2017-06-06, 14:46
Medlem
Svampskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfon123
Flyger ner till Amsterdam i början av Juli, var där för ett halvårsen och blev helt frälst av precis allt. Atmosfären och lugnet går inte att jämföra med någon annan stad inom EU, iaf!

Sist fastnade vi i stadskärnan, fanns mycket nog att göra där på tre nätter

Undrar om ni har några tips på roligheter lite utanför centrum, några coola cykelstråk/coffeeshops/sevärdigheter, som exempel

Ni som inte har besökt Amsterdam - ni har missat något

Åker ner dit om bara någon dag, något som man måste göra?
Citera
2017-06-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svampskogen

Beror ju helt på vad du tycker om att göra
-Besöka Hemp & Heineken museerna
-Köpa ett dagspass till kanalbåtarna
-Hyra cykel
-Röka och äta tryfflar

Få inte hybris när du kommer in på första coffeeshopsen, köp aldrig mer än en sort på varje ställe... traska vidare till nästa ställe istället. Vi gjorde det misstaget och satt med flera påsar sista dagen

Testa deras pommes med majonnäs.. godare än va det låter (nattamat)

Fråga på om du undrar något annat.
Citera
2017-06-06, 21:05
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampskogen
De Bekeerde Suster bakom RLD är givet att gå till för god öl och jag rekommenderar speciellt deras egenbryggda ölsorter (dom har tre olika). I källaren har dom ett microbryggeri.

Och för snabbmat kan jag rekommendera Wok to Walk, dom finns på några olika ställen utspridda över Amsterdam. Den intill RLD, bakom Oude Kerk, ligger väldigt lättillgängligt till. Maten på Wok to Walk är både nyttig, god och superfräsch. Måste provas!
Citera
2017-06-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueprintz
Har läst på forumet om folk som torskat i tullen i Sverige för att de luktar och sen fått lämna pisseprov via polisen på flygplatsen - utan att de smugglat med något då. Är det fortfarande så att man kan bli dömd för att ha rökt i Amsterdam och har tbc i kroppen på svensk mark?

Min fetning. än så länge har inte TBC kriminaliserats vad jag vet.
Citera
2017-06-24, 10:25
Medlem
Fyra20s avatar
Amsterdam 2017

Jag ska till amsterdam i 5 dagar i början av juli, jag var där senast 2012.

Vad har ändrats sen dess, nya regler/lagar?

Nya populära coffeeshops eller någon coffeeshop ni tycker är ett måste? (vi besökte inte några kända sist).

Hur svårt är det att få tag på svampar och liknande nu?

Andra saker ni tycker är ett måste eller viktigt när man är i amsterdam?

Tack för svar!
Citera
2017-06-24, 11:18
Medlem
SuperSnabbts avatar
Vart nere för någon månad sen och vill passa på att rekommendera Boerejongens Centre och Barney's.

Vi körde även tryffel när vi var nere och dessa intogs i wondel park (rekommenderas starkt )
Citera
2017-06-24, 11:21
Medlem
Vaskrenss avatar
Var där i slutet av april.
Det enda jag kan komma att tänka på, som skulle kunna ha förändrats sen du var där sist, är rökförbudet gällande tobak på alla ställen. Så som i Sverige.
Gillar man att mecka med tobak, så är det ju sugit. Men på alla coffeshops så har de en massa olika alternativ till tobak.

Annars är det "same old". Måsten är också det gamla vanliga. Redlight och Heineken
Citera
2017-06-24, 19:37
Medlem
oVERGROWs avatar
1e Hulp är riktigt skönt ställe.
Citera
2017-06-29, 10:34
Medlem
Goose420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSnabbt
Vart nere för någon månad sen och vill passa på att rekommendera Boerejongens Centre och Barney's.

Vi körde även tryffel när vi var nere och dessa intogs i wondel park (rekommenderas starkt )

Ja Vondelpark på tryfflar är något som bör stå högst upp på allas att-göra-list som besöker Amsterdam, magiskt
Citera
2017-07-19, 11:33
Medlem
Finns det något liknande Christiania i Amsterdam tänker mig 70 tals hippi coffe schop eller område ?
Citera
2017-07-26, 16:27
Medlem
CheeseHDs avatar
Några rekommendationer på billiga coffeshops?
Citera
2017-07-27, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD
Några rekommendationer på billiga coffeshops?
Japp, det skall du få! Så här är det; inne i Amsterdam centrum ligger priserna högt och för att hitta billiga coffeeshops får du söka dig lite utanför centrum. Priserna är mycket bättre och det lönar sig och speciellt om du vill köpa på dig såpass så att det räcker några dagar.

Jag kan tipsa om en coffeeshop som inte ligger alltför långt ifrån centrum och man kan faktiskt promenera dit på 25 minuter ifrån självaste centrum men enklast är väl att ta spårvagnen eller att cykla dit. Chapiteau heter den och dom har allt vad du kan önska till bra priser. Dock har dom inga sittplatser utan det är bara en ingång och sen säljs allting över disk genom en lucka i väggen. Just detta kan även påverka att dom kan hålla låga priser, med en låg lokalhyra.

http://www.coffeeshopdirect.com/Conan.html

https://www.facebook.com/Chapiteau-270569029758248/

http://www.coffeeshopdirect.com/forum/viewtopic.php?t=11832
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in