2017-01-28, 23:39
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jersi
Söker tips på caféer och liknande med eluttag. Enda man får upp via google är ju flygplatsen.

Försökt med tuben ? :

https://www.youtube.com/results?search_query=amsterdam+coffee+shop

De har ofta med länkar i beskrivningen man kan klicka sig vidare på.
Citera
2017-02-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingoJens
Åker ner till Amsterdam i Februari och skulle vilja veta om det är någon större skillnad på kvaliteten på gräset och haschet som finns på olika coffeeshops?

Är rätt tolerant och skulle vilja testa det mest absolut potenta weedet, både Sativa och Indica.
Hur är utbudet på haschet, pollen, svart afghan och rött?

Skulle också vilja ha lite tips från dem som varit där innan som har testat på någon Sativa som kan rekommenderas

Tips på olika shops som är dom bästa, dom som ligger i turiststråken eller en bit utanför?

Är även sugen på testa utbudet på tryfflar, är sugen på att få en fin trip och gå runt och titta på saker i staden medans man är go och glad bakom solbrillorna, så tips på ställen att kolla runt på uppskattas!

Finns tusen trådar om dessa frågor men hittar inte något som gynnar mig så vill endast ha tips och råd, annars KNIP!

piz

Testa boerejongens ligger på Utrechtsestraat 21 bredvid rembrandtplein. Billigare och bättre kvalitet på rökat än de flesta andra kaffebutikerna.
Citera
2017-02-02, 00:50
Medlem
Är det någon här som bor i Amsterdam och kan berätta om bostadsrättspriser i centrala Amsterdam?

Hur är brottsligheten/säkerheten, är den lika illa som i Sverige med skjutningar varje vecka??

Hur många no go zoner finns det, ligger de långt från centrum?
Citera
2017-02-13, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik1.5
Ska ner med en vän det datumet och moonrock ligger högt på listen.. pma så hookar vi upp! Moonrock är en weedbit som är doppad i olja som sedan rullats i keif! (Rätta mig om jag har fel)

Vilket datum drar ni skriv gärna ett PM, åker också snart! hade vart kul o hänga med någon
Citera
2017-02-13, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjemis
Jag ska ner själv den sista helgen i februari o undrar om nån annan är där då?
Skulle va kul o träffa nån där o snacka skit, röka osv

Jag är sugen på att testa moonrock, är de nice? Hur göra man med den? Haha

Skriv gärna ett PM om när du åker
Citera
2017-02-13, 11:56
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Är det någon här som bor i Amsterdam och kan berätta om bostadsrättspriser i centrala Amsterdam?

Hur är brottsligheten/säkerheten, är den lika illa som i Sverige med skjutningar varje vecka??

Hur många no go zoner finns det, ligger de långt från centrum?

Planerade själv en flytt för ett par år sedan som aldrig blev av tyvärr. Hur som, min research visade att bostadsrätter är lite billigare än Sthlm, ca 15-20% per kvm om jag minns rätt. Hyra var dock dyrare. Nu kan detta vara fel eftersom att jag bara läste mig till detta och även inaktuellt. Har varit massvis i Amsterdam och aldrig känt mig osäker, men kan inte svara påsen frågan mer än så.
Citera
2017-02-18, 13:02
Medlem
lemon99s avatar
Nån som åker ner över kings day?
Citera
2017-03-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjemis
Jag ska ner själv den sista helgen i februari o undrar om nån annan är där då?
Skulle va kul o träffa nån där o snacka skit, röka osv

Jag är sugen på att testa moonrock, är de nice? Hur göra man med den? Haha

Har för mig olja räknas som en processerad drog och därför är förbjuden. Kom iaf precis hem från Amsterdam och hittade ingen olja, dab och eller moonrock. :/
Citera
2017-03-15, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsig
Hur tidigt bör man boka? Tänkte dra dit mellan någon gång mellan maj-juli.
Borde jag boka eget rum eller i sovsal?

EDIT: Hur mycket pengar bör man ha mid sig att spendera per dag, dricka och röka, äta. Är alkoholen dyr där nere?

Boka i tid brukar bli billigast tycker jag.
Ska du ner själv kan jag rekommendera Bulldogs egna hostel med sovsalar. Allt du behöver. Drar ni ett gäng så kolla upp Beagle houseboat.
Jag brukar räkna 100€ per dag ca. Beror på vad man planerat också.
Allting är dyrt i turiststråken så ta dig gärna en bit ut för bästa gräs till bästa pris anser jag.
Ska du handla dricka och munchies så leta efter Albert Heijn det är motsvarande vårat Ica men som säljer öl, vin och alkoläsk. Typ priser som i sverige där +/-

Hojta om du undrar något!
Citera
2017-03-16, 13:40
Medlem
Mephes avatar
Åker ner med 2-3 vänner den 13e-17e april, är det något man behöver veta så säg gärna till! Vi är lite kluvna på boende över 4 dagar

Är det någon annan som ska ner dessa datum får ni gärna höra av er så ses vi på en gås!
Citera
2017-04-10, 20:49
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mephe
Åker ner med 2-3 vänner den 13e-17e april, är det något man behöver veta så säg gärna till! Vi är lite kluvna på boende över 4 dagar

Är det någon annan som ska ner dessa datum får ni gärna höra av er så ses vi på en gås!

Har du tips på var jag hittar ett relativt billigt flyg ner dit? Eller vilket transportmedel är smidigast/billigast? =)

Peace.
Citera
2017-04-11, 15:53
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldLarsson
Har du tips på var jag hittar ett relativt billigt flyg ner dit? Eller vilket transportmedel är smidigast/billigast? =)

Peace.

Jag tror att internet är en bra plats för att hitta flyg dessa dagar.
Bor du i Skåne så kan du åka bil, tåg eller buss, kanske även färja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in