straffbarhet då.

http://lawline.se/answers/dubbel-straffbarhet-lagligt-att-bruka-cannabis-i-holland
Citera
2017-04-12, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDekoy
Har för mig olja räknas som en processerad drog och därför är förbjuden. Kom iaf precis hem från Amsterdam och hittade ingen olja, dab och eller moonrock. :/

Har hört att coffeshopen eerste hulp ska ha koncentrat enligt denna meny har de BHO http://www.coffeeshopmenus.org/1e%20Hulp/Menus/1e%20HulpHash0222012Lamont.JPG
Citera
2017-04-12, 12:50
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldLarsson
Har du tips på var jag hittar ett relativt billigt flyg ner dit? Eller vilket transportmedel är smidigast/billigast? =)

Peace.

Vart bor du?
Transavia har precis börjat flyga till eindhoven från arlanda, kan få tor för typ 6-800kr. Tar dock ca 1,5 timme med tåg från eindhoven till amsterdam. Annars om du bokar i god tid brukar det gå att flyga med klm för ca 1000 lappen tor. Jag reser mycket och kollar alltid momondo, flygresor och skyscanner, det kan skilja några hundra på samma flyg mellan de olika sökmotorerna.
Citera
2017-04-12, 12:57
Medlem
lemon99s avatar
Ska ner till amsterdam några dagar över kings day, och kommer göra en lite annorlunda resa än jag gjort tidigare. Resorna har bestått av ladd och e ett jävla härjande till 5-6 på mornarna. Hur som, tänkte ha en lite lugnare resa nu och röka mer istället, men då jag har noll koll på bra gräs och bra coffeeshops osv tänkte jag be om lite hjälp. Vill inte röka nåt sjukt starkt som sänker mig, gärna nåt lättare uppåt med lite smak av nåt kanske. Har för mig att jag testat nåt sånt nån gång. Kommer bo i museumkvarteren så gärna nån bra coffeeshop i närheten där? Och nån sativa ni kan rekommendera?
Citera
2017-04-12, 17:56
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon99
Ska ner till amsterdam några dagar över kings day, och kommer göra en lite annorlunda resa än jag gjort tidigare. Resorna har bestått av ladd och e ett jävla härjande till 5-6 på mornarna. Hur som, tänkte ha en lite lugnare resa nu och röka mer istället, men då jag har noll koll på bra gräs och bra coffeeshops osv tänkte jag be om lite hjälp. Vill inte röka nåt sjukt starkt som sänker mig, gärna nåt lättare uppåt med lite smak av nåt kanske. Har för mig att jag testat nåt sånt nån gång. Kommer bo i museumkvarteren så gärna nån bra coffeeshop i närheten där? Och nån sativa ni kan rekommendera?
Gå in på Barneys & Greenhouse så ska du få dig en trevlig stund. Kan starkt rekommendera Strawberry Haze från Greenhouse om det är en Sativa du är ute efter, annars är det bara att gå in på coffeeshopen och fråga så får du hjälp att välja sort.

Trevlig resa!
Citera
2017-04-12, 21:43
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon99
Vart bor du?
Transavia har precis börjat flyga till eindhoven från arlanda, kan få tor för typ 6-800kr. Tar dock ca 1,5 timme med tåg från eindhoven till amsterdam. Annars om du bokar i god tid brukar det gå att flyga med klm för ca 1000 lappen tor. Jag reser mycket och kollar alltid momondo, flygresor och skyscanner, det kan skilja några hundra på samma flyg mellan de olika sökmotorerna.

Okej, tack för tipset! Bor i Norrköping så Arlanda är ju inte uteslutet. Vet du om de kör från Malmö eller Kastrup något? KLM vet jag flyger från KPH, men inte Transavia. Ska kolla upp det =)

Peace!
Citera
2017-04-12, 21:46
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Okej, tack för tipset! Bor i Norrköping så Arlanda är ju inte uteslutet. Vet du om de kör från Malmö eller Kastrup något? KLM vet jag flyger från KPH, men inte Transavia. Ska kolla upp det =)

Peace!

Tror bara det är från arlanda, men kör lite sökningar på dom olika sidorna så hittar du säkert nåt bra pris. Om man inte behöver åka på ett exakt datum brukar det alltid gå att hitta bra priser.
Citera
2017-04-12, 21:46
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:

Peace!

KLM flyger från Linköping till Amsterdam, så det är nog enklast om du bor i Norpan
Citera
2017-04-12, 21:47
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Gå in på Barneys & Greenhouse så ska du få dig en trevlig stund. Kan starkt rekommendera Strawberry Haze från Greenhouse om det är en Sativa du är ute efter, annars är det bara att gå in på coffeeshopen och fråga så får du hjälp att välja sort.

Trevlig resa!

Tackar!
Strawberry haze låter ju faktiskt som att det är precis det jag letade efter!
Ringde en liten klocka och tror det var peach haze eller nåt som jag testade.
Citera
2017-04-12, 21:57
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
KLM flyger från Linköping till Amsterdam, så det är nog enklast om du bor i Norpan

Å fan, så jävla nära... =) Tack som fan !
Citera
2017-06-06, 09:04
Medlem
Flyger ner till Amsterdam i början av Juli, var där för ett halvårsen och blev helt frälst av precis allt. Atmosfären och lugnet går inte att jämföra med någon annan stad inom EU, iaf!

Sist fastnade vi i stadskärnan, fanns mycket nog att göra där på tre nätter

Undrar om ni har några tips på roligheter lite utanför centrum, några coola cykelstråk/coffeeshops/sevärdigheter, som exempel

Ni som inte har besökt Amsterdam - ni har missat något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in